10-12v tyttöjen "in"-jutut tällä hetkellä?
Niin, mitä on tuon ikäisillä tytöillä muotia? Tarkoitan vaatteissa, tavaroissa yms.
Joululahjoja kummitytöille pitäisi hankkia, ja lyö kyllä ihan tyhjää nyt!
Kommentit (20)
Lahjakortti vaateliikkeeseen toimii aina.
Onko joku vaatemerkki kovassa huudossa?
Ap
Mä haluaisin nostaa aihetta. Oon yrittänyt kysellä oman kummityttöni äidltä mutten saa oikein mitään vastausta... Tytöltä en haluaisi kysyä koska tykkäisin lahjan olevan yllätys. Mun kummityttö siis 12v.
Sing Star ja Just Dance - pleikkapelit.
Kannusta tyttöä rohkeasti itsenäisiin valintoihin, äläkä tuputa trendejä. Kummin yksi parhaimmista tehtävistä on laajentaa lapsen perspektiiviä, joten käytä sitä. Osta pari kirjaa, toinen klassikko, joka on joskus vaikuttanut vahvasti omaan ajatteluusi ja toinen jokin uutuus, jonka olet havainnut silmiä avaavaksi. Ei haittaa, vaikkeivat päätyisi ihan heti lukuun, muutaman vuoden sisällä kyllä päätyvät. Plus, kirjat kulkevat mukana läpi elämän. Älä unohda kirjoittaa hyviä saatesanoja kirjaan. Kerro, miksi haluaisit hänen lukevan juuri ne kirjat.
Vie tyttö esim. leffaan ja syömään, pyydä yökylään. Mun 12v tyttö käy pari kertaa vuodessa kumminsa luona kaupunkikyläilyllä tai mökillä, ja ne ovat tärkeitä reissuja.
Hanki sille pari tyttökirjaa! Nykynuoret lukee hirveen vähän, ja mun mielestä lapsia ja nuoria pitäisi kannustaa lukemaan.
Minunkin tyttö nauttii tosi paljon siitä ajasta, jonka saa olla kumminsa kanssa. Ne on vuoden kohokohtia.
Tyttö 13v ja noita yhteisiä viikonloppuja on ollut jo 6v/ kerta vuosi.
Ne tekee kaikkia kivoja likkojen juttuja ja ovat yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 17:13"]
Kannusta tyttöä rohkeasti itsenäisiin valintoihin, äläkä tuputa trendejä. Kummin yksi parhaimmista tehtävistä on laajentaa lapsen perspektiiviä, joten käytä sitä. Osta pari kirjaa, toinen klassikko, joka on joskus vaikuttanut vahvasti omaan ajatteluusi ja toinen jokin uutuus, jonka olet havainnut silmiä avaavaksi. Ei haittaa, vaikkeivat päätyisi ihan heti lukuun, muutaman vuoden sisällä kyllä päätyvät. Plus, kirjat kulkevat mukana läpi elämän. Älä unohda kirjoittaa hyviä saatesanoja kirjaan. Kerro, miksi haluaisit hänen lukevan juuri ne kirjat.
[/quote]
Noi kirjat on ihan kiva idea. Minkäköhänlaisen vastaanoton Runotyttö-sarja sais näiltä nykynuorilta? Itselleni se on rakkaimpia kirjasarjoja, joita vieläkin luen ajoittain.
Ap.
Mulla on 10v ja se tykkää kaikesta mangasta ja sellaisista supermodel-kirjoista, mihin piirretään ja suunnitellaan vaatteita mallinuken päälle.
Musta tuntuu, että noilla ei ole nyt oikein mitään in-juttua. En ainakaan keksi mitään. Ehkä tämä ikävaihe on vähän sellainen välivaihe, kun osa vielä leikkii täysillä ja osa kiinnostuu jo meikeistä. Meidän tyttö ei oikein vielä ole meikeistä kiinnostunut. Siihen varmaan vaikuttaa aika paljon sekin, että minkä verran äiti käyttää meikkiä. Mä en meikkaa, niin ei ole lapsikaan sitä vielä oikein hoksannut. Tosin tyttö on aika poikamainenkin. Tykkää pelata pleikkarilla "poikien" pelejä jne. kun taas sen kavereista monikaan ei ole niistä kiinnostunut.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 17:13"]
[/quote]
Noi kirjat on ihan kiva idea. Minkäköhänlaisen vastaanoton Runotyttö-sarja sais näiltä nykynuorilta? Itselleni se on rakkaimpia kirjasarjoja, joita vieläkin luen ajoittain.
