Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haisen aina pahalta :(

Vierailija
11.11.2013 |

Riippumatta siitä mitä teen haisen aina pahalta. Olen kokeillut eri suihkusaippuoita, pyykinpesu- ja huuhteluaineita ja jopa hyvin kalliita dödöjä mutta mikään ei tunnu toimivan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalion muutos voisi auttaa. Käytätkö jotain kroonista lääkitystä? Itsellä ex-työkaveri, joka oli diabeetikko ja haisi todella kamalalle, vaihtoi lääkettä ja haju loppui. Jos ei johdu mistään lääkkeestä, koita saada varattua aika jollekin ravintoterapeutille, ehkä he voisivat auttaa?

Vierailija
2/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko siis, että haiset hielle? Millaisia paitoja pääsääntöisesti käytät ja miten ne peset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paitoja ja neuleita. Samu-pesupähkinöillä tällä hetkellä mutta ongelma oli kauan ennen sitä.

Vierailija
4/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetko 60 asteessa paitasi?

Vierailija
5/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja millaisia neuleita käytät? Puuvillaisia, villaisia, keinokuituisia, viskoosisia?

Vierailija
6/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti 30 asteessa kun en muuten saa joitakin neuleita kestämään. T-paidoissa lukee 40 astetta joten sen mukaan menen niiden kanssa. Kuivatan sisällä mutta ne kuivuu vuorokaudessa joten se ei liene ongelma.

Vierailija
7/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkemmin tiedä materiaalia. Jack&Jones on merkki.

Vierailija
8/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajun syy on alhaiset pesulämpötilat. Ehdottomasti pese t-paidat 60 asteessa. Puuvillatrikoo kestää sen kyllä. Jos et uskalla pestä neuleita kuumemmassa, liota ennen pesua etikkavedessä (soodakin voi toimia). Laitan sappisaippuaa kainaloihin ennen pesua ja anna vaikuttaa.

Kannattaa ostaa villaisia tai puuvillaisia neuleita. Puuvillaa voi pestä 60 asteessa, villaa taas voi tuulettaa aina käytön jälkeen. Villa on myös antibakteerinen materiaali, joten se puhdistaa myös itse itseään.

Vierailija
9/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutus ysille.

Minulla on tällä hetkellä lääkitys mutta se ei ole muuttanut asiaa suuntaan tai toiseen.

Vierailija
10/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että hikoilet vai haisetko jotenkin muuten pahalta? 

Minulla oli paha hikoiluongelma pari vuotta sitten. Pienikin jännitys sai kainalot kosteiksi ja haisemaan suoraan sanottuna kissanpissalle. Mikään dödö ei auttanut.  Lopetin kahvin kittaamisen (join sitä aika paljon) ja vaihdoin ruokavaliota terveellisemmäksi (vähemmän sokeria, enemmän kasviksia ja vettä). Ongelma poistui kahvin juonnin lopettamisen myötä.

Vaatteina pidin puuvillapaitoja, jotka pesin vähintään 60 asteessa. Yleensä jouduin vielä liottamaan niitä etikassa ennen pesua. Ihan kauhea vaiva oli! Rajoitti paikkoihin menemistä, kun joutui miettimään pääseekö perille rasittamatta itseään yhtään. 

Tunnen sympatiaa tilannettasi kohtaan ja toivottavasti löydät ratkaisun vaivaasi! 

Vierailija
11/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aineenvaihduntahäiriö? Entä liikutko tarpeeksi tai edes saunot, jotta hikoilisit säännöllisesti kunnolla. Se auttaa ainakin.

Vierailija
12/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty materiaali alkaa haisemaan todella äkkiä, sellainen hieman ohuehko, usein naisten juhlapaidoissa käytetty.

Mä itse olen huomannut, että jotkin ruoka-aineet paljon käytettynä saavat haisemaan. Mulla esim. pepsi max paljon juotuna saa mun ihon haisemaan jollekin omituiselle pahalle ja hengityksen löyhkäämään.

Vierailija
13/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hienhajua aiheutti keinokuidut, pesupähkinät, alle 60 asteen pesu ja ilmeisesti vaihdevuodet, jotka muuten eivät antaneet oireita. Myös chili ja sipuli puskevat ihon läpi, kahvia kyllä edelleen kittaan. Kainalot haisivat, vaikka aamulla olin ollut pitkään suihkussa enkä päivän mittaan ollut tehnyt mitään fyysisesti raskasta. Nyt kun nuo edellä mainitut asiat on korjattu ja hormonitoimintakin vetelee viimeisiään, ei enää ongelmaa ole. Saatan olla parikolme päivää peseytymättäkin (alapesua lukuunottamatta) eikä silti tuoksahda.

Vierailija
14/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo enemmän vettä. Kainalot voi pyyhkäistä päivittäin käsidesillä sen dödön lisäksi. Minulla toimii parhaiten Nivean roll-on, kalliimmat ei jostain syystä toimi. Suihkussa käydessä muista peseytymisjärjestys ylhäältä alas, ettet tuo pyllypöpöjä kainaloihin. :)

Vierailija
15/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelma on hiki, niin osta apteekista triple dry dödöä

Vierailija
16/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 15:05"]

Jos ongelma on hiki, niin osta apteekista triple dry dödöä

[/quote]

Ja siitä parempi on roll-on versio, vaikka ärsyttää se dödön kuivumisen hitaus. Ensin kokeilin stickiä, mutta se ei ollut kovin tehokas..

Vierailija
17/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuota sappisaippuaa voi ostaa?

Vierailija
18/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 16:10"]

Mistä tuota sappisaippuaa voi ostaa?

[/quote]

Itse olen ostanut sappisaippuan jostakin nettikaupasta samalla kun ostin kestovaippoja vauvalle. Oli tosi halpa, noin 3 eur. 

Googlettamalla näkyisi löytyvän myös mm. Clas Ohlsonin valikoimista.

Vierailija
19/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 13:57"]

Laitan sappisaippuaa kainaloihin ennen pesua ja anna vaikuttaa.

[/quote]

Vissiin paidan kainaloihin ettei omiin?

Vierailija
20/23 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 14:27"]

Tietty materiaali alkaa haisemaan todella äkkiä, sellainen hieman ohuehko, usein naisten juhlapaidoissa käytetty.

Mä itse olen huomannut, että jotkin ruoka-aineet paljon käytettynä saavat haisemaan. Mulla esim. pepsi max paljon juotuna saa mun ihon haisemaan jollekin omituiselle pahalle ja hengityksen löyhkäämään.

[/quote]

Veikkaan että tarkoitat viskoosia. Se on ainakin oman kokemukseni mukaan erittäin hanakka imaisemaan hajuja.

Oma kokemukseni on, että kausiluontoisesti mikään ei auta hienhajuun paremmin kuin rehti palasaippua. Jostain syystä suihkugeetlit ja -voiteet eivät poistaneet hajua kainaloista kun se oli jotenkin kummasti tarttunut ihoon, vasta kun ostin ihan tavallisen Doven palasaippuan niin pääsin siitä eroon.

En tiedä auttaako AP:lla, koska hikoiluun on niin eri syitä, mutta eipä tuo parin euron saippuan kokeilu mitenkään kukkarolle käy. Vaikka ei olisi avuksi niin voi käyttää muuhun pesemiseen. Lisäksi tuo pesu 60 asteessa on hyvä.

Jos näyttää siltä että mikään ei toimi niin kannattaa tarkistuttaa lääkärissä ettei ole aineenvaihduntahäiriöstä kysymys.