Sain lahjoituksena eräältä mummolta lankoja
Ei pysty enää itse käyttämään. Osa vaan on päässyt kastumaan, ollut kai pihalla. Voiko niitä enää pelastaa? En ole missään Facebookissa, joten en pysty kysymään neuleryhmistä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kastumiseen tarvita kuin lankojen oleminen väärässä paikassa ilman, että niitä on säilytetty ulkona. Esim. olleet aitassa, mutta aitan seinä onkin vuotanut. Tai lankoja on siirrelty huolimattomasti ja vahingossa kaadettu kahvi, vesilasi, yms siihen päälle.
Ja semmoisia sitten annettaisiin eteenpäin?
Miksei, pestäviähän nuo villalangat ovat. Et kai niitä roskiin veisi?
Vierailija kirjoitti:
Itse purin jätesäkillisen villapaitoja.
Purin langat ja lanka kerälle. Sitten lanka vyyhdiksi ja pariin paikkaan langanpätkä pitämään kiinni. Tämän jälkeen pesin langan ja laitoin kuivumaan.
Sellaisessa pyykkitelineessä oli pitkään aina lankoja kuivumassa.Parin päivän päästä kerin langat kerintälaitteella. On helppo kutoa, kun langat pysyvät paikalla.
Minulla langat ovat banaanilaatikoissa, väreittäin. On helppo ottaa aina sävyittäin.
Nyt teen tonttuja. Naama on beigeä, hattu punaista, muuten värisävyt menevät mitä on.
Loistava tapa käyttää langanjämät.
Jos langat ovat kerissä, kuivaustelineelle, pyyhe alle.
Oi ihailen ahkeruuttasi. Kyllä minäkin välillä puran omia tekemisiäni, mutta en tuota vyyhtivaihetta ole koskaan tehnyt. Nytpä onkin taas aika ottaa kudin esille. Kiitos vinkistä.
Meiltä joutaisi kanssa yksi turha lanko pois. Otatko vielä vastaan?
Minä tykkään kutoa puhtaista langoista, joten pesisin langat ensin.