Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elsa Inkerin pikkusisko sai nimekseen

Vierailija
11.11.2013 |

Pirkko Anneli.

Toiset nimet tulevat isovanhemmilta. Tyttöjen kutsuma nimet siis Elsa ja Pirkko.

Mitä olette näistä mieltä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen Pirkko :D Ihanan pirteä. Jos saan vielä yhden lapsen ja se on tyttö, niin siitä tulee Aila. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nimi, edellinen Pirkko-sukupolvi on 60+ vuotiasta. Jotkut sanovat leppäpirkko leppäkertusta. Mukava, että vanhat reipaat nimet tulevat muotiin.

Onnea pikku Pirkom vanhemmille ja isosiskolle!

Vierailija
4/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minustakin Pirkko on ihana poikkeus kaikkien Aadojen ja Sofioiden keskelle.. Varo vaan, lempinimeksi tulee Pike.. :)

Vierailija
5/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirteä nimi, ihana

Vierailija
6/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamala.

Vierailija
7/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivoja nimiä molemmat, Elsa ja Pirkko. Itse tunnen siskokset Elsan ja Hilkan, joka myös on viehättävä nimi.

Vierailija
8/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan tyttökaksosia. Olen miehelleni vitsaillut, että heistä tulee Pirkko ja Sirkka :) Mies vaan pyörittelee silmiään..

ps. Olen puoliksi tosissani ;)

Vierailija
9/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 14:42"]

Odotan tyttökaksosia. Olen miehelleni vitsaillut, että heistä tulee Pirkko ja Sirkka :) Mies vaan pyörittelee silmiään..

[/quote]

Ole vaan ihan kokonaan tosissasi! Pirkko ja Sirkka ovat todella raikkaat nimet näiden aadojen, aavojen, ellojen ja sofioiden keskelle.

Vierailija
10/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 14:42"]

[/quote]

Miten olisi Sirkku? Minusta se on ihana :) Hilkka myös! Eikä nuo toisetkaan pahalta kuulosta.

Vierailija
11/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, Sirkku ja Hilkka otetaan vakavaan harkintaan :) Mies väittää, että nuo ehdottamani nimet tuovat liiaksi opettajat lapsuuden ja nuoruuden kouluajoilta. Mutta onko sekään nyt niin huono asia.. :)

Meillä on myös kaveripiirissä niiiin monta tyypillistä tämän ajan nimeä (iida, aada, sofia, ella, jne), että siksi haluaisin vähän "ravistella" ystäväpiiriä näillä nimillä. Plus että ne ovat minusta reippaita, raikkaita nimiä.

- terv. nro 9

Vierailija
12/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo 50-luvun hirvitysnimet istuu kansainvälistyvässä maailmassa. ?!

Vierailija
13/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja, kunnollisia, normaaleja nimiä. Mukavaa kun tuollaiset vanhat hyvät nimet tulevat taas käyttöön. Itse luin juuri kastetuista, että oli annettu kutsumanimeksi Pennilotta. Varmaan aletaan koulussa kutsua Senttilotaksi.

Vierailija
14/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkko, Pirjo ja Pirita ovat rumimmat nimet ikinä. Toivoin, että unohtuisivat kokonaan käytöstä. Surullista.

Vierailija
15/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskat!

Vierailija
16/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi

yhtä pahat kun ne pirkka ja erkki

Vierailija
17/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Pirkko minusta parempi kuin Sirkku tai Pirjo. Tulee kuitenkin mieleen heti Pirkko ja Elsa Saisio. 

Vierailija
18/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni on Pirkko Anneli. Pieni, siro ruskeasilmäinen, tosi pirtsakka nainen. Oikea nimi hänelle. Hyvä valinta, tosiaankin näiden Ada, Oona, Ida, Jannika, Kiia, Ciia ym. väkisin väännettyjen joukkoon.

Ja miksi ihmeessä pitäisi olla joku suomalaisuuteen sopimaton amerikk. tai muu nimi? Kehitys kulkee, mutta onko ihan kaikesta luovuttava, emmekö enää arvosta omia perinteitämme?

Pirkko pärjäilee maailmalla ihan hyvin. Siellä liikkuu paljon 'vaikeampi'-nimisiäkin henkilöitä. Erottuu ainakin laumasta.

Vierailija
19/19 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsa Inkeri on ihana. Tosin Elsa taitaa olla ihan muotinimi. Omassa ystäväpiirissäkin monta Elsaa ja oman tytön toinen nimi. 

Pirkko Anneli tuntuu aluksi vähän hassulta, mutta nopeasti siihen tottuu. Pirkko on vähän "baarinimi", kun vääntyy niin helposti Pikeksi. Anneli on äidin toinen nimi, joten vaikuttaa suhtautumiseeni. 

Mutta mainiot nimet kaiken kaikkiaan. Elsalla tavallisemmat nimet, Pirkolla erikoisemmat. 

Onnea tyttösten vanhemmille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi