HELMET LOPPUVIIKKOON
Otin varaslähdön loppuviikkoon, tosin onhan se kello jo yli puolenyön, kunhan saan jutun valmiiksi...
Tervehdys kaikille pitkästä pitkästä aikaa!!! Meidän raksa käynnistyi toukokuun lopulla ja siitä asti on kone ollut miehen käytössä lähestulkoon kaikki illat tai sitten oon ollut yh:na ympäripyöreitä päiviä(vaikkei itse rakennetakaan), joten on jääneet lukemiset ja kirjoittamiset väliin jo monta viikkoa. Lisäksi sitten nämä kesälomat on tässä estäneet mua nettailemasta..
Meillä Alma-neiti täyttää huomenna 5kk. Kovin on iloinen ja tyytyväinen neiti, kääntyy vatsalleen mutta ei edelleenkään pääse siitä takaisin selälleen. Tykkää kovasti kiinteistä, joita tosin annan hitaalla tahdilla, kun koko ajan tarkkaillaan löytyykö uusia allergioita. Päivisin nukkuu muutamat puolen tunnin unet, yöllä sitten tykittää 21-09 siten, että aamukuudelta juo välissä pullollisen maitoa. Vaikka en saakaan päivisin mitään tehtyä, rytmi on musta taivaallinen! Varsinkin kun meidän isosiskot valvoivat aikoinaan kumpikin 10 ensimmäistä kuukauttaan.
Sen verran silmäilin tuota edellistä pinoa, että SASULIINILLA oli allergiahuolia. Mä annan Almalle ainoastaan sitä Muksu-riisipuuroa vielä monta kuukautta, teen sen Almironiin, tykkää kovasti kun sekoittaa vielä hedelmäsosetta mukan. Meillä aloitetaan viljakokeilut vasta lähempänä joulua allergioiden pelossa. Lisäksi lihoista kannattaa muistaa, että naudanliha mukaan vasta viimeisenä maitoallergikoille. OODI, me saatiin meidän 2001 vuoden Brioihin vitosella Vauvatalo Johannasta uudet kuomunkiinnitysosat. Ainoastaan pari-kolme vuotta olen kärsinyt siitä rikkoutuneesta kuomusta...
MINKILLE piti viestitellä, kun lomailtiin Savossa ja Saimaalla taas pari viikkoa, mutta se sitten jäi kun ei mummolassa eikä mökillä ollut nettiä. Torilla vilkuilin kyllä ahkeraan monena päivänä samanikäisiä vauvoja ja kuuntelin, kutsutaanko ketään Oskuksi;) Jos HÄMEENLINNALAISET tapaatte elokuun eka viikolla, me voitas ehkä kanssa osallistua, majaillaan sielläpäin ainakin se alkuviikko.
Toivotaan lämpiävää loppuviikkoa!
Adalmiina
Kommentit (34)
Äkkiä kirjoittelen, mies on hoitanut Eveliinaa jo melkein tunnin ja alkaa olla jo ihan rättiväsynyt =) Heh!
Larvanto ja Napero, elokuun eka viikko sopii treffaamiseen mainiosti, muut päivät käy mulle paitsi torstai. Ja Adalmiina mukaan myös!
Bumbo-tuolista...meillä Eveliina tykkää istuskella siinä kovasti, etenkin jos vien tuolin veikan huoneeseen niin istuu siinä tyytyväisenä katselemassa kun toinen leikkii, joskus ihan räkättää ääneen kun se veikka on niiiin hassu! Oli kyllä meille hintansa arvoinen. Kuinkahan kauan siinä muuten uskaltaa antaa vaavin istua, paketissa lukee vaan että ei liian pitkään, kuinkahan kauan se on? 10 min? Puoli tuntia? Yleensä olen istuttanut tuollaisia 10-15 min. pätkiä muutaman kerran päivässä. Hyppykiikussakin Lilli tykkää olla, kaverilla kokeilin, omankin kaivoin jo esiin mutta siitä näkyy olevan narut poikki joten on jäänyt vielä virittämättä.