Ap.
[/quote]meillä tyttö luki noita vähän vanhempana, itse luin ne paljon nuorempana kuin oma tyttäreni. tosin kirjatarjonta oli aikoinaan suppeampi, joten saattoi johtua siitä. meillä 11-vuotias lukee eläinkirjoja. siis sekä romaaneja että tietokirjoja. koirat, kissat, hevoset, gerbiilit sun muut otukset kiinnostavat tällä hetkellä.
Myös mun 11-vuotias tyttö lukee mangaa paljon. Muista kirjoista uppoaa tässä vaiheessa vain fantasia, kuten HP:t ja TSH:t. Kaikki Japani-jutut kiinnostaa kauheasti. Kuuntelee vocaloideja ja j-poppia ja -rokkia, ja rokkia ylipäätään, pelaa Zeldaa, harrastaa cosplayta. Ei meikkaa, vaikka äiti meikkaa. Vaatemerkeistä ei taida tietää mitään. Niin että aika erilaisista jutuista tosiaan tuon ikäiset tykkää.
Lahjakorttia minäkin ehdottaisin...kun ei voi tietää mistä toinen tykkää. Esim Stadiumilta saa myös kivoja tyttöjen vaatteita (eivät ole vain urheiluverkkareita).
t. tytön 11v äitee
No mun 10v tyttö ei varmaan ees tiiä mikä on manga. Tykkää lukea ja piirtää kyllä tosi paljon. Lukee mm. Reuhurinne-sarjaa, Koululaista, piirtää TopModel ym. juttuja. On kiinnostunut vaatteista, mutta haluaa valita itse.
Mun 11v tyttö tykkää piirtää manga juttuja ja kuunnella musiikkia ja rakentaa oikein mielellään legoilla pikkusisarten kanssa.
Lukee kaikenlaista, viisikot, neiti etsivät, harry potterit ja prinsessa päiväkirjat on luettu kaikki läpi ja paljon muitakin fantasia kirjoja lukee joiden nimiä en nyt muista.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 14:57"]
Lahjakortti vaateliikkeeseen toimii aina.
[/quote]
No ei kyllä. Oma 10-vuotiaani olisi aika pettynyt. Ei kaikki tytöt ole vaatteiden/muodin perään. Mun on vaikea edes saada tyttöäni mukaan vaateostoksille kun yksinkertaisesti pitää vaatekauppoja supertylsinä paikkoina ja vaatteiden valikoimista vielä tylsempänä. Ja kun tarkemmin ajattelen niin hänen kaverinsakin ovat samanlaisia, ihan muut asiat kiinnostaa kuin shoppailu.
Mun just 11-v täyttänyt:
lukee paljon nuorten kirjoja, myös tyttökirjaklassikoita. Kirjamakua kannattaa tiedustella tytöltä itseltään tai vanhemmilta, jotta ei tule hutia eikä toisaalta kirjaa joka on jo luettu.
toivoo legoja joululahjaksi (Lego Friends)
Monster High nuket ja leffat kiinnostaa
Kuuntelee musiikkia ja olisi ihastunut lahjakortista, jolla voi ladata haluamiaan kappaleita jostakin palvelusta
Pitää myös vaatteista ja koruista ja Top Model piirustusvihoista (joihin siis voi itse suunnitella vaatteita)
meijän 11- vuotias tyttö toivoo joululahjksi hamsteria,mitä ei kyllä luultavasti saa,kun on koira ja kissa jo taloudessa,sitten convercen reppua,jotain yöasua,missä pusero ja housut,lahjakorttia vaateliikkeeseen..
Kannattaa varmaan kysyä siltä kummitytsältä. Riippuu meinaan niin kovin paljon ihmisestä että mistä tykkää. Voi mennä muuten pahastikin vikaan...
Toisiahan kiinnostaa tuossa iässä jo meikit ja pojat ja popmusiikki, toisia taas ei. Ottaisin sinuna selvää musiikkimausta, lukeeko jotain tiettyä kirjasarjaa, mites ihonhoito/kosmetiikka... Joku ison tytön meikkipussukka...korut?
Itse pohdiskelen vähän nuoremman kummitytön joululahjaa, ja tarvii kyllä kysellä tytöltä ja äidiltään vinkkejä.