Miksi työnantajan tulisi maksaa työntekijälle palkka, jos tämä jää kotiin sairaan lapsen kanssa?
Tämä on kallista huvia yhteiskunnalle.
Lapsiin liittyy velvollisuus, että jos tekee, itse hoitaa ja vastaa kuluista. Ei se ole meidän muiden tehtävä tehdä toisen työt, kun tämä jääkin kotiin ja saa siitä vielä rahaa, vaikkei itse sairas olisikaan.sitten saa vielä sairastaa itse sen päälle täydellä palkalla.suomen järjestelmässä on paljon korjattavaa. Kallista on ja me muut maksetaan,joilla Ei ole osaa ja arpaa näihin.
Kommentit (23)
En tiedä, mikä olisi oikea ratkaisu, mutta ketuttaa kun tietyt ihmiset on vähän väliä poissa ja muut joutuu tekemään niiden työt ja on ihan puhki. Joku voi olla puolet suunnitelluista vuoroista pois, silti henkilöstön mitoitus sen mukaan että hän on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se ole lain mukaan pakollista, eli pienissä yrityksissä ei aina makseta. Työehtosopimuksiin tuo kuuluu.
Mielestäni ihmiset on kyllä tässä tottuneet liian hyvään, eli esim 75 prosenttia palkasta olisi riittävä,kun monella työpaikalla nuo poissaolot on ongelma.
Höllennetään siis päiväkotien linjauksia ja sovitaan, että lapsen saa viedä sairaanakin hoitoon. Jos se ei, niin sitten sairaan lapsen saa ottaa töihin mukaan. Ketä se haittaa, jos Perttu-Irmeli oksentelee kaupan kassalla, kun äiti vetelee hihnalla asiakkaiden ostoksia?
Mikä tässä on oikeasti niin vaikea ymmärtää? Sairaana ei tule kukaan töihin, eikä kukaan myöskään raaha mitään sairasta perheenjäsentään työpaikalle. Jos lapi tulee kipeäksi, niin sitten vanhempi jää häntä kotiin hoitamaan. Piste.
On se nyt kumma että ihmiset tekee kaikkensa ettei töissä tarvitsisi olla, mutta sitten kun ei tarvitsisi niin sinne ollaankin änkemässä vaikka musta rutto ja korona kainalossa.
Sinä puhuit itsesi pussiin. Töitä välttelevällä ei ole työpaikkaa minne mennä sairaan lapsen kanssa.
Miksi luulet, että vain nainen jäisi hoitamaan sairasta lasta? Kyllähän se isäkin lapsiaan hoitaa. Sinulla ei taida olla sellaisesta kokemusta?