Baronon toimari valittaa tv1:n uutisissa että muka työnhaun kannusteet puuttuu?
Olen hakenut hyvällä työhistorialla useampaakin Baronan paikkaa saamatta mitään vastausta hakemuksiini. Ja tuo nainen kehtaa valittaa että kannusteet puuttuu. Jotain rajaa nyt sentään!
Kommentit (22)
Paljon vielä sinuakin parempia ja ansioituneempia hakijoita?
Nuo vuokratyö firmat on yksi piip välistä vetäjiä. Kummallista ettei niitä voi lailla kieltää.
Yleensä järkevät ihmiset ymmärtävät sosiaalitukien järjettömyyden.
Kokoomuksen äänestäjä
Mulla ihan sama juttu, kyllä kihisen raivosta kun muka ei ole hakijoita mutta sitten ihan asiallisten hakijoiden asiallisiin hakemuksiin ei edes vastata.
Olen aina luullut, että työnhaun kannustin olisi työpaikka. Ilmeisesti olen ollut väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama juttu, kyllä kihisen raivosta kun muka ei ole hakijoita mutta sitten ihan asiallisten hakijoiden asiallisiin hakemuksiin ei edes vastata.
Jotkut ns. avoimet työpaikat on todellisuudessa pelkkiä mainoksia, mitään työpaikkaa ei ole olemassakaan, joten hakemuksetkin menee suoraan ö-mappiin. Ja vähän ajan päästä sama ilmoitus taas työkkärin sivuille. Ainakin Extraajat harrastaa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Työnhaun kannustin=kunnon palkka.
Jep sehän se on. Menetetystä vapaa-ajasta pitää saada kelvollinen korvaus.
Olen aiemmin jopa työskennellyt Baronalle eikä silti vastattu hakemukseen mitään.
Millaisia töitä Baronan kautta on? Kannattaako kouluttaa kaikki yliopistossa ja ihmetellä kun ei löydy työntekijöitä.
Kannattaisko työpaikoilla miettiä mikä on vikana jos kukaan ei halua tulla teille töihin?
Vierailija kirjoitti:
Paljon vielä sinuakin parempia ja ansioituneempia hakijoita?
Syynähän on se, että ap on 30+ joten Baronaa ei kiinnosta. Eihän ne ota edes listoilleen ketään päälle 35v. Jotta tää daami voi suunnistaa lähimmälle jyrkänteelle ja hypätä mereen kannustimineen. Joukko 35+ työttömiä voi tulla huutamaan kannustusta jyrkänteen laidalle.
Baronan palkat ja nollasopimukset ovat suurin syy siihen, ettei kukaan halua tehdä tuota noita-akkaa enemmän miljonääriksi.
Pätkätöistä pitäisi saada selvästi parempaa palkkaa kuin vakihommista. Vuokratyöntekijä kun ei yleensä ole pitkäaikainen kulurasite maksajalle, olisi kyllä varaa maksaa sen ajan extraa ja kunnon palkka takaisi motivoituneen kiireapulaisen löytämisen nopeasti. Myöskin moraalis eettisesti tarkasteltuna vuokratyöntekijä ansaitsisi huippupalkan syistä esim. että työ on henkisesti kuormittavaa: jatkuva uuden opettelu, aina uutena yhteisön jäsenenä hylkiön asemassa oleminen, hälytysvalmiudessa oleminen ym.
Vuokratyö on saatanasta. Sopii lähinnä opiskelijalle tai harrastusmielessä.
Voisin lähteä vuokrafirmankin hommiin millä tahansa muulla kuin nollasopimuksella. Aina toitotetaan, että on työvoimasta pula. Ei mulla ole kokemusta esimerkiksi siivoustyöstä, mutta olen asiallisia, huolella mietittyjä hakemuksia lähettänyt aika monta, eikä vastausta kuulu koskaan.
Minkä ikäinen tuo toimari Minna Vanhala-Harmanen muuten on? On todella nuoren näköinen, onko kuitenkin jotain 50v oikeesti?
Baronitar taitaa haluta että työttömiltä leikattaisiin reippaasti korvauksista, vähän niin kuin teki Sipilän Kok-Kepu-PERUSSUOMALAISET- hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Pätkätöistä pitäisi saada selvästi parempaa palkkaa kuin vakihommista. Vuokratyöntekijä kun ei yleensä ole pitkäaikainen kulurasite maksajalle, olisi kyllä varaa maksaa sen ajan extraa ja kunnon palkka takaisi motivoituneen kiireapulaisen löytämisen nopeasti. Myöskin moraalis eettisesti tarkasteltuna vuokratyöntekijä ansaitsisi huippupalkan syistä esim. että työ on henkisesti kuormittavaa: jatkuva uuden opettelu, aina uutena yhteisön jäsenenä hylkiön asemassa oleminen, hälytysvalmiudessa oleminen ym.
Tämä! TÄMÄ!!!
Kuka elättää heidät? Kyllä, työnhakijat tuovat heille leivän pöytään. Kannustimet toki olisivat sellaisia, että ne lihottaisivat työhön menijää, sekä hänen lompakkoaan houkuttelevasti.