Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin lapseni palaverissa päiväkodissa, paikalla oli 6 ihmistä

Vierailija
16.09.2020 |

Päiväkodin johtaja, molemmat lastentarhanopettajat, erityisopettaja ja toimintaterapeutti. Kun saavuin maski päällä, johtaja nauroi minulle, että näytän hassulta.
Kukaan muu ei pitänyt maskia. Pyysin palaveria järjestettävän etänä, mutta se olisi kuulemma liian hankalaa. Lapseni asia oli akuutti, ymmärrän sen että palaveri piti pitää pikaisesti, mutta en ymmärrä miksi minun piti olla fyysisesti läsnä.
Onko ohjeistukset päiväkodeissa jotenkin muuttuneet?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerikko.

Vierailija
2/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikko.

Eikös se ole hienotunteisuutta ja toisten huomioimista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikko.

Ei sitä maskia itsensä takia pidetä, tollo!

Vierailija
4/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että lapsesi on noiden samojen ihmisten kanssa kuitenkin päivittäin ilman maskia.

Vierailija
5/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Jarno-Petteri taas ulostanut käteensä ja hieronut toisiin lapsiin kakkaa?

Vierailija
6/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika lepsu aloitus. Siis miksi sinun lastasi varten pitää käyttää 6 ihmisen aikaa? Lapsesi on jotenkin hullu ja aiheuttaa lisävaivaa kaikille muille?

Vierailija
7/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, että lapsesi on noiden samojen ihmisten kanssa kuitenkin päivittäin ilman maskia.

No mutta minä en ole! Ja ajattelin asian kyllä niin päin, että olisi kohteliasta käyttää maskia. Minun ei ylipäätään olisi tarvinnut olla fyysisesti paikalla, olisin voinut osallistua etänä. Erityisopettajalla oli kone auki koko ajan.

Vierailija
8/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika lepsu aloitus. Siis miksi sinun lastasi varten pitää käyttää 6 ihmisen aikaa? Lapsesi on jotenkin hullu ja aiheuttaa lisävaivaa kaikille muille?

Miten tietämätön voi ihminen olla?

Vierailija
9/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tietämätön voi ihminen olla?

Kai sen tavallinen järkikin sanoo, että jos veroja maksaa esim. 3 miljoonaa ihmistä, ei siitä riitä erityishierontaa 3x1,5 miljoonalle erityistapaukselle?

Vierailija
10/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikko.

Mitä hän sairaana menee päiväkodin palaveriin? Ja hänen lapsiko ei sitten sitä tautia kotoa toisi hoitohenkilökuntaan?

Vierailija
11/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeistukset näissä on ilmeisesti tosi kirjavia. Minä osallistuin etänä (jo hieman vanhemman) lapseni asioista palaveriin, jossa oli mukana kaksi hoitotahon työntekijää. Heidän piti ohjeiden pitää maskeja, koska olivat samassa huoneessa. Päiväkodissa työntekijät ehkä ovat muutenkin niin paljon keskenään tekemisissä, etteivät pidä tarpeellisena käyttää maskeja keskenään, mutta outoa jos vanhemman kanssa sisätiloissa olevassa palaverissa ei pidetä maskeja ja/tai reiluja etäisyyksiä. Kouluissa on käsittääkseni ohjeistettu pitämään aikuisten väliset palaverit etänä aina kun mahdollista.

Vierailija
12/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia koskevat palaverit voi kyllä pitää etänäkin, mutta suosin kyllä itse ihan perinteistä tapaamista, etenkin, jos asiat ovat vaikeita. Etäyhteyksissä menetetään paljon sellaista nonverbaalista kommunikaatiota, joka on usein tarpeen vaikeita asioita miettiessä. Samn pöydän ääressä ollaan luontevammin "samalla puolella", etänä kommunikointi on vähän kylmää.

Sen sijaan maskille nauraminen oli äärimmäisen tökeröä. Ehkä tuota kommentoijaa jännitti ja hän lipsautti siksi jotain tyhmää? Nämä palaverit ovat usein haastavia myös meille ammattilaisille, sillä yhteistyön sujuminen mutta toisaalta myös vaikeiden asioiden rehellinen läpikäynti ovat usein ristiriidassa.

Vierailija
13/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höps. Mä olin tänään (etä)palaverissa, jossa oli ainakin 20 ihmistä. Lähinnä toistamassa eilen sovittuja asioita. (Eivät liity lapsiin tai päiväkoteihin mitenkään.)

Päivän trendi on monialaiset palaverit.

Vierailija
14/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikko.

Mitä hän sairaana menee päiväkodin palaveriin? Ja hänen lapsiko ei sitten sitä tautia kotoa toisi hoitohenkilökuntaan?

Lapset eivät tartuta. Etkö yhtään seuraa uutisia?

Vierailija
15/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nämä päiväkodin tätit ovat niin matalasti koulutettuja että eivät osaa käyttää etäyhteyttä.

Vierailija
16/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nämä päiväkodin tätit ovat niin matalasti koulutettuja että eivät osaa käyttää etäyhteyttä.

Taitaapa ennemmin olla aataminaikuisesta laitteistosta kiinni.

Vierailija
17/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erittäin huolestuttavalta, jos paikalla oli päiväkodin johtaja, erityislastentarhanopettaja ja molemmat lastentarhanopettajat. Vain erittäin vaikeissa tapauksissa kaikki tulee paikalle.

Vierailija
18/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa erittäin huolestuttavalta, jos paikalla oli päiväkodin johtaja, erityislastentarhanopettaja ja molemmat lastentarhanopettajat. Vain erittäin vaikeissa tapauksissa kaikki tulee paikalle.

Kyllä, tilanne oli akuutti. Mutta se ei ollut nyt olennaista. Olennaista oli välinpitämättömyys, jolla koko päiväkoti suhtautui koronavarotoimiin. Voin vaan kuvitella mitä se tavallinen arki on siellä.

Vierailija
19/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse tavallisesta päiväkodista? En muista, että olisimme koskaan joutuneet järjestämään näin suurta palaveria yhden lapsen takia. Kuulostaa niin vaikealta tapaukselta, että miitinki on varmaan siksi haluttu järjestää kasvokkain.

Vierailija
20/36 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia kyllä kuulostaa siltä että maskin käyttö on varmaan pienimpiä murheita. Tärkeämpi varmaan hoitaa sen lapsen asiat kuntoon. Mutta tietysti jo siitä voi jotain päätellä, jos huoltajaa kiinnostaa enemmän maski kuin oma lapsi, niin jossain on vikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä