Miten saatte miehen tekemään remontti- tai raksahommia työpäivän jälkeen?
Katselin taas erästä blogia, jossa blogisti kirjoittaa, että hommat vähän seisovat viikolla, kun mies tekee pitkää päivää ja pääsee remontoimaan vasta viikonloppuna.
Mietin sitten, että millähän ilveellä blogisti saa miehensä remontoimaan? Meillä mies ei suostu tekemään mitään remonttia, ellei ole kesäloma.
Ei kuulemma jaksa. Mies tekee ihan perusduunia, perse tuolissa ja naama ruudulla -meininkiä pörssiyhtiössä.
Mun on itse täytynyt tehdä pikkuremppaa, maalausta ja tapetointia (ainoat mitä osaan tehdä), kun mies ei jaksa/viitsi.
Enempää en osaa, varsinaista raksaremppaa, jolle myös olisi tarvetta.
Kyllä käy niin kateeksi kaikki te, joilla mies jaksaa heilua vasaran kanssa muulloinkin kuin kesälomalla!
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 17:00"]
En minä vaan oleta tai edellytä miehen tekevän kaikkea. Teen itse, kun kaipaan jotakin.
[/quote]
Eli osaat esim laatoittaa kylppärin?!
Kyllä minäkin teen pikkuremppaa (maalausta, tapetointia, hyllyt seinälle yms), mutta nyt oli kyse vähän järeämmästä, uuden tekemisestä. Miehellä kuitenkin kokemusta remppojen tekemisestä isänsä firmassa.
Ei mun tarvitse "saada" miestä tekemään, tekee kyllä ihan oma-aloitteisesti asioita joita en ole itse huomannutkaan tarpeelliseksi.
Myös minä teen itse asioita joita osaan, jos huomaan että jotain täytyy tehdä. Jos en osaa, pyydän miestä ja hän tekee kun ehtii/jaksaa. Hän pyytää minua jos itse huomaa jotain mitä ei osaa tehdä ja minä osaan.
Ei minun tarvitse komentaa aikuista ihmistä. Nämä on näitä elämän valintoja taas..
En laatoita kylppäriä, en osaa sitä. Ei osaa mieskään. Tuollaiset hommat teetättäisin ulkopuolisella, jos olisi rahaa. Tarkoitan vain, että ei se ole mikään lähtöoletus, että puolison on jaksettava jotakin hemmetin kylppärin laattaremonttia työpäivän päälle. Sehän on toinen työpäivä. Et voi vaatia sellaista.
Onko kiireellinenkin asia? Pitääkö saada uutta ja kivaa jouluksi, vai mätäneekö kylppäri käsiin?
Teen ite jos jotain haluan rempata ja kyllä, osaan laatoittaa kylppärin. Yleensä tehdään kyllä porukassa, se on vähän kuin harrastus ja parisuhde aikaa samalla.
No kyllä mun mies tekee töiden jälkeen.. Eikä mun pyynnöstä vaan ihan omasta halustaan! Me ihan yhdessä halutaan pientä pintaremppaa tehdä ja kyl meillä se menee aika karkeesti niin että minä vähän auttelen mutta mies tekee..
Oma isäni on rakentanut kolme taloa työn ohella. Rankkaahan se rakennusaika on kun ensin pitkä työpäivä ja loppupäivä ja viikonloput raksalla.. Mutta kyllä se lopputulos on ollut palkitseva! Oma mieheni on vähän samanlainen, mutta ei haluta taloa rakentaa.. Ainakaan vielä.
Kyllähän sen laatoittamisen oppii jos tapetointikin sujuu. Ihmisiä niissä remppafirmoissakin on töissä.
Mä en saa miestä lopettamaan tuota jatkuvaa tekemistä. Jos ei ole jotain puuhaa, niin se keksii lisää vaikka autotallin siivoamisesta ja siirtää tavaroita paikasta toiseen...rasittavaa sekin. Sillä tää okt ostettiinkin, kerrostalossa mies olis tullut hulluksi.
kysyn mieheltä, miten jokin tehdään, pyydän häntä avuksi valitsemaan tarvikkeita ja aloitan itse. jos kaipaan apua, pyydän sitä tai neuvoja mieheltä. yleensä hän tulee lopulta ihan mielellään seuraksi tekemään, kunhan minä vain saan asiat alulle.
ja meillä mies on raksamies, eikä siksi mielellään enää kotona tekisi uutta työpäivää palkkatyönsä perään.
Meillä pitää suostutella monta viikkoa ja käyn yleensä itse ostamassa välineet valmiiksi. On ajoitettu remonttityöt viikonlopulle, en ainakaan itse jaksaisi työpäivän jälkeen. Lupaan miehelle lempiruokaa, pitkän selkähieronnan yms. Itse hoidan lapset ja kaikki kotityöt, jolloin mies hoitaa osuutensa kodin töistä tekemällä remppaa. Jos ei mikään muu innosta, alan puhumaan rahasta: tehty remppa nostaa talon arvoa, helpompi myydä, nähdään ettei ole hometta rakenteissa jne. Mies kyllä ymmärtää yskän, kun otetaan raha puheeksi.
