Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi väärin pitää varattua kirjaa tietoisesti yli eräpäivän?

Vierailija
10.11.2013 |

Mulla on yksi opiskeluun liittyvä kirja, jota tarvitsen 2 viikkoa yli eräpäivän. Kirjasta on varauksia. Myöhystymissakko parilta viikolta on mitättömän vähän.

Toiminko väärin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:26"]

Kirja palautetaan viimeistään eräpäivänä, vaikka siitä ei olisi ainuttakaan varausta. Tämän pitäisi olla kaikille itsestäänselvä asia.

[/quote]

Sen voi uusia, jos ei ole varauksia.

Vierailija
22/28 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja palautetaan viimeistään eräpäivänä, vaikka siitä ei olisi ainuttakaan varausta. Tämän pitäisi olla kaikille itsestäänselvä asia.

[/quote]

Mä ainakin aina uusin lainat, ihan vaikka olisin lukenutkin jo kirjat. Yleensä aina sujuvasti unohdan eräpäivät tai sitten en ehdi viemään kirjoja ajoissa. Uusin varmuudeksi ja palautan kun ehdin. Tai toki ehtisin viemään ne varmaan ihan ajoissa, mutta sitten minun pitäisi liikkua siinä klo 16-18 tienoilla kaupungilla rattaiden kanssa, mikä ei ole kovin miellyttävää kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin sairastelun ja kiireen keskellä pari kirjaa palauttaa yliopiston kirjastoon, olisivatko olleet n. 5-6 päivää myöhässä. Sakkoa sain muistaakseni lähes 12 euroa. Kalliiksi tuli, ja kylläpä ärsytti oma huolimattomuus...

Tuttu oli kuulemma lainannut jotain lyhytlainaa ja palauttanut suunnilleen saman verran myöhässä. Summa oli tietenkin vielä huomattavasti suurempi. Lyhytlainoissahan nuo myöhästymismaksut ovat vielä suuremmat.

Vierailija
24/28 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, Kortepohjan kirjaso on mainio kirjasto, valitettavasti sekin vain koko ajan veitsenterällä. Jyväskylän tilannehan on tällä hetkellä katastrofaalinen.

Vierailija
25/28 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:34"]

[/quote]

Mä ainakin aina uusin lainat, ihan vaikka olisin lukenutkin jo kirjat. Yleensä aina sujuvasti unohdan eräpäivät tai sitten en ehdi viemään kirjoja ajoissa. Uusin varmuudeksi ja palautan kun ehdin. Tai toki ehtisin viemään ne varmaan ihan ajoissa, mutta sitten minun pitäisi liikkua siinä klo 16-18 tienoilla kaupungilla rattaiden kanssa, mikä ei ole kovin miellyttävää kenellekään.

[/quote]

Meidän kirjastossa on mahdollisuus saada sähköpostiin muistutus, kun eräpäivä lähestyy. Jos oikein muistan, niin muistutuksen ajankohdan voi vieläpä valita itse. Muistutuksen tultua on kätevää käydä uusimassa kaikki lainat, joiden eräpäivä on tulossa. Jos johonkin kirjaan on varauksia, niin nostan sen sellaiseen paikkaan, että se on helppo muistaa ottaa mukaan ja palauttaa.

Vierailija
26/28 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:03"]

Kortepohjan kirjasto elää ja voi hyvin! 

Mainio pikkukirjasto :)

t. Ei #11

[/quote]

Entäs se DDR-talo siinä vieressä? Menikö jo purkuun?

[/quote]

Sekin elää, mutta voi vähän huonommin. Joku paikallinen ryhmittymä on sitä mieltä, että talo on maisemalle arvokas ja on poikittain purkutoiveiden edessä. :/

Vierailija
27/28 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 12:03"]

Kortepohjan kirjasto elää ja voi hyvin! 

Mainio pikkukirjasto :)

t. Ei #11

[/quote]

Entäs se DDR-talo siinä vieressä? Menikö jo purkuun?

[/quote]

Sekin elää, mutta voi vähän huonommin. Joku paikallinen ryhmittymä on sitä mieltä, että talo on maisemalle arvokas ja on poikittain purkutoiveiden edessä. :/

[/quote]

Alkaa olla vähän koomista, kun aikanaan purettiin tuosta vaan oikeasti hienot vanhat rakennukset vähän joka puolelta Suomea, niin nyt sitten mennään toiseen ääripäähän ja halutaan suojella jotain kammottavaa neukkukuutioita! 

Vierailija
28/28 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tollaisissa tilanteissa kopioinut kirjan, koska meillä on todella kalliit myöhästymismaksut ja kopiointi taasen puoli-ilmaista. Todennäköisesti se varaaja tarvis myös ihan yhtä paljon sitä kirjaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi