Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä hintaisen joululahjan/t ostatte puolisollenne?

Vierailija
10.11.2013 |

Paljonko hassaatte puolison lahjaan?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme myöskään me lahjo toisiamme muuten kuin tekaisemalla hyvän aterian tai leipomalla toisillemme. Mukava yllätys ja hyvä mieli ei ole rahasta kiinni, eikä sitä voi juuri koskaan ostamalla saavuttaakaan. Huomaavaisuus on ihan muuta kuin roinaa.

Vierailija
22/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana lahjoa toisiamme jouluna (mies on niin lapsellinen että haluaa saada ja antaa lahjoja myös aikuisille;) ). Yleensä juuri jouluna ostamme vähän arvokkaampia lahjoja ja tänä jouluna ostan miehen toivoman Breitlingin kellon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kysyttiin hintaa eikä mukavaa mieltä.

Emme pidä krääsästä ja laatu maksaa, joten vastaukseni tässä: ostan kaksi lahjaa, yhteishinta 350 ja 450 e välissä.

Vierailija
24/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ostanko edes lahjaa. Meillä ei yleensä ole tapana ostella toisillemme lahjoja.

Mutta jos ostan jotakin niin tuskin menee 30 euroa enempää.

Vierailija
25/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tapaa nykyään ostaa mulle jonkun kirjan jota toivon, ja minä ostan jotain hyödyllistä, ja jonkun kirjan ja/tai levyn. Viime jouluna ostin navigaattorin, oli käytössä vasta kesälomareissulla, edellisjouluna taisin ostaa hänelle uuden partakoneen. Minä ostan muutenkin aina kaiken meidän perheessä, joten usein ostan jopa oman lahjanikin, viime jouluna mies pakotti mut vielä paketoimaan sen kirjan jonka olin Prismasta itselleni ostanut, toisaalta hyvä, koska se oli ainoa paketti jonka jouluna sain. 

Vierailija
26/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan varmaan 200-300e lahjoihin. Mitään yksittäistä kalliimpaa en osta vaan enemmän halvempia lahjoja. Hierontalahjakortti ainakin listalla. Miehelle hankala ostaa lahjoja, kun alkaa urputtamaan että miks laitoin x ja x määrän rahaa niihin ....

Vierailija
27/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tehty jo pidempään niin, ettei osteta kummempia lahjoja toisillemme, vaan sijoitetaan raha johonkin yhteiseen. Nyt se taitaa olla kevätlomareissu.

Vierailija
28/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 07:37"]

Ollaan tehty jo pidempään niin, ettei osteta kummempia lahjoja toisillemme, vaan sijoitetaan raha johonkin yhteiseen. Nyt se taitaa olla kevätlomareissu.

[/quote]

niin ja reissun budjetti on ehkä 1000-1500 euroa, eli toisaalta puolet siitä olisi se "lahjabudjettikin"..

Vierailija
29/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-300e

Vierailija
30/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osta joululahjoja toisillemme. Meille molemmille riittää lahjaksi hyvä ruoka, rauhallinen yhdessäolo, lasten ilo ja rakkaus. Näin olemme toimineet jo 13 vuotta ja hyvin menee! 

Vierailija
31/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain se mitä aattelin, tulee myyntiin ennen joulua niin hinta on 50e, oletettavasti mies ei osta minulle mitään, eikä toivota edes hyvää joulua. Vielä kylläkin koko lahjan ostaminen harkinnassa, että viitsiikö.

Vierailija
32/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osta lahjoja toisillemme tänäjouluna koska lähdemme talvilomalle heti joulun jälkeen. Se on meidän lahjamme. Ehkä voisin ostaa sudoku-lehden lentomatkan iloksi:) Muutenkin aika hillitysti, mielle tärkeintä on yhdessäolo. Lapsille ehkä 50- 100€:lla kullekin.

Vierailija
33/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolle ostan alusvaatteita tai silkkiyöpaidan, hajuvettä tai muuta kosmeettista krääsää jota hän alkaa jos vanhat merkit pitävät paikkansa kohta ahkerasti vihjailla, lahjakortin jalkahoitoon tai kynsihoitoon tai minne milloinkin ja jotain pientä mukavaa vielä. Enpä mieti summia, joulu on hemmottelun ja lomailun aikaa ja naisen saa lapsellisen helposti tyytyväiseksi muutamalla kivalla paketilla.

Vierailija
34/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottanut vuosikausia yhteistä hankintaa tai lomamatkaa lahjaksi, siis niin, ettei paketteja annettaisi toisillemme!! Mutta ei onnistu, puoliso ostaa mulle aina jotakin. 

Vierailija
35/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasen kieppeillä menee rahaa.

Annetaan toisillemme aina jotain sellaista, jonka haluaisi, mutta itse ei raaski ostaa, koska se ei ole "niin tärkeä".

Rahaa ei ole niin paljoa, että kaikkea voisi ostaa, mitä haluaa. Ja välillä tuntuu ettei ole varaa oikein ostaa mitään. Jouluna ja synttäreinä sitten saadaan edes jotain ylimääräistä kivaa, jota ei raaski itseensä laittaa, mutta toiseen kyllä.

