Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, kun siivous/siisteys-käsityksemme menevät vaimoni kanssa

Vierailija
11.11.2013 |

sen verran ristiin, etten jaksa kohta kuunnella vaimoni valitusta siivoustarpeesta.
Hänen mukaansa imuroitava on vähintään joka kolmas päivä, liinavaatteet vuoteesta on vaihdettava joka viikko, henkilökohtaiset vaihdetaan päivittäin tai lähes päivittäin, roskikset tyhjennettävä päivittäin, vaikka olisivat melkein tyhjät jne.
Pyykkiä tulee valtavasti.
Itselleni rikkaimurin käyttö isompien roskien poistoon riittää, kunnon imurointi korkeintaan 10 päivän välein.
Pahinta on kun hän näyttelee marttyyriä asian suhteen ja koko ajan syyllistää minua asiasta.
Onko teillä samanlaista?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "henkilökohtaiset vaihdetaan päivittäin tai lähes päivittäin"? Henkilökohtaiset mitkä?

Vierailija
2/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei meillä ole mitään sääntöjä siivouksen suhteen.

Siivotaan kun jaksetaan tai ehditään. Vaikka en ole siivousintoilija, niin kymmenen päivän väli imuroinnissa on kyllä aika pitkä aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pintasi, vaimosi on selkeä neurootikko ja kotinatsi. Ei kenenkään aikuisen ihmisen tarvitse tehdä järjettöminä pitämiään toimenpiteitä kotona, edes siivoukseen liittyen. Näkemyksesi siivoustarpeesta esim. imuroinnin suhteen oli kohtuullinen vähintäänkin. Ei ole mitään järkeä riehua turhaan imurin varressa ja vaihtaa päivittäin jotain pyyhkeitä ja viikottain lakanoita. Jos vaimosi haluaa niin tehdä, niin tehköön ihan issekseen. Hänellä taitaa olla jokin mielenterveydellinen ongelma tai muu tarve tavoitella elämänsä hallintaa ympäristöään kontrolloimalla. 

Olen pahoillani puolestasi. Koita pysyä järjissäsi ja muista, että vaimosi siisteysvaatimukset ovat todella liioiteltuja. Ehkä parisuhdeterapia voisi auttaa vaimoasi näkemään vaateensa ja toimintansa ulkopuolisin silmin. 

Vierailija
4/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viittaat alusvaatteisiin, niin joo, ne pitää vaihtaa päivittäin, mutta roskikset voi viedä pois, kun ovat täynnä :)

Kompromissejä siis?

Vierailija
5/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna akan pyykätä jos haluaa, tuo lähes tyhjien roskisten vieminen on hullua, mutta anna akan viedä niitäkin jos haluaa. Sinun ei ole pakko tehdä niinkun akka määrää, vaan teidän pitäisi pariskuntana pystyä neuvottelemaan molempia tyydyttävä kompromissi, jos se ei käy, anna akan hoitaa kotityöt kaikki yksin, sinä teet sitten vaan sen oman rytmin mukaan.

Vierailija
6/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen hygienia on omasta itsestä huolehtimista ja toisen huomioon ottamista eli pesut päivittäin ja puhtaat vaatteet.

Jos teillä on lapsia ja/tai eläimiä niin ainakin kerran viikossa pitää imuroida lattiat ja ehkä vielä pyyhkiä kostealla. Välillä läytetään sitä rikkaimuria tarpeen mukaan.

Roskat viedään kun ovat täynnä tai alkavat haista (esim. kalaroskaa ym).

Vaatteita pestään niin usein ettei pyykkikorit pursua ja puhtaat lopu kesken.

Lakanoita ei tarvitse joka viikko vaihtaa jos niissä nukkuvat ihmiset ovat puhtaita ja terveitä.

Yllätä vaimosi ja tee joskus jotain kotihommia ihan vapaaehtoisesti niin ei tarvitse aina nalkuttaa.

Ja jos todella haluat asua epäsiistimmässä asunnossa ja et halua vaihtaa vaatteita ja lakanoita tai käydä suihkussa niin muuta pois!

Ja kun asut yksin niin saat elää vaikka kaatopaikalla ja kukaan ei edes nalkuta.

