THL: Suomen tautitilanteesta huonoja uutisia – epidemia lähellä kiihtymisvaihetta
Eli tartunnat lisääntyy vaikka testaus ja jäljitys tekee kaikkensa. Tämä tarkoittaa että resurssit on käytetty, tartuntoja ei saada pidettyä näillä keinoin kurissa ja kun niitä tulee lisää ei pysytä enää perässä vaan ollaan samassa tilanteessa kuin maaliskuussa jolloin leviäminen oli hallitsematonta. Tilanne on huono ja ollaan menossa todella huonoon.
Kiitos denialistit ja hälläväliä ihmiset. talvesta tuloss todella hankala ja raskas.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006638469.html
Kommentit (86)
Mummo laitettiin sanomaan kaikelle kansalle että maskeista ei ole hyötyä. Naurattaa kun muistelee kaikkea mitä on hölmölässä kansalle valistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huippututkija ryöpyttää hallitusta: Polvillaanko on aneltava?
https://www.verkkouutiset.fi/huippututkija-ryopyttaa-hallitusta-polvill…
Noh oli kyllä taas yks hysteerikko tossakin.
Ja kuukausi on mennyt tosta artikkelistä, missäs kaikki ne ruumiskasat nyt sitten ovat??
Sinäkö olit lukevinasi tuosta artikkelista, että siinä olisi ennustettu ruumiskasoja?
Aha, eli se eksponentiaalinen epidemia ei olekkaan vaarallinen? Mitä se sitten huutelee valvottua pakollista karanteeniä suomeen tulijoille??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuukausi on mennyt tosta artikkelistä, missäs kaikki ne ruumiskasat nyt sitten ovat??
Sinäkö olit lukevinasi tuosta artikkelista, että siinä olisi ennustettu ruumiskasoja?
Aha, eli se eksponentiaalinen epidemia ei olekkaan vaarallinen? Mitä se sitten huutelee valvottua pakollista karanteeniä suomeen tulijoille??
Ei vaarallisuutta mitata pelkästään tällä hetkellä tehohoidossa olevien potilaiden määrällä.
hoh hoijaa, yhtään vähättelemättä (itsekin sairastin sen alku keväästä) kun se korona on pyyhkäissyt täällä suomessakin jo monta kertaa, eikö teidänkin mielestä sen olisi pitänyt jo olla se super karmea tappaja mitä on toitotettu koko vuoden? Kun suurin osa on sen jo sairastanut kuitenkin..
muistakaa kuitenkin ne turvavälit ja hygieniat.
Vierailija kirjoitti:
hoh hoijaa, yhtään vähättelemättä (itsekin sairastin sen alku keväästä) kun se korona on pyyhkäissyt täällä suomessakin jo monta kertaa, eikö teidänkin mielestä sen olisi pitänyt jo olla se super karmea tappaja mitä on toitotettu koko vuoden? Kun suurin osa on sen jo sairastanut kuitenkin..
Suurin osa suomalaisista ei todellakaan ole koronaa sairastanut, vaan aivan mitättömän pieni murto-osa. Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista ei todellakaan ole koronaa sairastanut, vaan aivan mitättömän pieni murto-osa. Ja hyvä niin.
Te voitte elää kuplassanne mutta melkein kaikki jotka tunnen mukaan lukien perheenjäsenet ovat sairastaneet sen joten luulen että aika moni muukin. Kun ensimmäisten aaltojen saapuessa täällä ei edes testattu sitä, joko pääsi unohtumaan. Kai nyt järkikin sanoo että jos virus iskee monta kertaa se laimenee matkalla. Suomessa ei koko aikana tullut niitä massiivisia ruumiskasoja, eikä tule. Yleensä koronahysteerikot alapeukutetaan täällä mutta tänään on hiljaista, normaalit jo varmaan kyllästyneitä koko aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te voitte elää kuplassanne mutta melkein kaikki jotka tunnen mukaan lukien perheenjäsenet ovat sairastaneet sen joten luulen että aika moni muukin. Kun ensimmäisten aaltojen saapuessa täällä ei edes testattu sitä, joko pääsi unohtumaan. Kai nyt järkikin sanoo että jos virus iskee monta kertaa se laimenee matkalla. Suomessa ei koko aikana tullut niitä massiivisia ruumiskasoja, eikä tule. Yleensä koronahysteerikot alapeukutetaan täällä mutta tänään on hiljaista, normaalit jo varmaan kyllästyneitä koko aiheeseen.