Meillä edelleen tissillä mennään, yöunet on tosi hyvät eli 21.30 -8.00 noin, yhdellä syötöllä tuossa neljän aikaan. Päiväunet onkin sitten vähissä, muutamat puolen tunnin tirsat tyttö ottaa. Silti jaksaa olla oma aurinkoinen itsensä!
Yritänpä kirjoitella lisää toisella kertaa, nyt nukuttamaan lapsosia!
Manna ja Eveliina 4 kk
Saunan raikkaana jos muutaman rivin veistelisi... Ollaan tässä kyläilty ja kummi oli tänään meillä ja VIERASTAMINEN oli tosi minimaalista. On kyllä niin paljon helpompaa kommunikoida ihmisten kanssa, kun poika ei pelkää koko ajan! Siis kiitoksen aiheita riittää.
Viimeksi taisin tuskailla päiväunien kanssa... Ne ovat palanneet ja hiiirrrmuisen pitkinä. Meillähän mentiin noin kuukausi sellaisilla 1/2 h kerrallaan (joka on surkean vähän nöpökille) ja kiukku oli sen mukaista. Nyt 4 päivää on ollut: 2h + 1,5h +1h + 0/45 min. Eli ihan tosi paljon nukutaan ja yötkin menee (ovat kyllä menneet aina) 9 / 12 tunnilla. Kerran imetän tuossa 5 aikaan, siis yöllä. Katsotaan nyt kauanko tätä vaihetta jatkuu... Kummallisia nuo vauvat.... Ja illalla sit on ruvennu toi nukahtaminen olemaan taidetta ja ISO TUTI käytössä = äiti (nännit ruvella =().
Meillä opittiin tänään pärräämään. Hassun kuulosta kun ei oikein vielä lähde, mutta hienoo on silti. Muutenki oli kyllä halpaa huumoria tarjolla, kun seurattiin miten nöpökki innostui kahdesta tyynystä ja niiden maistelusta ja seassa möyrimisestä. Kaikkea pitää kokeilla ja maistaa.
Onko teillä miten vaipat pitäneet? Meillä on nyt jatkuvasti amulla herätys siihen että poika itkee (on herännyt kun pissa tulee kyljestä pihalle). Sit kun vaihdat petivaatteet ja vauvan kuiviin,niin eihän se enää oikein nukahda. Ollaan kokeiltu eri merkkejäkin mut ei tunnu auttavan. Ajattelin et kokeilen kiristää yöllä imetyksen yhteydessä sitä vaippaa (kun nöpökki pissaa vasta siinä 6 / 7 aikaan aamulla), niin jos se auttaisi. Vinkkejä?
Nyt taidan kömpiä petiä kohti!
Käpy ja Nöpökki 4 kk 3vk
Voi, vitsi, taas pitäis olla nukkumassa, mutta mitäs mä teen -istun koneella. No, aamulla sitten kärsitään kun ukkeli herää kuitenkin 6.30 tai viimeistään klo 7.00!!!
Me oltiin tänään mun mummolla käymässä... No, ei olla siellä turhan usein käyty (viime kerrasta yli kk!!! saatiin vähän noottii) Kun ei ole tuota matkaakaan kuin 30km!!! Mutta ehkä sitä tässä kun rytmit taas muodostuu entisenlaiseksi (mies menee parin viikon päästä töihin!) niin löytyy aikaa myös kyläilyille. Mun mummoni jaksoi vielä tehä ja paistaa lettuja, ja ai että ne oli hyviä, kun oli tuoreita mansuja niiden kanssa, söin varmaan kymmenen!!! NJAM!!! Saatiin niitä vielä kotiinkin, kun jäi jäljelle... (mummoni tekee AINA vähän ylimääräistä, että riittää ainakin, ja kukaan ei jää nälkäiseksi =) )
Siitä HÄMEENLINNALAISTEN tapaamisesta, mites olis ma 31.7 tai ti 1.8? Ja klo 13? Meillä? (Mites Adalmiina olikos teillä allergiaa, kun meillä nuo kaksi karvakorvaa pyörii täällä jaloissa? todnäk muistan väärin!!!) Tosin saan ne kyllä miehen mukaan lenkille, kun on vielä lomalla tuolloin...
Meillä ollaan nyt syöty muutama päivä lihaa, kaksi ekaa päivää meni ihan ok, mutta tänään (tosin syötin mummollani ja olis ollut niin paljon kaikkee muuta kivaa nähtävää, joten tuo syöminen vähän kärsi...) ei sitten mennyt kuin varmaan 1/4 tai 1/3 purkkia, kun on mennyt kuiteskin se puoli purkkia ja vähän yli... Mutta katsotaan miten huomenna uppoo?
Tästä aiheesta jo eilen vai oliko ke??? EN muista!!!
Mites teillä jotka vielä imetätte ja joiden vauvoilla on tullut hampaat? Miten vaikuttaa? Sattuuko imettäminen? Meillä Eetu ei varsinaisesti pure, mutta imiessä Eetu jollain tavalla hinkkaa hampaitaan mun tissiä vasten ja se SATTUU!!! Olisko jollain ideaa miten sais " opetettua" ettei Eetu hinkkais sitä? Välillä tuntuu että nänninpää irtoaa tai että vähintäänkin siihen tulee haava...
Mutta nyt jos menis sinne untenmaille, ainakin yrittää... Ja huomenna markkinoille...
Mites muuten olikos teillä LARVANTO jo muutto menossa??? Vai joko ootte saaneet valmiiksi? Mites tytöt otti asian " vastaan" ?
Napero ja Eetu 5kk11pvä
ps. joka päivä " yllätän" itseni tuolta odotus puolelta lukemassa uusien helmien (-07) pinoja... Ja fiilistelen sitten siellä... Pitäis vissiin lopettaa! Vaikka kova vauvakuume onkin, mutta jos nyt Eetusta kuitenkin nauttis... =)
Kiitos kaikille vinkeistä ja sanoista :)
Meidän junamatkahan meni loistavasti -eka juna oli IC ja siinä sellai privahytti elikäs saatiin olla iha keskenään isossa hytissä jossa pystyi siis vaihtaa vaipat yms. -vaunut kulki siinä 2 metrin päässä . Seuraava juna olikin sitten ihan tavis , jossa vähän jo jänskäsin -oskarihan on sellai vieras tissittelijä. Mun piti siis rätti laittaa pään päälle et herra suostuu tissiä vetään muiden nähden. Sekin meni ihan jees -Osku lähinnä naureskeli kaikille täteille ja esikko leikki muiden lasten kanssa. Sitten loppumatka matkustettiin lastenvaunussa ja sekin oli ok .
Vaihdot sujui myös loistavasti -konnari otti vastaan vaunut ja aina kun mä tarjouduin niitä nostamaan niin konnari huuteli asemilla et hei sie nuori mies siellä -niin juuri sinä tulepa niin nostetaan pikkumiehen vaunut kyytiin ja minä sitten kiitin ja kumarsin kaikkia. Siis aivan ihania ihmisiä liikkeellä sekä henkilökuntaa että matkustajia :) Ei tarvinnu paljoa muuta matkalla kun hymyillä :)
Kukas senyt olikaan vr:llä töissä ? Annan kyllä todella 10+ palautetta sinne :)
Viljaa : hienoa et oot saanu nukutuksi, mehän saatiin vähän samat ohjeet kun te ja niitä kokeillaan nyt täällä mummin kaa . Viime yö siis mentiin 2 syötööllä tosin yö kestikin vain 8 h -johtuen tuosta matkasta kun oltiin niin myöhään perillä. Mutta ens yönä mummi lupas helpottaa tilannetta :kieltämättä jännittää mutta katsotaan kui käy. Mun pitäs tänään pumppailla maitoa niin ei tarvis korviketta antaa -kun ei tiedä tuleeko masu sitten kipeäksi. Enkä tosiaan viitsiny omaa pakkasvarastoa ottaa mukaan ;)
Fassilooralle :pikaista vointia :) Pienet naarmuthan vaan kaunistaa naista ;)
Vierastamisesta : Kaikkea vierastetaan ja huudetaan ylikaiken paitsi omaa isää, siskoa ja nyt mummia !! Kaikki ihmiset jos syliin joutuu niin on Oskarin mielestä huudon arvoinen asia -kummisetää ja tätiä myöten !
oo nyt tuloo ihan romaani joten meen vaikka mummia auttaa keittiöön -Oskari nukkuu :) hienoa ja mää saan tänään nukkua ihan myös päikkärit :D
Minkki kera Oskarin 5kk+
Viime yökin oli mennyt Aarolla ja isillä oikein hyvin. Aaro oli herännyt käkisemään kahdelta ja kun isi oli lähtenyt pullon lämmitykseen, oli poika nukahtanut melkein heti uudelleen. Viideltä oli alkanut taas käkinä, ja sama juttu: isi lämmittämään pulloa, poika nukahtaa. Sillä kertaa isi oli sitten kuitenkin herättänyt Aaron pullolle. Aamulla heräsivät kahdeksalta, eli kellon ympäri unta. Valitettavasti esikoinen näki pahoja unia viimeyönä ja minä jouduin sitä rauhottelemaan, niin että mun omat unet jäi taas pätkittäisiksi, mutta parasta tässä onki se, että Aaro näyttäs saaneen takas ne yöunet ja taidon nukahtaa itse uudelleen ilman tisua. Tuosta viime yöstä voidaan vetää sekin johtopäätös että nälkä kaverilla ei ainakaan ole yöllä. Neuvolasta sanottiin, että tuon ikäisen pitäs pärjätä hyvin yhdellä syötöllä kun painokin on noin kohdallaan. Aarohan ei itke yöllä mitään nälkä- tai kipuitkua, vaan se on semmosta ininää vaan. Fassiloorako se sanoi, että Helmiä on helppo tulkita, semmonen on meidän Aarokin. Isikin tietää aina että mikä sillä on, esikoisen kanssa oltiin ja ollaan vieläkin aina ihan pihalla. Joitakin lapsia on tosiaan paljon helpompi lukea kuin toisia.
Me lähdetään illalla mun äidin luokse ja tullaan torstaina takaisin kotiin. Siellä ei vissiin nettiyhteys vielä toimi, joten en todennäköisesti pääse nettiin koko aikana. Olenkohan koskaan (lasten syntymän jälkeen) ollut nettipimennossa 5 päivää?!
Mua huvittaa joskus aamuisin, kun mulla ei ole usein hajuakaan, kuinka monta kertaa Helmi on oikeasti syönyt. Yleensä muistan hämärästi, kuinka monta kertaa tyttö on herännyt, mutta koska Helmi ei joka kerta syö, en aamulla aina muista, onko syönyt 1 vai 4 kertaa... Hyvä niin. Se on totta, niin kuin ainakin Viljaa on todennut, että ei kannata yöllä katsoa kelloa, eikä laskea heräilykertoja. Väsyttää jotenkin vähemmän, kun ei tiedä, kuinka usein on itse yöllä herännyt. Hyvä, että teillä Viljaa on toiminut se, että isi nukkuu Aaron kanssa yöllä. Sitten jos meillä jossain vaiheessa menee taas riekaleiseksi noi yöt, niin kokeillaan samaa, mutta en tiedä, miten onnistuisi, kun Helmi ei enää siitä pullosta suostu syömään. Luulen, että raivoaisi vaan. No, niin kauan kun syö yöllä ton 2-3 kertaa, niin saa syödä. Sitten kun kiinteää ruokaa menee tulevaisuudessa ihan kunnon määriä, yritän kyllä vähentää yöimetykset yhteen aamuyön syöttöön.
