Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit kokonaisen eläimen teurastettuna

Vierailija
12.11.2013 |

niin käyttäisitkö sen kokonaan hyväksi vai miten teet?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että osaisin sitä itse leikata oikein, kyllä meillä kotonakin ennen kun sika teurastettiin kävi K-kaupan setä sen leikkaamassa. En kyllä käyttäisi kaikkea, en haluaisi, enkä osaisi mitään sianpääsylttyä tehdä tai mitä ihmettä mumma sorkista tekikään. Mä olen sitä sukupolvea joka on tottunut syömään kaupasta ostettua lihaa, ja ne kaikki ällöt tulee syötyä varmaan jauhelihassa.

Vierailija
2/8 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin paikallisen metsästysseuran jäsenistöltä apua pilkkomisessa ja pakastaisin kaiken..osan jauhelihana,pihveinä,ribseinä jne jne..näin meillä tehdään jos joskus pitää ite lopettaa nauta. Liha on uskomattoman hyvän makuista,tuoksuu makealle kun ei ole läpikäynyt minkäänlaista suolavedessä lillutusta,hauduttamaan tosin joutuu ihan ajan kanssa jotta liha tulee kunnolla mureaks :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin miehen kaverille ja sanoisin, että täältä saa hakea. Meillä ei olisi taitoa tarvetta eikä käyttöä raadolle.

Vierailija
4/8 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pitäisi pyytää apua pilkkomisessa koska emme osaa sitä. Mutta noin muutoin tulisi varmasti suurin osa ruhosta käytettyä hyväksi. En tykkää, että ruokaa menee haaskuun.

Vierailija
5/8 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2013 klo 01:23"]

niin käyttäisitkö sen kokonaan hyväksi vai miten teet?

[/quote]

Leikkelisin lihoiksi jos on jo riiputettu ja pakastaisin. Hakisin varmaan netistä ohjeita sitä varten.

Vierailija
6/8 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole säilytystiloja edes lampaan kokoisen elukan lihoille, joten paloittelun jälkeen ottaisin parhaat päältä ja tarjoaisin loput sukulaisille ja naapureille.

Vierailija
7/8 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin :) Ollaan me teurastettu kotona. Ihan siihen hommaa palkattu teurastaja :) Sisäelimet lähti sukulaiselle. Osa jauhelihaksi, osa lähti valmistumaan makkaraksi ja loput paisteja :) jaettiin isovanhempien kanssa :)

Vierailija
8/8 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kerran ollutkin teurastettu villisika keittiön pöydällä pilkottavana:) Siinä oli sahalla ja kirveellä töitä kun kohmeista eläintä pilkottiin! 20 kg elukasta jäi tähteitä kattilallinen rasvaa ja jänteitä ja toinen luita. Varmaan 70-80% elukasta hyödynnettiin ja pakastettiin > tehtiin ruuaksi.

Nyt meille on tulossa vähän isompi peura joka pilkotaan itse:)