Sinä se kuplassa elät jos kuvittelet suurimman osan suomalaisista jo sairastaneen koronan.
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Hoitohenkilökuntaa työttömänä. Olen 58v lähihoitaja, en kelpaa töihin, vaikka epidemia kuulemma kiihtyy. Ei tarvita ikäistäni apujoukkoihin. No, menee se aika täällä kotonakin möllöttäessä. Hallitus paasaa ikääntyneiden työllistämisestä. Että niin.
Minä myös työttömänä, 57vuotias lähihoitaja. Missä se hoitajien hirvittävä tyovoimapula on, kun ei kelpaa tässä iässä töihin? Suoritin koronajäljittäjäkurssinkin, mutta eipä ole meikäläiselle tarvetta töihin. Palkataan mieluummin ulkomaalaisia, kieltä osaamattomia. Miksi?
Ei helvetti. Onko nämä asiantuntijat pelkopaskaprovikalla vai oikeasti ihan hukassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri vastaaja
Olen periaatteessa samaa mieltä kanssasi, mutta itse en henkilökohtaisesti tunne tai tiedä ketään, joka olisi sairastanut koronan, itseni mukaan lukien. Ellei kaikilla ole ollut sitten täysin oireeton tartunta, mitä en usko.
Olen koko kevään, kesän ja nyt alkusyksyn ollut töissä työyhteisössä (mennyt töihin julkisilla), jossa pyörii päivittäin n. 200-250 henkilöä, välillä osa ihmisistä eri tyyppejä ja kenelläkään ei ole todettu koronaa, vaikka jotkut ovat käyneet testissä ja toiset jopa monta kertaa. Myöskään lapseni, lähisukulaiseni ja muut tutut eivät ole koronaa saaneet, eivät ole käyneet edes testissä, koska eivät ole olleet sairaana tänä vuonna. Minä olen käynyt testissä kesäkuussa (silloin pääsi nopeasti ja helposti), vaikka oireena ei ollut kuin vähän nuhaa ja vatsaongelmia ja testin tulos totta kai negatiivinen. Olen elänyt ns. normaalia elämää koko koronan ajan ja samoin kaikki muutkin jotka tunnen.
N44 Pk-seutu
Vierailija kirjoitti:
Pelätkää nyt. Maskit päähän ja turvavälit. Ulkona myrskykin. Pysy kotona ja pelkää kaikkia ja kaikkea. Mukavaa vapaata elämää, eikö? Onko sen arvoista? Voitaisiin päättää tämä toisinkin kunhan kaikki herää. Ihmiset on enemmistö joka valitsee miten edetään. Ei hallitus, ei thl, ei hus.
Eivät maskit ja turvavälit estä normaalia elämää, vaan nimenomaan tekevät sen mahdolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaarallisuutta mitata pelkästään tällä hetkellä tehohoidossa olevien potilaiden määrällä.
Eikä näköjään tulevillakaan kun tuo kirjoitettiin viikkoja sitten eikä tuo ole tilanne räjähtänyt käsistä. Noh, mutta eni dei nau. Kyllä aivi liig tärkeilijä tietää.
Onko kenelläkään tietoa, onko niitä vasta-ainetestejä tehty enää sen yhden kerran jälkeen? Silloin ei ainakaan ollut vasta-aineita juuri kenelläkään satunnaistestatulla, mikä ei tosiaan yllätä näistä tartuntamääristä päätellen..
Vierailija kirjoitti:
Suomi stop vie Suomen talous konkurssiin
Talous on jo konkurssissa, ihmiset eivät vain näe mikä on asioiden todellinen laita
Halvalla saa sutta, siksi yksityiset firmat palkkaavat halpahoitajia, jotka eivät osaa kieltä, eivätkä ymmärrä työlainsäädäntöjä. Kokenut hoitaja on uhka, hän on tietoinen oikeuksistaan, ja osaa pyytää , mitä hänelle kuuluu. Riski palkata kokenutta, hyvää hoitajaa, koska hän tulee kaliiksi, kun hän huomaa epäkohdat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy rumihia ja sairaalatkin tyhjiä koronapotilaista.
Eikös tämä ole hyvä että leviää ilman pahoja vaikutuksia. Saadaan vastustuskykyä.
Heh, keuhkosi ovat vajaavaiset koronan jälkeen. Miten luulet, että pärjäilet keuhkonraadoillasi seuraavan täysin uuden epidemian iskiessä?
Jos ei pärjää, sitten kuolee.
Mulla on keuhko-ongelmia jo nytkin ja saatan kuolla koronaan kun sen saan, en pidä hirveän todennäköisenä, mutta tottakai se on mahdollista. Saattaisin kuolla influenssaankin, silti olen unohtanut joinakin vuosia ottaa influenssarokotteen, vaikka ilmaiseksi saisin työni puolesta.
Elämä on liian lyhyt elettäväksi pelossa, tottakai järkevästi tulee toimia, mutta muuten elämän on vaan jatkuttava, kuolema voi tulla tuhansilla, jollei jopa miljoonillakin muillakin tavoilla, kuin myös keuhkojen vammautuminen tai muita kroonisia tauteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy rumihia ja sairaalatkin tyhjiä koronapotilaista.
Eikös tämä ole hyvä että leviää ilman pahoja vaikutuksia. Saadaan vastustuskykyä.
Heh, keuhkosi ovat vajaavaiset koronan jälkeen. Miten luulet, että pärjäilet keuhkonraadoillasi seuraavan täysin uuden epidemian iskiessä?
Jos ei pärjää, sitten kuolee.
Mulla on keuhko-ongelmia jo nytkin ja saatan kuolla koronaan kun sen saan, en pidä hirveän todennäköisenä, mutta tottakai se on mahdollista. Saattaisin kuolla influenssaankin, silti olen unohtanut joinakin vuosia ottaa influenssarokotteen, vaikka ilmaiseksi saisin työni puolesta.Elämä on liian lyhyt elettäväksi pelossa, tottakai järkevästi tulee toimia, mutta muuten elämän on vaan jatkuttava, kuolema voi tulla tuhansilla, jollei jopa miljoonillakin muillakin tavoilla, kuin myös keuhkojen vammautuminen tai muita kroonisia tauteja.
Ainiin, tätä ei kirjoittanut se jolle vastasit.
Sitten kun näyttää ihan oikeasti koronatilanne yltyvän, niin alan käyttämään maskia kaupassa sekä huomauttamaan kanssa kauppailijoita siitä, että haluan pitää turvavälit. Siinä se, töissä päiväkodissa, joten eipä sitä koronantuloa voi estää, todella monella lapsella räkää valuu nytkin, ihan kuten normaalistikkin syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
1918 espanjantauti aiheutti 1920-30-luvuilla taudin aikanaan sairastaneille aivohalvauksia. Olivat siis selvinneet taudista hyvin aikoinaan. Eli hyvin mahdollista, että jotain seurauksia koronallakin on, mutta voi olla, että ne ilmenevät vasta vaikka 10 vuoden päästä.
Ja nykyään espanjanantauti on influenssa, näkyykö aivohalvauksia?
Outoa. Hoitohenkilökuntaa työttömänä. Olen 58v lähihoitaja, en kelpaa töihin, vaikka epidemia kuulemma kiihtyy. Ei tarvita ikäistäni apujoukkoihin. No, menee se aika täällä kotonakin möllöttäessä. Hallitus paasaa ikääntyneiden työllistämisestä. Että niin.