Elämä on valintoja!

Vierailija
7/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit imuroida vaikka kerran viikossa, vaimo imuroikoon muut kerrat jos on kerran pakko. Puhtaissa lakanoissa on ihana nukkua, se suotakoon hänelle. Myös puhtaat pyyhkeet ovat mukavammat kuin kaksi viikkoa käytetyt. Alusvaatteet vaihdetaan luonnollisesti joka päivä, siitä ei tarvitse edes keskustella. Muuten sitten järki mukaan ja märinät mäkeen, normaalia enempää ei ole pakko riehua, se ei hyödytä ja ilahduta ketään. Jos siivoilua tulee enemmän kuin tarpeen ja siitä rähinää, niin lähde siivouksen ajaksi pihalle, olkoon siivous silloin vaimosi ikioma harrastus, johon sinun ei tarvitse mennä mukaan. Tosin voit kertoa vaimolle, että on niitä sellaisiakin harrastuksia, joista tulee hyvälle mielelle jo tehdessä, siivouksesta ei ilmeisesti tule.

Vierailija
8/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi tarvitsee terapiaa, tuo tulee vain pahenemaan. 

Vierailija
9/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota vaimolle että elätte kuukauden täysin sinun siisteyskäsityksesi mukaan.

Ja luonnollisesti vaimo ei tee yhtään mitään oma-alotteisesti niin voipi olla että sinä parin viikon kuluttua oletkin se nalkuttava ukko ;)

Voi olla että alatkin arvostaa vaimosi tekemiä kotitöitä ja puhtautta...

Uskallatko kokeilla?

Vierailija
10/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tehdään kompromissi, kuten muissakin yhteisissä asioissa mistä ollaan eri mieltä. Kumpikin tulee vähän vastaan ja etsitään ratkaisu johon molemmat ovat yhtä tyytymättömiä. Kumpikaan ei saa tahtoaan läpi.

Vierailija
11/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi oli hiukan epäselvä. Mitä tarkoittaa henkilökohtaisten vaihtaminen? Imuroida kyllä useimmissa kodeissa pitää useammin kuin kymmenen päivän välein, vaikka rikkaimurilla pöristelisikin esim. keittiön useammin.

Olisipa upeaa, jos liinavaatteet (sängyn) vaihdettaisiin viikon välein. on mahtavaa nukkua puhtaissa petivaatteissa. Mutta parin viikon väleinkin on varmaan riittävä.

Istukaa alas ja kirjatkaa kummankin siisteysnormit. Sitten teette joko kompromissejä tai kokeilette esim. kuukauden kummankin tyylillä.

Tyypillistä käsittääkseni on, että siisteysvaatimukset eivät kohtaa perheissä ja että nainen on useimmiten se siistimpi osapuoli.

Vierailija
12/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vaimosi kaltainen seurustelukumppani aikanaan. Ilmoitin hänelle, että minä siivoan kerran viikossa ja jos hän kaipaa enempää niin voi palkata siivoojan. 

Näin pitkän päälle olen onnellinen, ettemme perustaneet perhettä. On vain niin paljon helpompi elää ihmisen kanssa, jonka seurassa ei tarvitse tuntea riittämättömyyttä. Lapset tuovat joka tapauksessa oman sekamelskansa ja ongelmia aikaan sekä jaksamiseen. Itselläni on kotoinen olo hiukan sotkuisammassa, vieraita varten sitten siivotaan koti "normaalin" näköiseksi :-).

Vierailija
13/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vaimosi kaltainen seurustelukumppani aikanaan. Ilmoitin hänelle, että minä siivoan kerran viikossa ja jos hän kaipaa enempää niin voi palkata siivoojan. 

Näin pitkän päälle olen onnellinen, ettemme perustaneet perhettä. On vain niin paljon helpompi elää ihmisen kanssa, jonka seurassa ei tarvitse tuntea riittämättömyyttä. Lapset tuovat joka tapauksessa oman sekamelskansa ja ongelmia aikaan sekä jaksamiseen. Itselläni on kotoinen olo hiukan sotkuisammassa, vieraita varten sitten siivotaan koti "normaalin" näköiseksi :-).

Vierailija
14/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/16 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset