Miten saatte miehen tekemään remontti- tai raksahommia työpäivän jälkeen?
Katselin taas erästä blogia, jossa blogisti kirjoittaa, että hommat vähän seisovat viikolla, kun mies tekee pitkää päivää ja pääsee remontoimaan vasta viikonloppuna.
Mietin sitten, että millähän ilveellä blogisti saa miehensä remontoimaan? Meillä mies ei suostu tekemään mitään remonttia, ellei ole kesäloma.
Ei kuulemma jaksa. Mies tekee ihan perusduunia, perse tuolissa ja naama ruudulla -meininkiä pörssiyhtiössä.
Mun on itse täytynyt tehdä pikkuremppaa, maalausta ja tapetointia (ainoat mitä osaan tehdä), kun mies ei jaksa/viitsi.
Enempää en osaa, varsinaista raksaremppaa, jolle myös olisi tarvetta.
Kyllä käy niin kateeksi kaikki te, joilla mies jaksaa heilua vasaran kanssa muulloinkin kuin kesälomalla!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on toimistohommissa ja nauttii kun saa tehdä käsillään näkyvää jälkeä - toimistotyö kun ei valmistu koskaan! Ja minä myös:)
Olemme rakentaneet töiden ohessa 2 okt ja aina näprätään jotain:) Nyt piti vain öljytä n 100m2 puuterasseja mutta mies totesi öljyämisen jälkeen ettei tykkää laatoitettujen terassiemme laattojen väristä ja aloitti sunnuntaina - nyt on 30m2 piikattu auki, hiottu ja laatoitettu uudelleen jo kohta 1/3:) Minä sitten hoidan saumaukset kunhan laatat kuivuu....
Vuosi sitten vaihdettiin seinien värit 4 huoneessa, hiottiin ja öljyttiin portaat uusiksi (lakkaus oli huono idea alunperin....). Meillä nuo hommat tapahtuu tunneissa tai päivissä, ei siinä kauaa nokka tuhise!!100% varmasti väitän että ette ole omin pikku kätösin kahta omakotitaloa rakentaneet.
Tai jos olette, niin aika höveli on ollut rakennusvalvoja. Tai sitten olette toimistohommissa puurtavat sähköasentaja ja putkiasentaja.
Ei meillä rempata töiden ohessa. Yhdessä tehdään kesälomilla mitä jaksetaan. Kun on vaikkapa juhlat tulossa, innostutaan ja saadaan ihan valtavasti aikaan. Ollaan myös laatoittu eteinen ja wc ihan nettivideoiden avulla. Ei kai nykyaikana kukaan enää ajattele, että remontointi on vain miesten hommaa? Ainakaan itselläni ei ole tullut yhtään juttua vastaan, jota en olisi ohjeiden mukaan osannut tehdä. Toki sellaiset työt jätetään ammattilaisille, joissa vaaditaan ammattiosaamista.
Niin mekin aluksi. Lasten myötä oma jaksaminen, elämä ja oman ajan saaminen mutkistanut asioita. Toki myös se, että rakentaminen jatkuu ainoastaan palkkatuloilla. Onneksi ollaan loppusuoralla kuitenkin.
En ymmärrä mikset itse opettele? Ihmeellinen asenne olla vaatimassa että toinen tekee. Ei syytä huoleen, et ole sinoa tässä keskeneräisessä tasa-arvon maailmassa.
Eikö se nyt ole järkevämpää tehdä sen joka jo osaa. Lisäksi, jos mies ei ole sen aikana lasten kanssa, laita ruokaa yms. Niin mitenhän nuo raksahommat onnistuu? Ja kuten aiemmin sanoin, olen oman osaamiseni mukaan jo tehnyt paljon asioita. Yhteisen projektin päättämiseksi tarvitaan kyllä molempia.
Minä lopetin sinä päivänä tekemisen, kun nainen aloitti nalkuttamisen. Sen jälkeen otin eron ja kohta on oma talo valmis. Voisikohan miehesi tuntea olonsa aliarvostetuksi?
Alan itse tehdä. Mies laiskottelis mielellään ja kämppä pystyis keskeneräisenä hamaan tappiin, jos miehen tahtiin tehtäis aina kaikki. Välillä vituttaa patistaa, koska miehen halusta ostettiin rempattava. Kolme vuotta ollaan nyt asuttu enemmän ja vähemmän remontin keskellä.
Mä en oleta, että työpäivän jälkeen täytyy raksahommia tehdä mutta edes vkl jotain. Jos en patistaisi, talo olisi hyvinkin kesken. Ollut siis puolen vuoden taukokin raksahommista, joten todellakaan aina ei tarvitse olla jotain tekemässä. Joku raja kait se vastaan tulee, rakennuslupa kohta taas vanhenee....
Miehelläsi voi myös olla masennus. Sinun asenteesi ei tätä miestä auta, oli masennus tai ei. Suunitteletko sinä kaiken ja miehesi toteuttaa? Kyseessä voi olla myös vääränlainen kumppaninvalinta.
Minä teen ihan miellään remppaa töiden jälkeen. Jos kotona ei ole asiat hyvin niin tuskin silloin kiinnostaisi... sanonpahan vaan..
Mä en ainakaan ees tiiä osaako mies laatoittaa. Jos kylppäri pitäis rempata, niin kyllä me ammattimies tilattais sähkötöihin ja laatoittamaan. Miehen kanssa tehtäis sitten putkityöt, kun molemmat ollaan siihen kouluttauduttu.
N27
Vierailija kirjoitti:
Mä en oleta, että työpäivän jälkeen täytyy raksahommia tehdä mutta edes vkl jotain. Jos en patistaisi, talo olisi hyvinkin kesken. Ollut siis puolen vuoden taukokin raksahommista, joten todellakaan aina ei tarvitse olla jotain tekemässä. Joku raja kait se vastaan tulee, rakennuslupa kohta taas vanhenee....
Mutta avauksessa.. ääh.
Eli osaat esim laatoittaa kylppärin?!
Kyllä minäkin teen pikkuremppaa (maalausta, tapetointia, hyllyt seinälle yms), mutta nyt oli kyse vähän järeämmästä, uuden tekemisestä. Miehellä kuitenkin kokemusta remppojen tekemisestä isänsä firmassa.
En osannut laatoittaa kylpääriä, joten ei tullut mieleenkään sitä vaatia myös toiselta. Koska minä sen uuden kylpäärin halusin, niin opettelin laatoittamaan ja hoidin homman. Sama muissa remonteissa, piikannut olen yhden lattian pois ja eristänyt, raudoittanut ja valanut uuden, tänä kesänä pystytän hirsiliiterin, terassin tein jo. Puoliso hoitaa mielummin ruuan ja lapset sillä välin.
Jos se ei kerran ole työpäivän jälkeen mahdoton vaatimus, niin voit tehdä sen opettelemalla itsekin. Netti on videoita pullollaan, niiden avulla opettelin mm. muuraamaan ja sen laatoituksenkin.