Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL ei ole tarkoittanut parisuhde- ja päihdekyselyjä kaikille vanhemmille!

Vierailija
12.11.2013 |

Olette siis tehneet aivan oikein, jos olette jättäneet vastaamatta näihin kyselyihin neuvolassa. Tarkoituksena ei ole ollut jakaa niitä joka ikiselle vanhemmalle, niin kuin joissakin kunnissa on tehty.

http://yle.fi/uutiset/thl_laajoista_terveystarkastuksista_ei_saa_tehda_monistesulkeisia_eika_ristikuulusteluja/6907169?origin=rss

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kannata mennä kaikkea kertomaan. Veljen tyttö oli mennyt viattomasti sanomaan terkan kyselyyn huumeista, että on joskus nuorena maistanut hassissätkää parin henkosen verran.

Ja siitä se sitten alkoi. Huumeseulat ja kaikki muut kävi läpi ja papereissa merkintä niin, että sairaalassakin oli synnytyksessä mietitty, uskaltaako antaa kipulääkettä, kun näkyy olevan huumeiden väärinkäyttäjä.

Ja kyseessä on tupakoimaton, raitis urheilijanainen. Joka oli kerran elämässään nuorena parit henkoset maistanut ja todennut, että ei kiinnosta häntä.

Älkää siis menkä tunnustamaan, että olette saaneet panacodeja särkylääkkeeksi.

Vierailija
22/26 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistäs päättelet kuka tarvitsee parisuhde- tai päihdekyselyä? Kyllähän siinä aika kyseenalaisilla alueilla liikutaan jos ulkonäön, ammatin, työllisyystilanteen, varallisuuden tai loppujen lopuksi käytännössä katsoen minkään asian perusteella aletaan veikkailla kenellä on ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 09:40"]

Helvetin paljon nolompaa se on saada päihdekysely nenänsä eteen silloin kun sitä ei jaeta kaikille....

[/quote]

No ei se mitenkään noloa ole. Absolutistina olen joutunut muutaman kerran tentittäväksi alkoholin käytöstä. Voin niihin rehellisesti vastata, että en ole käyttänyt alkoholia,kuin nuorena pari kertaa maistanut ja koin, että ei ole minun juttu. Mitä siinä on nolosteltavaa

[/quote]

Täällä toinen terveyssyistä johtuen absolutisti. Absolutisti herättää terveydenhoitohenkilökunnassa epäluuloja. On kuulemma vähintään entinen rappioalkoholisti. Olin äimän käkenä kun lastenosaston sairaanhoitaja epäili raskauden jälkeisiä liikakilojani viinijuonnista syntyneiksi. Vastanaineilla on kuulemma tapana syödä kynttiläillallisia ja juoda viiniä. Teki mieli vastata aika napakasti. Onneksi sain käännettyä huomioni ripulin vuoksi tiputuksessa olevaan vauvaani.

Minun terveystiedoistani voi jokainen halukas tarkastaa sen, että olen sairastanut migreeniä pienestä pitäen. Migreeni ja alkoholi eivät kertakaikkiaan sovi yhteen. 

Vierailija
24/26 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on unikkotee?

Vierailija
25/26 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivali, joillekin neuvola on helvetistä seuraava. Minkähän takia?

Vierailija
26/26 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä terkka ihan tentannu että ollaanko lähetetty vastaukset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi