HELMET LOPPUVIIKKOON
Otin varaslähdön loppuviikkoon, tosin onhan se kello jo yli puolenyön, kunhan saan jutun valmiiksi...
Tervehdys kaikille pitkästä pitkästä aikaa!!! Meidän raksa käynnistyi toukokuun lopulla ja siitä asti on kone ollut miehen käytössä lähestulkoon kaikki illat tai sitten oon ollut yh:na ympäripyöreitä päiviä(vaikkei itse rakennetakaan), joten on jääneet lukemiset ja kirjoittamiset väliin jo monta viikkoa. Lisäksi sitten nämä kesälomat on tässä estäneet mua nettailemasta..
Meillä Alma-neiti täyttää huomenna 5kk. Kovin on iloinen ja tyytyväinen neiti, kääntyy vatsalleen mutta ei edelleenkään pääse siitä takaisin selälleen. Tykkää kovasti kiinteistä, joita tosin annan hitaalla tahdilla, kun koko ajan tarkkaillaan löytyykö uusia allergioita. Päivisin nukkuu muutamat puolen tunnin unet, yöllä sitten tykittää 21-09 siten, että aamukuudelta juo välissä pullollisen maitoa. Vaikka en saakaan päivisin mitään tehtyä, rytmi on musta taivaallinen! Varsinkin kun meidän isosiskot valvoivat aikoinaan kumpikin 10 ensimmäistä kuukauttaan.
Sen verran silmäilin tuota edellistä pinoa, että SASULIINILLA oli allergiahuolia. Mä annan Almalle ainoastaan sitä Muksu-riisipuuroa vielä monta kuukautta, teen sen Almironiin, tykkää kovasti kun sekoittaa vielä hedelmäsosetta mukan. Meillä aloitetaan viljakokeilut vasta lähempänä joulua allergioiden pelossa. Lisäksi lihoista kannattaa muistaa, että naudanliha mukaan vasta viimeisenä maitoallergikoille. OODI, me saatiin meidän 2001 vuoden Brioihin vitosella Vauvatalo Johannasta uudet kuomunkiinnitysosat. Ainoastaan pari-kolme vuotta olen kärsinyt siitä rikkoutuneesta kuomusta...
MINKILLE piti viestitellä, kun lomailtiin Savossa ja Saimaalla taas pari viikkoa, mutta se sitten jäi kun ei mummolassa eikä mökillä ollut nettiä. Torilla vilkuilin kyllä ahkeraan monena päivänä samanikäisiä vauvoja ja kuuntelin, kutsutaanko ketään Oskuksi;) Jos HÄMEENLINNALAISET tapaatte elokuun eka viikolla, me voitas ehkä kanssa osallistua, majaillaan sielläpäin ainakin se alkuviikko.
Toivotaan lämpiävää loppuviikkoa!
Adalmiina
Kommentit (34)
Kiitokset kaikille tsemppaajille ja linkkien/vinkkien antajille :)
Siivouspäivä tänään joten jatkuu myöhemmin...
Sasuliini ja Eetu
Mun piti kovasti olla aktiivinen mutta heti alkuunsa se jo tyssäsi taas yhteen viestiin. Taas uusi yritys. Tosin tänään lähdetään Ruotsiin joten en ole koneen ääressä ainakaan ennen alkuviikkoa, palataan maanantaina.
Unista on ollut puhetta: Meillä nukahdetaan iltaisin 21-22 ja noustaan sängystä ennen 8. Ja herätään USEIN. Viime yönä Eemi nukahti klo 22. Heräsi klo 23, 00.30, 03, 05.15, 06.30 ja noustiin ylös 7.45. Että kyllä täälläkin on vähän väsy äiti. Siihen päälle vielä se että Oona heräsi puoli kaksi yöllä ja kipitti meidän sänkyyn ja pyöri kuin hyrrä siinä välissä, sain sitten suojella vauvaa iskuilta. Ensin Oonan potkuilta ja sitten käännyttiin jalkopäähän nukkumaan niin sen jälkeen isin jalat olivat levottomat.. Huh huh mikä yö. Onneksi ei ihan joka yö tuollaista mutta Eemi kyllä herää vähintään 4 kertaa yössä. Odotan aikaa jolloin selviäisi vain yhdellä syötöllä. Meillä siis vielä täysimetyksellä.
Eemi kääntyy jo joka suuntaan välillä ja toisinaan kyllä unohtaa miten sitä masulta pääsikään takaisin selälleen.. =) pyörii masullaan napansa ympäri ja leikkii lentokonetta. Tosi kova poika nauramaan ja pärisemään. Kerta kaikkiaan ihanan suloinen poika! Tulee siis 28.pvä 5kk eli nuorimpia helmikuisista mutta vissiin suurimpia, 4kk neuvolassa painoi 8635g. Pituus mittaukseen en oikein luota kun kaverin vauva oli muka puoli senttiä vaan lyhyempi vaikka mielestämme pituusero on ihan selvä. Pituus sen mukaan siis 67cm.
Nyt tuo Oona neiti haluaa niin kovasti äidin huomiota että paras lopettaa.. Heitti jo äsken mua pallolla päähän kun en keskittynyt ottamaan koppia.. =)
Omeli + Eemi lähes 5kk ja Oona 3v1kk
Tamperelaiset, oli kiva nähdä eilen!
Katselen tässä sivusilmällä Nelosen Talkia ja siellä tapellaan imetyksestä :).
Tänään tuli Silvalle kirje postissa ja iloisia uutisia -Silppu pääsi vauvauintiin. Mikäli oikein ymmärsin, uinti on lauantaiaamuisin klo 7.30 ->, mutta en valita :P.
Pukelo sain myös kortin mun isältä ja äidiltä, tällä kertaa posti oli osoitettu " Sylvalle" .
KL.
kävin vain pikaisesti lukemassa uudet jutut, pitää lähteä ostamaan vaunuihin uusi sadesuoja, vanha kun näköjään ei pidä vettä ollenkaan, ja sit on pitäny monta kuukautta varata parturi.. on vaan jääny.
Syötin tytölle porkkana-peruna-maissi sosetta ja jälkkäriks vielä punaposkisosetta puol purkkia.. yllättävän hyvin maistui tänään toi ruokapuoli, ajattelin tänään kokeilla, josko söis kaks soseateriaa päivässä.
Nyt ollaan kotona.. laitan kuulumisia pikaisesti kun sara leikkii ja eetu vielä nukkuu :)
pyykkikoneen ääressä on tämä viikko mennyt tultiin tosiaan lomilta kotiin silloin sunnuntaina ja tietysti samantien sai alkaa siivoamaan kun ei ole kämpässä 2kk asuttu ja sen oli näköinen :)
Meillä syödään täyttä häkää ja nukutaan täydet yöt ilman herätyksiä nii tehty jo 3kk en tiedä miten jaksaisin jos pitäis vielä nousta yöllä :(
tässä eetulla oli vähän lämpöä 5kk rokotuksen jälkeen ja silloin oli vähän rauhaton yö niin heti piti päivällä ottaa sitten minunkin torkkuja :)
meillä kanssa pyöritään jo sara on noista kahdesta aktiivisempi kaikki menee suuhun jopa omat varpaat :)
no illalla palailen sitten paremmin kun neitiä näyttää jumppalelu raivostuttavan eli nähty jo kaikki lelut :(
tikunen ja sara sekä eetu +5kk
Piti mun kysyä onko kukaan menny pienten lasten kaa junalla kauas ??
Ja kuinka on sujunut, vaihdot yms ?
Me lähdetään lasten kaa ihan keskenään huomenna Rovaniemelle mun äidin luo junalla ! -olo on tosiaan ihan kuin hullulla mutta no kai se matka siinä taittuu missä muutkin ;) kai !
Mä en siis kesta enää tätä valvomista yms. pakko saada lomaa -mun äitihän on siis luvannut valvoa ja syöttää poikaa jos vaan pullosta huolii siis. Niin ja onhan siitä sitten seuraa esikolle -saan mä nukkuakin päivällä vaikkaki vain sen 40 min.
Sasuliinille piti mun sanoa nuista allergioista että mun sisikon pienin oli tosi allerginen kaikeelle, siis ei voinut edes kananmunaa käsitellä samassa huoneesa kun tuli jo oireet. Nyt tyttö 6v ja ihan normaali. Juo maitoa syö leipää jne.
Tosi rankkaa oli ollut mutta kaikenlaisella kekseliäisyydellä meni eteenpäin. Mun mielestä herkkua oli ne banaaniletut kun munaa ei voinut käyttä sekä sitten tietty maitokin oli erikoista ! Tsemppiä !
aha huuto käy...
Tuntee olevansa pikkase´n hullu minkki ja Oskar poika :)
Tänään käytiin neuvolassa. Meillä on kuulema aivan ihana hymypoika! =) Muutenkin Onni on kasvanut ihan hyvin, pitkä ja hoikanpuoleinen kuulema. Ja lihaa voidaan alkaa antamaan. Lähempänä puolen vuoden ikää sitten viljoja. Ja porkkana on tauolla, koska siitä tuli lisää ihottumaa. :( Perusrasvaa ja joka toinen päivä voi vähän sipaista hydrocortisonia, nämä on ihonhoito-ohjeet meillä. Niin ja rokotuksenkin Onni kesti kuin mies! =) Vähän meinas alkaa itkettämään mutta ei sitten kuitenkaan.
Mitenkäs muilla, ulkoiletteko vauvan kanssa päivittäin?
Me ei nimittäin ulkoilla, ainakaan sillei kunnolla! Joskus ollaan pitempiä pätkiä ja joskus taas mennään vaan ulko-oven ja auton väliä... Liian laiska äiti ilmeisesti... Luulen, että Onni saattais nyt jo paremmin viihtyä rattaissa, ei tule vaan lähdettyä kävelylle. Tuli vaan mieleen, kun neuvolan täti puhui ulkoilusta... Pitääpä yrittää ryhdistäytyä tuonkin asian suhteen! =)
T: Kumppari&Onni huomenna 5kk:tta
Meille tulee tunnin päästä esikoisen kummisetä tyttöystävänsä kanssa kylään ja sitä ennen pitäisi tehdä ruokaa ja leipoa raparperipiirakka, mutta täällä mä vaan koneella istun. Mies tosin tekee sen ruoan.
Helmi nukkui tänään aamupäivällä yli 1,5 h, vaikka yleensä nukkuu aina vain sen 45 min. Vähän olin ihmeissäni! Yöllä herää 2-3 kertaa, mutta normaalisti syö 2 kertaa ja kerran kukkuu muuten vaan hereillä. Mä olen ihan super-tyytyväinen tohon 2-3 krt yössä heräämiseen, koska olen yli 3 vuoden ajan heräillyt öisin ainakin ton 2-3 krt (esikoisen toimesta) ja yleensä paljon useammin. Siis toi 2-3 krt yössä herääminen on mulle ihan luksusta, koska pahimmillaan esikoinen heräsi ½-1 h välein itkemään usean kuukauden ajan silloin, kun oppi konttaamaan, koki eroahdistusta, oppi nousemaan pystyyn jne. Se aika oli kamalaa (öisin). Nytkin koko ajan odotan, milloin Helmin yöt alkavat mennä huonoiksi. Esikoinen alkoi nukkumaan yöt heräämättä vasta 2,5 v iässä, joten ehkä 2 vuoden päästä mäkin saan vihdoin nukkua yöt putkeen =)
MINKILLE kovasti voimia (ja tietenkin myös kaikille muille väsyneille). Mä luulen, että mua ei noi 2-3 yöheräämistä väsytä siksi niin paljon, kun olen niin tottunut pätkäuniin. Tai väsyttää ne tietenkin ja varsinkin iltapäivällä meinaan nukahtaa pystyyn, mutta tällä hetkellä saan nukuttua noin 7 h 3-4 pätkässä ja se on ihan OK. Mulla kyllä se auttaa paljon, että viikonloppuisin mies hoitaa lapset ja mä saan nukkua niin pitkään, kun haluan. Ja nyt kun mies on 4 viikkoa kesälomalla, saisin nukkua myös aamuisin pitkään, mutta koska haluan ehtiä muiden mukaan puistoon, nousen yleensä klo 9 aikaan viimeistään. Mä olen kyllä sitä mieltä, että jos sun mies MINKKI on kerran lomalla, pitäisi sun saada nukuttua ainakin joka toinen aamu! Yritä tehdä se selväksi miehellesi! Väsymys on niin kamalaa, että sille on tehtävä jotain! Onneksi pääset nukkumaan siellä äitisi luona. Se auttaa varmaan jonkin verran. Mutta kun tulette taas kotiin, niin yritä jollain konstilla saada mies mukaan noihin aamuihin. Myös sulla on oikeus saada nukkua, kun kerran mies on lomalla!!!
Kiva oli kuulla susta ADALMIINA pitkästä aikaa! Onko NEMMASTA kenelläkään tietoa?
Nyt leipomaan!
T:Fassiloora ja Helmi (5 kk)
Do diin... vaunujen kuomu korjattu. Liike veloitti nastojen kiristämisestä huimat 5 euroa! Onpa hyvä, etten toteuttanut alkuperäistä suunnitelmaani dumpata vaunut roskikseen ja ostaa uudet kuomurattaat! Säästyi tässä operaatiossa vissiin 200 euroa ainaskin -tai mitä lie ne kuomurattaat maksaa. Nyt voidaankin noilla Brioilla ajella sujuvasti vaikka talvenkin yli ja ostaa sitten matkarattaat. Tai sitten ostamme matkarattaat kaupunkikäyttöön ja noi Briot saa jatkaa maastovaunuina :-) On ne meinaan sen verta kevyet työntää ja rullaa hienosti hankalassakin maastossa.
Simpulla on tänään ollut huono päivä. Hienojen yöunien (20-08) jälkeen jätkä on nukkunut päiväunia yhteensä 2h ja on tosi kiukkunen ja kärttyinen. Ei nukahtanut äsken autoonkaan -otin sen varta vasten mukaan sitä kuomua hakemaan, että nukahtais autoon, mutta ei. Iloisesti lirkutteli ja lauleskeli, että onpa kiva kun mami vie mut maailmaa katsomaan.
No, kotona sitten turvauduttiin ykkösjuttuun nimeltä hyppykiikku! Kas siinä kirkastuu pikkumiehen elämä hetkessä ja vanhemmat saa hetken rauhaa. Miten paljon olette muut pitäneet hyppykiikussa? Me pidetään yleensä 2 kertaa päivässä ja sellainen 15-20min. Simppu kyllä viihtyis enemmänkin ja mietin, että voiskohan pitää esim. puoli tuntia kerrallaan? Onko kukaan perehtynyt, että mitä haittaa siitä nyt saattoikaan olla? Simppuhan olisi siinä varmaan vaikka 2 tuntia, jos antais olla vaan.
Vieläkö muut pulauttelee? Voi zessus mä sanon tätä meidän pikku-ukkoa. Se yrjöää joka päivä maitoja ulos niin, että meinaa oikeesti palaa pinna. Ollaan pienennetty maitoannos 150ml (jossain vaiheessa meni 210ml kerralla), mutta silti tulee puklua. Kaikkein ihaninta on sitten se maito-peruna-porkkana-banaani-seos, jota tulee varsinkin illalla eli koko päivän ruokalista enemmän tai vähemmän. Missä vaiheessa pulauttelun pitäisi vähentyä?
Neuvolassa sanoivat, että vois jo istuttaa Simppua syöttötuolissa ruokailun ajan. No, tänään koeajettiin pari tuolia kun oltiin vauvaliikkeessä ja en mä kyllä tajua, että miten sitä vois siinä tuolissa pitää. Jätkä kaatuu pöytää vasten, nenä pöydän pintaan, että en kyllä tajua että miten se muka voisi siinä tuolissa istua? Emme siis ostaneet syöttötuolia vielä. Sitteri toimittakoon syöttötuolin virkaa toistaiseksi. Muuten sitteri onkin jo ihan out.
Eipä muuta. Täytynee lähteä taas seurustelemaan!
Oodi ja Simppu-Mies
Oletko varma, että Leolla ei ole maito-allergia?
Kirjoitin tos alkuviikolla Sasuliinille meidän tarinan allergiasta, käyppäs lukemassa. Meidän esikoinen nimittäin oksenteli koko vauvaiän, siihen asti kun maito-allergia todettiin.
oodi77:
Vieläkö muut pulauttelee?
Kyllä vaan. Nyt on ollut rauhallisempia päiviä, mutta kuten kerroin viime viikolla Silva pulautteli kaikki vähänkin isommat maito- ja vellisatsit.
Neuvolassa sanoivat, että vois jo istuttaa Simppua syöttötuolissa ruokailun ajan. No, tänään koeajettiin pari tuolia kun oltiin vauvaliikkeessä ja en mä kyllä tajua, että miten sitä vois siinä tuolissa pitää. Jätkä kaatuu pöytää vasten, nenä pöydän pintaan, että en kyllä tajua että miten se muka voisi siinä tuolissa istua? Emme siis ostaneet syöttötuolia vielä. Sitteri toimittakoon syöttötuolin virkaa toistaiseksi. Muuten sitteri onkin jo ihan out.
Sama täällä! Ne päivät ovat ohi jolloin Puklu olisi viihtynyt vaikka puoli päivää sitterissä :). Vieläkin kyllä jaksaa jonkin aikaa, mutta se on yhtä punkeamista ja sitten menee hermo. Nytkin se tossa rutisee, hiljenee tosin hetkeksi kun telkkarista tulee tarpeeksi värikäs mainos. Dna voisi mainostaa hieman enemmän, jos multa kysytään.
Silppu istui eilen ensimmäistä kertaa syöttötuolissa ja tyyli oli juurikin tuo sama kuin Simpulla. Tänään kuitenkin toiveikkaasti hain syöttötuolin meidän verstaalta ja putsasin. Nyt se nököttää tuolla pöydän päässä odottaen oikeaa tilaisuutta.
Kävin tänään uimapukuostoksilla. Virhe, virhe. Ensinnäkin jouduin sovittamaan kokoa isompaa kuin ennen (niin, yllätys, en ole enää teinimitoissani) ja toisekseen vaikka mitä ylimääräistä pursui sieltä mihin uikkari ei yltänyt. Voi kamalaa -eikö niitä sovituskopin peilejä voisi jotenkin blurrata? Siis silleen häivyttää kriittiset rajat? Tai edes jotain varjostusta?
KL.
Jospa minäkin saisin aikaiseksi muutaman rivin tekstiä. Monesti olen kirjoitellut pitkät pätkät, mutta sitten ne häviää jonnekkin matkan varrelle :(
Meillä yöt nukutaan loistavasti 21.30-9.30. Yksi syöttö aamuyöstä. Rintamaidolla mennään edelleen, kiinteitä ei oo vielä kokeiltu antaa, eikä pulloa huoli. Neiti kasvaa hyvin ( 4kk iässä 67cm ja 7550kg). Päiväunia otetaan kahdet päivässä, toiset pitemmät ja toiset lyhyemmät yht.4 tuntia. Nukkuu minusta paljon, kuten vanhemmatkin sisarukset aikoinaan. Rytmi on loistava!!
Me ulkoillaan tosi paljon, rintarepussa ja vaunuissa. Useampia tunteja päivässä. Asumme omakotitalossa, joten pihaa tulee " kierrettyä" ja mietittyä, mitä kivaa vois mihinkin istuttaa ja laittaa...
Mutta nyt antaa lapsille iltapalaa
Muikkis ja Piiperö, onnelliset yhdessä
Jeltsulle... ei ole maitoallergiaa. Se onkin ainoa asia, mistä olen varma. Olemme niiden Leon iho-ongelmien takia testanneet ja itseasiassa Prick-testin lisäksi oltu 2 kertaa maidottomalla dieetillä ja ei muutosta eli se ei ole syynä. Liharuokanakin aloitin kasviksia+naudanlihaa ja senhän pitäis olla pahasta, jos olis maitoallergia. No problems sen suhteen. Pulautteluun siis joku muu syy. Olen myös huomannut, että se keskittyy iltaan. Eli yleensä illan viimeinen maitoateria ennen iltavelliä tulee kaikki (tai ainakin siltä se tuntuu) pukluna ulos. Yöks!
Oli mukava taas nähdä helmimammoja ja vauveleita eilen=)
Meillä oli eilen myös Joonan neuvola. Painoa oli nyt 10275g ja pituutta 69cm. Hyvin siis kasvaa ja koska yötkin menevät yhdellä syötöllä, niin jatkan edelleen täysimetystä ja aloittelemme kiinteät sitten viimeistään kuukauden päästä. Joonaa kehuttiin taas oikein iloiseksi ja jänteväksi pojaksi.
Joona on alkanut nukkumaan mennessä piiloutumaan peiton alle ja hihkuu ja kiljahtelee sieltä. Sitten kun menemme " löytämään" hänet, alkaa ihana hekotus, poika oikein hytkyy nauraessaan. Sinne se sitten nytkin nukahti muutaman minuutin pelleilyn jälkeen=)
Meillä Joona ei varsinaisesti ole ainakaan vielä vierastanut ketään. Katsoo kyllä tarkasti jos joku vieraampi ottaa syliin, mutta ei ala itkemään. Esikoinen ei ole vierastanut ikinä. Tulee tietenkin meidän jalkoihin pyörimään, kun kylään tulee vieraampia ihmisiä, mutta hetken päästä pyytää huoneeseensa leikkimään ja esittelee kaikki lelunsa. Silloinkin kun pappi tuli käymään kotona ennen Joonan ristiäisiä, niin Veeti esitteli hänelle ensimmäisenä roska-autonsa=)
Meillä ulkoillaan oikeastaan joka päivä. Esikoisen on päästävä purkamaan ylimääräistä energiaa, joten tuolla puistossa tulee oltua lähes säällä kuin säällä. Niinä päivinä, kun en jaksa notkua puistossa, pakkaan pojat kaksostenrattaisiin ja lähden lenkille tai kaupungille.
Meilläkin Joona pulauttelee vielä. On se puklailu selvästi harventunut, eikä sitä lennä enää kovin paljoa kerralla, mutta kyllä nytkin jännitin joka kerta antibioottia antaessani, että pulauttaako poika ne pihalle. Ei tainnut minään päivänä onneksi pulauttaa niitä ulos. Tänä iltana meni viimeinen annos sitä antibioottia, nyt on kädet kyynärpäitä myöten ristissä että korva tällä kuurilla paranee. Inhottavaa, jos pitää puhkaista!
nonnu78 & pojat
Junassa matkustamisesta!
Me Matkustettiin täältä helsingistä rovaniemelle viikko sitten Linnean kans kaksistaan. Meno yö junassa ja tulo päivällä. Hyvin meni matkat. Jos matkustatte intercity junalla niin siinä saa kivasti(jos siis saa sellaisen inva-paikan niinkuin me saatiin) ne rattaat ja kaikki muutkin tavarat mahtumaan lähelle, ja ravintola vaunukin taiso olla seuraava vaunu. Maidon lämmittämisen suhteen meille tuli ongelmia kun Linnea ei tahdo huolia huoneen lämpöistä ollenkaan. Mutta pienenä vinkkinä, ota termospullo mukaan, mielellään sellainen missä muki korkki, niin siinä maidonlämmitys todella nopeaa... vai imetitkö vielä? en muista. varmaan ois helpompi jos imettäis. niin ja vielä siitä että kun saatiin ne rattaat siihen lähelle niin linnea sai niissä nukkua turvallisesti matkan aikana!
kysy jos jotain kysyttävää.! :)
Hei!
Illalla innostuin leipomaan hillapiirakkaa kun kävin edellisenä päivänä poimimassa hilloja mies oli saran ja eetun kanssa oli tosi mukava ulkoilla ihan rauhassa eikä ollu itikoitakaan häiriöksi :)
Me ollaan kotiuduttu tosi hyvin ja muutenkin reissu meni hyvin.. nyt vaan on päässyt käymään niin että mulla menee hermot täällä kotona kun loppuu tila kesken kun asutaan kaksiossa ja on kaikkea kaksi :)
no ollaan haettu sekä omaa että vuokra kolmio/neliötä mutta sellaista sopivaa ei vain vastaan tule :(
tätä vähän pelkäsin kun vietettiin 2 kk asuttaen miehen kotitaloa kun hänen vanhemmat muuttavat aina kesäksi mökille :)
no eiköhän se tässä järjesty :)
meillä arki rullaa täällä eteenpäin aamusin ja ltaisin pistellään puuroa ja " lounaaksi" lihaa sekä " päivälliseksi" hedelmäsosetta.. ruokahalu on mahtava sellainen purkki/lapsi hujahtaa tosi hyvin tota hedelmäsosetta ja puuroa keitän aina yhden aikuisen annoksen ja jaan sen kahtia :)
No mutta nyt kutsuu vaatteiden silitys täytyy saada eetun ja saran vaatteet tänään silitettyä :)
tikunen ja sara sekä eetu 5,5kk
jos luet vielä, etkä oo vielä junassa, niin meillä on nyt ollut ihan samanlainen meininki kun teillä. En oo ehtiny/jaksanu kirjotellakaan, Aaro on heräilly keskimäärin 8 kertaa yössä ja oon ollu ihan rikki. Käytiin eilen neuvolassa ja terveydenhoitaja määräsi (siis ei ehdottanut, vaan määräsi) Aaron isin hoitoon kahdeksi yöksi. Ei halunnut kuullakaan mistään muusta vaihtoehdosta, vaikka (tai ehkä juuri siksi) kun rupesin itkemään kun ajattelin, että miten kamala on kuunnella jos Aaro itkee eikä saa tehdä mitään. Taisin olla aika loppu. No, nyt on menty yksi yö ja tuntuu, että olen ihan uudestisyntynyt, vaikka heräilinkin useesti yön aikana. Aaro oli herännyt syömään vaan kerran kun ei ollut maidonhaju nokassa. Nukuin olohuoneen sohvalla. Jos sun mies ei auta, niin ehkä saat yöhoitajan sieltä Rovaniemeltä. Pari yötä näin ja voi olla että teilläkin löytyy uudestaan hyvä rytmi. Meillä ainakin Aarolla oli selvästi vaikeeta osata itte nukahtaa uudestaan, piti tissi saada suuhun puolen tunnin, tunnin välein. Nyt nukkuu poikakin paljon rauhallisemmin ja saa tarvitsemansa levon. Minä nukun vielä toisen yön sohvalla, toivottavasti saan vielä paremmin unta ensi yönä. Mullahan meni jos siihen, että ihan pelkäsin sitä yötä etukäteen enkä uskaltanu mennä nukkumaan. Aamuyöllä kolmen aikaan rupesin oottamaan että tulis jo aamu. Toivottavasti teillä menee matka hyvin ja Oskulle löytyy uni Lapista!
Olipas yöllä kylmä! Heräsin Onnin kitinään joskus klo 3.30 ja ulkona oli lämmintä vaan +2.5 astetta! Hyi! Jospa se tästä hieman lämpenee...
Mä en keksi mitään tekemistä, tai keksisin mutta en viitsi alkaa tekemään mitään kotihommia. Onni nukkuu ja mies on töissä. Taitaa Onnia vieläkin väsyttää se eilinen piikki...
Mä en uskaltais kyllä lähtee Onnin kanssa kahdelleen junalla (saati sitten bussilla) mihinkään! Mä olen aivan varma, että tuo mukula karjuis ja itkis koko matkan... =) No eipä sen puoleen ole tarvettakaan lähteä mihinkään...
Tamperelaiset! Antakaas vinkkejä missä siellä vois yöpyä edullisesti?! Ajattelin yrittää houkutella miehen yhden yön lomalle sinne, että tämä mamma pääsis Särkänniemeen! =) Omenahotellia jo netistä katsoinkin...
Jaahas, taitaa poju heräillä.
-Kumppari & Onni tasan 5kk-
me kans ollaan matkustettu junassa pariinkin otteeseen, ei nyt Rovaniemelle saakka mutta Kuopioon.
Ihan kivasti on matkat mennyt, ei huutoa eikä muutenkaan hulinaa.
IC junissahan on invavessoissa tuttipullojen lämmittimet ja muistaakseen seinässä hoitopöytä, samoin sinisten junien lasten vaunussa. Ja ravintolavaunussa lämmitetään lasten maidot ja ruuat ihan kitisemättä..olen meinaan henkilökuntaa...
Meille neuvolassa eilen ehdoteltiin josko joku muu tulisi tuota yörallia tasottelemaan, just mä pyydän mun äidin tänne niinkö???Monen sadan kilometrin päästä mummo tulis tänne öitä valvomaan..Eiköhän joku muu ratkaisu löydy tähänkin. Viime yö oli vähemmän kitinää, ehkä se menee ohi ehkä ei.. en tiiä mut minä nukuin sikeästi. Me ollaankin jaettu heräämiset niin et ukko herää alkuyön,tai varmaan valvoo tonne kolmeen saakka kun pitää leffoja katella,sitä se vapaalla olo teettää. Ja mä sitten herään aamuyöllä ja aamulla. Eipä ollut esikoinen tämmönen kukkuja.
Meillä aamupuuro syötiin syöttötuolissa, vähänkö oli reteen näkönen mimmi, ylsi paukuttamaan pöytää ja kattomaan mitä toisten lautasella on. Ruoka edelleen tökkii, mut kylläpä on maidolla paino noussut yli kilon kuukaudessa, eikä oo mitään hätää kun maitohan se on vielä pääasiallinen ruoka..mut vadelmia pisteli eilen menemään antaumuksella. Yritän tyhjentää pakastinta et saisin sen sulatettua ni annan " tuoreita" marjoja tytölle.
Ulkoilusta meiltäkin kyseltiin ja me kyllä ulkoillaan joka päivä kun on tuo koira, tyttö joko on rattaissa tai liinassa mukana. Ja mä en voi homehtua sisällä koko päivää, ukko eilen käveli ulkona vaan neuvolaan ja takas!!!!! Perse homeessa katto telkkaa ihan koko päivän!!!!
Ja pulauttelusta, meillä kans oksu lentää useesti, varsinkin kun maitoa halutaan usein, mut vähän kerrallaan. Dunskun maitomäärät vaihetelee tosi paljon, mut koskaan ei mee 120 ml enempää kerralla.
Ihanat naurut ja tuhinat pääsi just kun sai " jumppalelun" soimaan!!!
Mä meen tohon lattialle mönkimään.
Kuumetta ja tyty
Kiva kuulla Adalmiinasta ! Teillähän varsin hyvät rytmit on jo kehkeytyny .Kun sitten täälläpäin käyt -ilmoittele.
Mulla zombie olo jatkuu edelleen, viime yön ylösnousun saldo 7 x ja voi v****du että taas väsyttää... Mä tosiaan harkitsen tän tissittelyn lopettamista tai kohta tosiaan mä makaan itse jossain toipumassa ! Huono äiti huono äiti ....
Mieskin v****tuttaa -se nukkuu 9-10 h yössä ja parit päikkärit ja vielä valittaa kun lomalla olo väsyttää, prkl ja sata ärräpäätä....
Oon yrittäny et edes aamulla nousis pojan kanssa mut kääntää vaan kylkee eikä tee elettäkään et nousis. Nousee sit vasta kun me tullaan parin tunnin valvomisen jälkeen aamutorkuille. Oskuhan nukkuu nuita 45 min pätkiä niin itse siinä sitten nukut noin 30 min. -ompa tosi pirteä olo ;(
Jep vali vali ja menee jonnekin... meillä olis ollu jotain kaupunkikin asioita tänään mut ei jaksa menköön mies yksin tai jääköön menemättä, ei jaksa !!!!!
Minkki ja Oskari huomenna 5kk