MITÄ IHMETTÄ (Kaupat kiinni)? Onko jokin yleinen katastrofi?
Minkä ihmeen takia kaupat on kaikkialla kiinni? Onko nyt jokin katastrofi josta varoitettu vai mikä? Ei kait isänpäivä ole mikään hengellinen juhla? Miksi ihmeessä isänpäivänä kaupat olisivat kiinni jos hengellisesten pyhien aikana ne on auki? Onko päättäjillä kusta kalloissa?
Kommentit (31)
Aina joku tulee vinkumaan, ettei kaupat oo auki. Mene ABC:lle tai Siwaan tai johonkin niistä Alepoista, jotka on auki 24/7 tai - mikä parempaa - opettele varautumaan niihin sunnuntaihin, jolloin kaupat on kiinni. Niitä ei kovin montaa vuodessa nykyään ole.
Ei ole mikään hengellinen juhla, mutta laissa määritelty vapaapäivä kaikille siihen kykeneville. Lakien mukaan täällä mennään, ei minkään uskonnon. Parhaita kauppapäiviähän ovat hyvinkin kirkkovuoden tärkeimpiin lukeutuvat adventtisunnuntait.
En saa shokkia jos en pääse kauppaan vaan ihmettelen, että mikä hengellinen juhla on isänpäivä??????????
Miksi se on sulle ongelma? Mitä sä sieltä tarvitset? Vaikka kaupat olis viikon kiinni, niin luulis normaaliälyllä varustettujen ihmisten pärjäävän. Ai niin, mä puhuinkin nyt normaaliälyisistä...
Isä, poika ja pyhä henki. Tänään on sen isän päivä. Seuraavaksi juhlitaan sitten sitä poikaa.
Ööö... Onko vappu tai juhannuskaan HENGELLINEN juhla? Ei kai se HENGELLISYYS mikään kriteeri ole? HÄ?!
Minulle isä on yhtä rakas jokaisena vuodenpäivänä ja isänpäivä ei ole jouluaattoa tärkeämpi juhlapäivä. Jouluaattona kuuluisi kaupat olla kiinni ja isänpäivänä auki, koska suurella osalla suomalaisia on juoppo isä ja sellaista ei tarvitse juhlia.
Joo, ja ihan omituista kun lippukin on salossa.
Äitienpäivänäkin on kaupat kiinni, miksei siis isänpäivänä?
Miten sitä mahdettiin ennen pärjätä? Itse olin kaupassa töissä 80-luvulla. Silloin oli kaupat auki ma-pe 8(9)-17 tai 18 asti. Lauantaisin 8 tai 9 aukesi ja kiinni meni kello 13.
Sunnuntait kiinni. Nyt tulee yksi pyhä väliin ja ihmiset sekoo :)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:43"]
Miksi se on sulle ongelma? Mitä sä sieltä tarvitset? Vaikka kaupat olis viikon kiinni, niin luulis normaaliälyllä varustettujen ihmisten pärjäävän. Ai niin, mä puhuinkin nyt normaaliälyisistä...
[/quote]
Tarkoitatko siis että sinulta puuttuu äly?
Itse en tarvitse kauppoja auki ollenkaan la - su kuten joskus on ollut. Ehdin käydä kaupassa arkisin, mutta kysyin miten isänpäivä on hengellinen jotta kaupat on kiinni kun kirkkopyhinäkin kaupat takoo rahaa.
No minä olen ainakin NIIN tyytyväinen, että kaupat on kiinni. Ollaan molemmat kaupanallalla töissä ja vaikka esimiehiä niin kyllä se sunnuntai nakki ois voinut silti napsahtaa! Sääliksi käy vielä niitä, jotka joutuu olemaan juhlapyhästä riippumatta töissä...
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:41"]
Ei ole mikään hengellinen juhla, mutta laissa määritelty vapaapäivä kaikille siihen kykeneville. Lakien mukaan täällä mennään, ei minkään uskonnon. Parhaita kauppapäiviähän ovat hyvinkin kirkkovuoden tärkeimpiin lukeutuvat adventtisunnuntait.
[/quote]Ei laissa mitään vapaapäiviä määrätä, pyhät ovat vain tuplapalkkapäiviä.
t. eräst jolla alkaa työt tunnin päästä.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:46"]
Miten sitä mahdettiin ennen pärjätä? Itse olin kaupassa töissä 80-luvulla. Silloin oli kaupat auki ma-pe 8(9)-17 tai 18 asti. Lauantaisin 8 tai 9 aukesi ja kiinni meni kello 13.
[/quote]
Lueppa hullu paremmin tekstini.
En sekoa jos ovat kiinni vaan kysyn mitä pyhää on isänpäivässä?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:46"]
[/quote]Miten silloin pärjättiin kun työviikko oli kuusipäiväinen?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:47"]
[/quote]
Itse en tarvitse kauppoja auki ollenkaan la - su kuten joskus on ollut. Ehdin käydä kaupassa arkisin, mutta kysyin miten isänpäivä on hengellinen jotta kaupat on kiinni kun kirkkopyhinäkin kaupat takoo rahaa.
[/quote]
No onko sulla sen verran älyä että kuuntelisti: Ei ole kyse mistään hengellisyydestä, että voi olla lakisääteisesti kaupat kiinni! hallooo
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote]
No onko sulla sen verran älyä että kuuntelisti: Ei ole kyse mistään hengellisyydestä, että voi olla lakisääteisesti kaupat kiinni! hallooo
[/quote]
No jos ei ole hengellisyydestä kyse isänpäivänä niin miksi kaupat on kiinni ja hengellisinä pyhinä auki?
Koska suomessa lait ja asetukset on päälaellaan.
Onko tämä ensimmäinen isänpäiväsi, et ole aikaisempina vuosina tajunnut että kaupat on kiinni?
Saatko shokin kun et pääse kauppaan?