TÄÄLLÄ NE AKAT TAAS HUUTELEE NIIN! IHME PIRTTIHIRMUJA KUN MIESTEN PITÄISI JAKSATA REMONTOIDA AINA VAPAALLA VAIN KOSKA VAIMO HALUAA TAAS UUDET TAPETIT! SAATANA! MINÄ EN OSAA EIKÄ KIINNOSTA! VAIMOLLEKIN SE ON IHAN OKEI! VANHAKIN KÄY
Mun mies on toimistohommissa ja nauttii kun saa tehdä käsillään näkyvää jälkeä - toimistotyö kun ei valmistu koskaan! Ja minä myös:)
Olemme rakentaneet töiden ohessa 2 okt ja aina näprätään jotain:) Nyt piti vain öljytä n 100m2 puuterasseja mutta mies totesi öljyämisen jälkeen ettei tykkää laatoitettujen terassiemme laattojen väristä ja aloitti sunnuntaina - nyt on 30m2 piikattu auki, hiottu ja laatoitettu uudelleen jo kohta 1/3:) Minä sitten hoidan saumaukset kunhan laatat kuivuu....
Vuosi sitten vaihdettiin seinien värit 4 huoneessa, hiottiin ja öljyttiin portaat uusiksi (lakkaus oli huono idea alunperin....). Meillä nuo hommat tapahtuu tunneissa tai päivissä, ei siinä kauaa nokka tuhise!!
[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 17:39"]
ja meillä mies on raksamies, eikä siksi mielellään enää kotona tekisi uutta työpäivää palkkatyönsä perään.
[/quote]
Meillä mies kyllä alottaa ja lopettaa, kunhan saa itse määritellä milloin. Hermostuu, jos yritän hoputtaa tms. Lainauksen otin siksi, että syy on sama kuin yllä: raksaa työkseen ja jos töissä on rankempi vaihe, eipä sitä enää kotona jaksa/viitsi/motivoidu samanlaisia hommia tekemään. Yhdessä mietitään, mitä pitäisi "jossain vaiheessa" tehdä, yllättävän nopsastikin sitten ottaa asian uudelleen esille itselleen sopivassa vaiheessa, tehdään suunnitelmat ja siitä se lähtee.
Voi hemmetti ... miehen ei todellakaa tarvitse jaksaa laatotella kylppäreitä työpäivän päätteeksi... eriasia jos virtaa riittää ja haluaa mutta se ei ole mikään pakollinen juttu. Mun ei tulis edes mieleeni pyytää ... huh...karsee vaimo oot.. ja vielä aliarvioit sun miehen päivätyötä.
toivottavasti tajuaa potkasta sut pellolle.
No en oletakaan. Meille tulee joku maksettu ihmine. Tekemään remonttia. Miksi itse pitää rehkiä.
Palkattaisiin ulkopuolinen, jos olisi rahaa. Mies tekee, kun pyytää ja juo kaljaa samalla.
Pakkohan se on aloitettu työ saada joskus valmiiksi. Jos en patistaisi niin lopputarkastusta ei saisi tehtyä koskaan. Nyt jäljellä enää pieniä töitä. Toiveissa olisi, että edes vkl käyttäisi aikaansa talon loppuun saattamiseksi. Välillä mennyt puol vuottakin ettei ole tehnyt mitään. Itse myös esim. maalannut ja paneloinut kattoa jne.
Mä en ymmärrä näitä teidän juttuja.
Me keskustellaan, mietitään ja suunnitellaan ja päätetään yhdessä mitä pystymme itse tekemään ja mihin ostetaan tekijä.
Meillä mies omistaa yksin niin kodin kuin kesämökinkin eli kun tekee remppaa, niin tekee työtä itselleen.Ihan mielellään iltaisin tapetoi ja laittelee, joskus saattaa minultakin kysyä väreistä tms.
Sakset on kiinni niin kauan kun keittiöremppa seisoo!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on toimistohommissa ja nauttii kun saa tehdä käsillään näkyvää jälkeä - toimistotyö kun ei valmistu koskaan! Ja minä myös:)
Olemme rakentaneet töiden ohessa 2 okt ja aina näprätään jotain:) Nyt piti vain öljytä n 100m2 puuterasseja mutta mies totesi öljyämisen jälkeen ettei tykkää laatoitettujen terassiemme laattojen väristä ja aloitti sunnuntaina - nyt on 30m2 piikattu auki, hiottu ja laatoitettu uudelleen jo kohta 1/3:) Minä sitten hoidan saumaukset kunhan laatat kuivuu....
Vuosi sitten vaihdettiin seinien värit 4 huoneessa, hiottiin ja öljyttiin portaat uusiksi (lakkaus oli huono idea alunperin....). Meillä nuo hommat tapahtuu tunneissa tai päivissä, ei siinä kauaa nokka tuhise!!
100% varmasti väitän että ette ole omin pikku kätösin kahta omakotitaloa rakentaneet.
En minä vaan oleta tai edellytä miehen tekevän kaikkea. Teen itse, kun kaipaan jotakin.