Mies ja nainen salasuhteessa, kumpi on pahempi osapuoli
Mies on naimisissa ja hänellä on siinä sivussa seksisuhde ennestään tuttuun naiseen. Tämä sivusuhteen naispuolinen osapuoli on sinkku, eikä hänellä ole muita miehiä kuvioissa. Mies ei ole itse kertonut naiselle olevansa varattu, vaan nainen sai sen itse selville pienellä salapoliisityöllä. Silti nainen jatkoi salasuhteen toisena osapuolena. Mies oli suhteen alussa vapaa ja johti naista harhaan.
Kun pohditaan moraalista vastuukysymystä, kumpi on tuomittavampaa, naisen vai miehen toiminta? Perustele näkemyksesi.
Kommentit (11)
Valehtelu ei ole kunnioitettava asia. En ota kantaa moraalikysymyksiin kuka on pahempi tai parempi. Valehtevista ihmisistä en vain tykkää.
Se on tietenkin pahempi, joka pettää puolisoaan.
Petturi on huonompi kuin ei-petturi. MIten tämä voi olla epäselvää?
Miehen koska pettää ja valehtelee.
Miehen tietenkin, hän on naimisissa. Sinkku on vapaa tekemään, mitä haluaa.
Mies, koska on naimisissa ja näin ollen pettää vaimoaan valehdellen naiselle olevansa sinkku. Ja vaikka nainen saikin totuuden selville, mies on silti edelleen se valehtelija-petturi
En oo ikin tajunnut miksi sitä toista osapuolta haukutaan ja pahoinpidellään kun se pettäjä on aina se pahempi
Mies oli suhteen alussa vapaa, eli seksisuhde oli ennen kun mies tapasi tulevan vaimonsa? On tämä salarakas aika tyhmä jos ei ole aiemmin tajunnut, kun tuskin kyseessä on ollut mikään parin vuoden suhde.
No ei ole mielestäni mitään tuomiota tarpeellista alkaa ulkopuolisten määräämään. Kyllä tuolla jotain seuraamuksia on joka tapauksessa, sydänsuruja itse kullekin ja kukapa ei koko kolmiodraamasta olisi niihin vähän syypää. Niin että eipä aleta turhaan muiden elämään puuttumaan ja esittämään, että taustalla on moraalisen oikeudenmukaisuuden jakaminen. Kyllä ne asiat lutviutuu kun ne lutviutuu ihan omalla painollaan.