Vierailija
36/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten jotkut eivät osaa vastata kysyttyyn ja rajattuun aiheeseen.

pitää alkaa vouhottaa rakkaudesta kun kysytään ihan vain summia.

Kyllä uskotaan että hianosti mänöö näillä jotka eivät viitsi ostaa joululahjaa läheisimmilleen. 

Vierailija
37/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaksi ekaa toivelistalta enkä mieti summia.

Vierailija
38/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä olisi keksiä hyvä, henkilökohainen idea ja se ei ole helppoa. Vaatteita en uskalla enää ostaa kun olen joutunut pari vaihtamaan lahjakorttiin. Miehellä on oma maku ja hän on tarkka sen suhteen. Hän on yleensäkin tarkka kaikkien tavaroiden suhteen. Syöminen tai juominen olisi ehkä ainoa asia jota osaan hänelle hankkia ja valmistaa. Ehkä ostan sitten jotain herkkuja tai jonkun harrastusvälineen, korkeintaan 100e.

Vierailija
39/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan ymmärrä sitä että aikuiset ostaa toisilleen lahjoja. Meillä jos joku haluaa jotain, niin voi itse mennä kauppaan ja ostaa sen:D Ei mulle tuo mitään lisäarvoa vaikka johonkin haluamaani laukkuun se, että pyydän että mies ostaa ja paketoi sen ja jeejee sitten esitetään jouluna että voi mussu miten sä nyt tämmösen osasit ostaa nusnus. Mitä järkeä?? Miksei aikuiset ihmiset voi itse hankkia sitä materiaa mitä haluaa, eiköhän kaikilla ole sen verran rahaa.

Sen ymmärrän, että lapsille ostetaan lahjoja, koska heille se oikeasti merkitsee jotain. Heillä harvemmin on rahaa millä hankkia haluamiaan asioita. Mutta eikö aikuiset vois keskittyä muihin asioihin, kuten hyvään jouluruokaan ja tunnelmaan? Lahjojen vaihtaminen aikuisten kesken on vaan ja ainoastaan kiusallista. Esim. mieheni perheessä on jostain syystä vaan ihan pakko antaa lahjoja, eli käytetään heille hankittuihin lahjoihin semmonen 300e ja vastineeksi saadaan heiltä about saman arvosta skeidaa takasin. Mieluummin käyttäisin itse sen 300e ja ostaisin mitä haluan, mutta ei. On niin mahtavaa saada repiä niitä käärepapereita ja kiljua ja arvuutella että mitäköhän sieltä tulee.

Ehkä mä oon vaan ankea, mutta olisin ikionnellinen, jos voitaisiin sopia, että vaan lapsille hankitaan lahjoja!

Vierailija
40/43 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 11:05"]

Mä en vaan ymmärrä sitä että aikuiset ostaa toisilleen lahjoja. Meillä jos joku haluaa jotain, niin voi itse mennä kauppaan ja ostaa sen:D Ei mulle tuo mitään lisäarvoa vaikka johonkin haluamaani laukkuun se, että pyydän että mies ostaa ja paketoi sen ja jeejee sitten esitetään jouluna että voi mussu miten sä nyt tämmösen osasit ostaa nusnus. Mitä järkeä?? Miksei aikuiset ihmiset voi itse hankkia sitä materiaa mitä haluaa, eiköhän kaikilla ole sen verran rahaa.

Sen ymmärrän, että lapsille ostetaan lahjoja, koska heille se oikeasti merkitsee jotain. Heillä harvemmin on rahaa millä hankkia haluamiaan asioita. Mutta eikö aikuiset vois keskittyä muihin asioihin, kuten hyvään jouluruokaan ja tunnelmaan? Lahjojen vaihtaminen aikuisten kesken on vaan ja ainoastaan kiusallista. Esim. mieheni perheessä on jostain syystä vaan ihan pakko antaa lahjoja, eli käytetään heille hankittuihin lahjoihin semmonen 300e ja vastineeksi saadaan heiltä about saman arvosta skeidaa takasin. Mieluummin käyttäisin itse sen 300e ja ostaisin mitä haluan, mutta ei. On niin mahtavaa saada repiä niitä käärepapereita ja kiljua ja arvuutella että mitäköhän sieltä tulee.

Ehkä mä oon vaan ankea, mutta olisin ikionnellinen, jos voitaisiin sopia, että vaan lapsille hankitaan lahjoja!

[/quote]

Olen samaa mieltä siinä, että aikuisille sukulaisille pitää ostella jotain väkisin, koska sieltäkin saadaan lahjat. Miehelle ostan mielelläni jotain, vaikka sitten uudet verkkarit ja urheilusukkia, koska niitä menee.

Onneksi lähusuvussa alkaa olemaan pikkulapsia niin voidaan toivottavasti sopia, että jätetään aikuisten lahjat ostamatta ja keskitytään lasten riemuun, kun availevat paketteja.