Sitä piti kysyä, että miten teidän aamut alkaa? Loikoiletteko pitkään sängyssä vauvan kanssa vai nousetteko heti ylös? Mä olen niin aamu-uninen ja todella hidas heräämään, etten koskaan pysty nousemaan saman tien ylös. Jos esikoinen on jo herännyt, kun me Helmin kanssa herätään, huudan pojan meidän viereen ja makoillaan sängyssä kaikki yhdessä. Joskus taas poika vielä nukkuu omassa huoneessaan ja me makoillaan Helmin kanssa sängyssä kaksin. Yleensä loikoillaan jotain 30 min ennen kuin noustaan. Sitten otan Helmiltä yövaipan pois, teen peppupesun ja rasvauksen ja sitten mennään tekemään aamupalaa. Tänä aamuna kun makoiltiin meidän sängyssä, Helmi leikki sen aikaa tutillaan, yhdellä " kaverillaan" (sellainen pehmeä otus, jolla on pää ja kädet, mutta alaosa on vain sitä kangasta) ja mun kännykällä. Himoitsi myös mun punaista Unikko-kuosista tyynyä/tyynyliinaa. Mä torkuin sen aikaa siinä vieressä. Esikoisen vauva-aikana ja vielä ennen Helmin syntymääkin, meni aamut aina myös noin hitaasti heräten. Mä en kestäis, jos lapsi haluaisi heti ylös sängystä! Toivottavasti Helmikin jaksaa vielä pari vuotta makoilla aamuisin mun vieressä.
Nyt pitää mennä siivoamaan ja pakkaamaan. Äidin avomies tulee meitä hakemaan, kun sinne on niin hankala mennä bussilla kaikkien kassien ja tavaroiden kanssa. Palaan linjoille ensi viikon loppupuolella!
T:Fassiloora ja Helmi (huomenna 5 kk + 1 vko)
Onpas kotona hiljaista. Leo vietiin mummolaan yökylään noin tunti sitten. Olemme lähdössä reilun tunnin päästä kaverin häihin juhlimaan. Häät on ihania! Vaikea uskoa, että omista on jo vuosi aikaa. Olispa ihanaa, kun olis taas häät :-)
No, onneksi näissä häissä on sama bändi kuin meillä oli. Kaverini itseasiassa varasi sen meidän häissä viime kesänä. Bändi oli ollut tauolla ja kaveri oli marssinut heidän huoneeseen ja sanonut, että haluaisi tehdä varauksen seuraavan vuoden heinäkuulle. Bändi olikin kyllä tosi hyvä, löysin sen sattumalta netistä, joten oikein odotan että pääsee tanssimaan miehen kanssa!
Ja minä kun ehdin jo juhlistaa, että pikku-ukon unirytmi on muuttunut ja nukkuu aamuisin kasiin -jippii! Ja pah... tänään taas kuudelta ylös. Huokaus... mä olen oikeasti aamu-uninen ja toi kuudelta herääminen ei ole mitään nannaa. Eilen nukkui ihan oudosti päikkäreitä klo 16-19, joten me ajateltiin, että nyt saadaan poikaa valvotettua ainakin ysiin niin nukkuu aamulla pidempään. Ei toivoakaan. Kasilta oli sellainen huuto jo päällä, että ei auttanut kuin laittaa vellipullo valmiiksi ja jätkä unille 20.30 kuten ennenkin -jostain se tuntuu siis pitävän kiinni!
Meidän aamurytmi, Fassiloora kun kyseli, on kyllä se että heti ylös. Simppu ei paljoa enää sängyssä suostu loikoilemaan kun yleensä siinä kohtaa kun alkaa meitä aamulla huudella, on ollut jo puolisen tuntia itsekseen hereillä. Simppu juttelee verhoilleen (värikkäät eläinverhot, loistovalinta!) ja kikertää itsekseen. Itselle sitten lasi PepsiMaxia ja Leolle maitopullo -siinä se meidän aamurutiini :-)
Tänään laittelin taas pieniä vaatteita pois ja otin isompia tilalle. Nyt on 68-70 senttiset meillä käytössä. Voi kun on iso poika jo! Aatelkaa, että helmikuussa meillä oli 50 senttiset sopivia!! Löytyi mm. äitiyspakkauksen vihreät potkarit, joissa on sellainen leijonan kuva. Ne oli aika vinkeät ja laitoinkin heti päälle -tunnin päästä Leo oli ne puklannut täyteen, joten ei vissiin itse niistä piitannut? Traktorihousut siis miehelle jalkaan ja johan loppui se pulauttelukin ;-D
No, nyt täytyy alkaa etsimään mekkoa häihin. Toivottavasti löytyy joku, mikä mahtuu!
Mä oon vaan kertakaikkiaan niin laiska kirjottelemaan mitään, mutta nyt ryhdistäydyin kun Napero se siellä on huhuilli jo muutamaan kertaan..
Hämisten tapaamisesta: mulle kyllä käy mainiosti sekä ma 31.päivä ja myöskin ti 1.8. Ja kellonaikakin on hyvä. Niin ja sopii että Naperolla kokoonnutaan! Ja Adalmiina messiin ihmeessä. Olis tosi kiva nähdä sinuakin!!!
Meillä mies on ollu koko viikonlopun kaverin polttareissa niin ollaan oltu tyttöjen kanssa ihan kolmisin ja ihanaa on ollu :)
Muuttaa tarttis yrittää perjantaiks. Muutama huone uudessa kämpässä pitäis vielä tapetoida ja yks parkettilattia hioa ja lakata... Niin ihanaa on ollu kyllä valkata uusia tapetteja, verhoja, mattoja ja muuta kivaa huonekalua.. Kyllä sisustaminen on vaan mukavaa..
Mintun viimesimmät 5kk mitat nlassa oli 6200g ja 66cm. Pitkä ja hoikka neiti. Ei kyllä äitiinsä ole tullu... Isäänsä kyllä. Esikoinen onkin sitten enemmän mallia minä, semmonen pöpökkä :)
Mintun kanssa ollaan käyty jo sydän tutkimuksetkin läpi jotka tosin osottautui sitten turhiksi. Onneks. Mutta hyvä että tuli tutkittua niin ei kenenkään mieltä olis painanu että onko sydämessä vikaa vaiko eikö...
Hampaita ei vielä näy eikä kuulu mutta nyrkit on suussa jatkuvasti ja kuola lentää..
Vierastaminen antoi tänään ekat merkit kun mun isälle mentiin kylään. Mintun naama meni mutruun kun vaari pukkas liian lähelle...
Soseet uppoo hyvin. Hedelmät vähän paremmin mutta kyllä kasvis ja lihakin tekee kauppaansa. Puuroa olen aatellu antavani sitten kun vellit kaapista loppuu..
Mitäs vielä???
Yörytmi on aivan loistava. Kasilta noin nukkumaan ja 5-6.30 eka syöttö ja sit unia jatketaan vielä n. vähän vailla kasiin...
Isosisko Eevi on hulluna siskoonsa. Aamulla kun herää niin ekana kysyy aina et: onks Minttu heleillä? Sit jos on, niin hetinyt Mintun viereen lepertelemään : vooooi Minttu lakas, mä lakastan sua ,ei mitään hätää...
Välillä Minttu kyllä hermostuu (tai siis aika useinkin) kun Eevi on ihan liian lähellä ja rutistelee toista hullun lailla :) Mutta ihana näky kyllä kun siskokset köllöttelee vierekkäin...
Se oli kans hyvä huomata kun Eevi oli mummin kanssa pari yötä mökillä ja sieltä kun palas niin Minttu oli ihan täpinöissään Eevin paluusta. Nauraa hekotti aina kun Eevi tuli lähelle ja muutenkin oli niin innoissan kun sisko oli takas kotio. Oli selvästi kaivannu toista :))
Mutta eipä tässä kai muuta kummosta tällä erää!!
Larvanto ja tyttelit Eevi 2v11kk ja Mintsukka 5kk
kirjoitteli, että tekstit häviää.. Eli jos sä kirjoitat " liian pitkään" tai pidät pitkiä taukoja kirjoittamisen välillä, se häviää. Eli aina (varsinkin jos kirjoittaa pitkän tekstin tai kauan) kannattaa teksti kopioida ennen lähettämistä. Tässä on kai joku aikaraja-systeemi.
M.
Mä eilen illalla eksyin sinne, en juuri lue ididoottimaisten juttujen takia, no kuitenkin joku jaksaa ihmetellä tyttäreni nimeä siellä!!!
Joo ja tiedän että lautasliinamerkki on Duni...voi jeesus, miten ihmisiä jaksaa kiinnostaa toisten lasten nimet niin kovaa.
No onneksi jokainen antaa omalle lapselleen nimen ja varmasti löytyy joku jonka mielestä se on karmea/omituinen.
Kiva tunne kun tuo lautasliina Dunia nuolee mun jalkaa!!
kuumetta:
No onneksi jokainen antaa omalle lapselleen nimen ja varmasti löytyy joku jonka mielestä se on karmea/omituinen.
Nyrkkisääntönä voitaneen pitää, että joku aina valittaa oli aihe mikä tahansa. Nimi on kummallinen, ruoka huonoa ja artisti ihan paska.
Kuumetta, sun mies on ulkomaalaissyntyinen? Mistä kulttuurista kotoisin?
Jaahas, tuntiin hakemaan kuohuviinille -ollaan täällä Vierumäellä anopin ja appiukon golf" mökillä" ja papalla on tänään synttärit.
Siis lasilliselle ->
KL.
Kuumetta : Mulla tulee aika usein illalla roikuttua tuolla AV:lla. Ne jutut on siis aivan " omaa luokkaansa" ... Eilen viimeksi naurettiin miehen kanssa yhdessä näille " pettääkö mieheni minua" ym. jutuille! Ei kannata välittää! Kaalilaatikon kanssa olen samaa mieltä, että AINA löytyy joku joka ei jostain nimestä tms. tykkää...
Ahaa, Onni heräsi. Palailempa myöhemmin jos ehdin.
Täällä päivä mennyt aikasen nopeaan.. mies kävi aamulla vielä toisen kerran hillassa ja nyt koossa 15 litraa.. puhdistettiin ja pakastettiin ne ja ehdin vielä siivota ja sitten käytiin saran kummien luona kylässä :))
voi soitin eilen 04 rakennetusta paritalon puolikkaasta 79 neliötä voi että kun saatais se olis takka ja kaikki siis olen nähny jo unia että saadaan se mutta kun täällä vuokra kolmiolla on niin kova kysyntä ettei uskalla nuolasta ennen kuin tipahtaa.. :(
mennään tiistaina kattomaan ylä- ja alakerta sellaista ollaan just haettu joko vuokralle tai omaksi.. no tämä on vuokralle mikä sopii meille hyvin..
tultiin ainakin vuokraajan kanssa hyvin juttuun kun soitin ja kyselin.. oli rv 16 eli sinne myös tulossa pienokainen voih niitä aikoja..
onko muilla ikävä sitä vatsaa ja niitä pikku potkuja ei kai vain ole tulossa vauvelikuume voih.. ei auta vielä tulla :)
no mutta huomenna palailen nyt kutsuu nukkumatti..
tikunen ja sara sekä eetu 5,5kk
Eilen leikkasin pojalle leipää ja leikkasinkin sormeeni leipäveitsellä. Ja aika kovaa! Mies teki vieressä ruokaa, eikä ottanut mua todesta (että sattui kunnolla), kun huusin, kiljuin ja hypin. Hetki meni ennen kuin mies tajusi, että mua sattui oikeasti, eikä haava ollut mikään pieni. Meille tuli eilen illalla ne vieraat, enkä sitten malttanut ihan heti lähteä sormea paikkauttamaan. Syötiin ja odotin, että Helmi ois alkanut nukkumaan vikoja päiväunia, jonka jälkeen olisin syöttänyt tytön ja lähtenyt päivystykseen. No, Helmi ei sitten nukahtanutkaan, mutta mä lähdin viimein klo 20.30, kun leikkasin sormeeni klo 17 jälkeen... 6 h on tollaisessa tilanteessa aikaa ommella haava, joten en siksi pitänyt kamalaa kiirettä. Ei huvittanut mennä sairaalan päivystykseen koko illaksi istumaan, joten menin yksityiselle ja pääsinkin lääkärin luokse alle 10 min sisällä. Sormeen laitettiin 4 tikkiä, jotka saa olla siinä nyt viikon. Elämäni ensimmäinen tapaturma, johon tarvittiin lääkäriä. Maksoi reilut 100 ¿ ja kovasti toivon, että saan rahat vakuutusyhtiöstä takaisin, kun mulla kerran tapaturmavakuutus on.
Helmi heräsi eilen siis vikoilta unilta klo 17.30, eikä nukahtanut enää myöhemmin niille oikeille vikoille unille, vaikka oli jo klo 19 jälkeen ihan väsynyt. Mies oli ottanut maitoa pakkasesta, jos olisi saanut Helmin sitten sillä keinolla nukahtamaan yöunille, mutta tyttö ei huolinut pulloa, joten oli edelleen hereillä klo 22.30, kun tulin kotiin. Mistä lie johtuu, ettei pullo nykyään kelpaa, kun ennen kelpasi aika hyvin (paitsi edellisellä kerralla oli aika kauan raivonnut pullolle ennen kun oli suostunut siitä juomaan). Helmi nukahti eilen sitten klo 23 (valvoi siis 5,5 h, joka on Helmille varmaan enkka, yleensä iltaisinkin valvoo max reilut 3 h) ja heräsi ekan kerran vasta klo 6, otti huikat ja seuraavan kerran heräsi klo 8. Jes! Ja tänään on nukkunut kahdet hyvät päiväunet, kun on ollut vähän viileämpää (+17).
Meidän pitää kyllä tänään mennä ullakolle etsimään sitä meidän HYPPYKIIKKUA. En kyllä tiedä/muista yhtään, kuinka kauan siinä voi vauvaa kerrallaan pitää. Se Oodin kertoma 15 min 2 krt/pvä ei kuulosta ainakaan liian paljolta. Mä olen ihan 100 % varma, että meidän neuvolatäti ei hyväksy hyppykiikkua ollenkaan. ja kyllä mäkin voin uskoa, että jos siinä liian paljon vauvaa pidetään, ei se kovin hyvää tee, mutta jos vähän aikaa pitää silloin tällöin, niin tuskinpa siitä mitään haittaa on.
SYÖTTÖTUOLI on meillä vielä siellä ullakolla, eikä vähään aikaan sitä tänne haetakaan. Meidän keittiö on niin pieni, että pöydän äärelle mahtuu just ja just 3 henkilöä, joten sitten kun Helmi tulee siihen mukaan, on siinä aika ahdasta. Esikoinen alkoi istua syöttötuolissa 7 kk ikäisenä ja silloin pysyi siinä hyvässä asennossa, kun oli pienellä tyynyllä tuettuna. Meillä ei ollut siinä mitään syöttötuolin pehmusteita, vaan tyynyllä selvittiin se alku.
Helmi PULAUTTELEE myöskin edelleen ja runsaasti. Välillä saan syliini sellaisia satseja puklua, että ottaa kyllä päähän. Toivottavasti noi pulauttelut edes vähenee, kun tyttö alkaa syömään kiinteää ruokaa.
Nyt on Helmi niin kiukkuinen, että parasta mennä imettämään.
T:Fassiloora ja Helmi (5 kk)