Lindexillä on siis normaalia, että vaatteissa on reikiä?
Ostin ensimmäistä kertaa Lindexiltä lapselle vaatteita. Kotiin tultuani huomasin, että yhdissä housuissa oli pieni reikä. Harmistuin tietysti ja ajattelin käyväni vaihtamassa housut. No, Lindexillä sitten hapan myyjä totesi, että juu tämä reikä on tullut hälyttimestä ja tämmöisiä meillä on monissa vaatteissa. Pesussa menee sitten umpeen. En ole vielä ehtinyt noita pestä, innolla odotan miten käy.
Aika erikoista, että pidetään ihan tavallisena, että vaatteisiin tulee reikä hälyttimen takia! Eipä missään muussa kaupassa ole tullut tällaista vastaan. Ja tuo myyjäkin oli niin nihkeä, jonkun toisen sanomana tästä olisi voinut jäädä ihan hyvä maku suuhun, mutta tuollainen ylimielinen asenne ei kyllä palvele kyseistä puljua. Jos noihin housuihin jää pesunkin jälkeen reikä niin en taatusti osta tuolta enää mitään.
Kommentit (22)
Niin ja piti vielä sanoa, että ei se reikä mihinkään pesussa katoa vaan päin vastoin vähitellen suurenee. Myyjä tietää kyllä itsekin, että jauhaa paskaa.
2
Yleensä se "reikä" on vaan venynyt eikä oe reikä, elikkä se kohta mihin hälytin on laitettu. Sen kyllä pitäis korjaantua pesussa.
Riippuu paljon kankaasta onko se oikea reikä. Varsinkin liivejä ostaessani tarkistan jo kassalla jääkö siitä oikea reikä, kerran jäi ohuesta kankaasta tehty toppi ostamatta.
trikoovaatteisiin jää hälyttimestä joskus reikä, joka alkaa purkautumaan! kauppojen tulisi olla tarkempia noitten kanssa. joskus hälyttimellä pistellään reikiä jopa gore-tex -vaatteisiin.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 20:39"]
Niin ja piti vielä sanoa, että ei se reikä mihinkään pesussa katoa vaan päin vastoin vähitellen suurenee. Myyjä tietää kyllä itsekin, että jauhaa paskaa.
2
[/quote]
No näin mäkin vähän epäilen. Jos olen viitseliäs niin menen kyllä näyttämään pestyjä housuja sinne kauppaan, toivottavasti mulla on vielä kuitti tallessa... Tuonkin tilanteen olisi voinut hoitaa ihan toisin, pahoitella sitä reikää ja kertoa että näitä meillä näkyy aika usein. Hyvään palveluun kuuluisi myös mielestäni vaihtaa ne housut ehjiin, mutta ehkä myyjä tiesi että kaikkiin housuihin tulee se reikä... Tosi ärsyttävää.
Mulla käynyt Lindexillä sama juttu ostaessani trikoisia lastenvaatteita. Reikä ei katoa mihinkään; uusi vaate on heti rikki. Lindex voisi kiinnittää huomiota tähän, muissa kaupoissa ei vastaavaan ongelmaan jatkuvasti törmää.
Pitääkin jatkossa olla tarkempia noiden kanssa, ostan nimittäin paljon vaatteita Lindexilta. En ole ikinä ajatellut, että siitä varashälyttimestä jää tosiaan pieni reikä.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 21:23"]
Pitääkin jatkossa olla tarkempia noiden kanssa, ostan nimittäin paljon vaatteita Lindexilta. En ole ikinä ajatellut, että siitä varashälyttimestä jää tosiaan pieni reikä.
[/quote]
Joo, kannattaa varmaan tsekata heti kassalla. Niin minä aion tehdä, jos vielä sieltä ostan vaatteita. Tällä kertaa ostin siis neljä eri vaatetta ja vain noissa yhdissä huomasin sen reiän, mutta siinäkin on yksi liikaa.
Ostakaa verkkokaupasta, silloin ei reiät vaivaa!
Tästä on jo aikaa vuosia, mutta kun mulla kerran napsahti uusista rintsikoista se olkaimen muovijuttu katki ja menin näyttämään sitä Lindexille, myyjä oli naama väärinpäin ja sanoi ensimmäisenä, että ootko sä pitänyt olkaimia liian tiukalla. Sanoin, että ihan normaalisti mielestäni olen pitänyt, enkä oikeastaan edes ehtinyt pitää kun hajosi. Myyjä tuhahti ylikorostetun vittuuntunesti, että no ota nyt sitten olkaimet, kaivoi mulle laatikosta olkaimet rikkoutuneen tilalle, löi olkaimet mun käteen ja jäi murjottamaan kun lähdin pois :D Huikeaa asiakaspalvelua :D
Vähemmän mua olisi ärsyttänyt, jos myyjä olisi vaikkapa ihan ystävällisesti todennut, että ikävä kyllä emme voi tällaisissa tilanteissa antaa uusia. Sellaista huvittavaa marttyyrin leikkimistä, kun antaa ne olkaimet mutta hyvin tuohtuneena ja murjottaen. Olisi sitten helkkari jättänyt antamatta jos se niin kamalaa oli :D
lindexillä on aina nyrpeetä palvelua
Mä oon huomannut, että myyrmannin lindexillä vaatteisiin jää todella suuria reikiä. Jumbossakin jää, mutta huomattavasti pienempiä, ja ovat ilmeisesti näitä pesussa korjaantuvia. Myyrmanniin en saanut palauttaa, mutta kävin samojen vaatteiden kanssa jumbossa. Myyjä oli kovin pahoillaan ja sain uudet tuotteet tilalle :)
Kotkan Lindexiltä ainakin saa huippuhyvää palvelua, mutta samoihin hälyjen aiheuttamiin reikiin olen minäkin törmännyt. Palauttanutkin olen ja vaihtanut uusia tilalle. MUTTA mitä sekin auttaa jos tapana heillä on laittaa yleisestikin hälyt keskelle vaatettetta! Luulin, että kkyseessä on vain tuon yhden liikkeen lapsus, mutta ei kai sitten... Kyllä amatöörikin tietää, että hälytin tulisi laittaa saumaan. Ensi kerralla Lindexillä asioidessani kyllä aion mainita taas kerran asiasta. Tehkääpä tekin niin!
Just tällä viikolla kävin Lindexillä ostamassa arkikäyttöön paitoja, enkä jaksanut niitä tarkistaa kaupassa mutta onneks ei ollut reikiintyneitä yhtään. Mutta yleensä kyllä kannattaa tarkistaa ja antaa palautetta jos on jotain vikaa, kyllä ne ottaa onkeen jos reikiintyneitä vaatteita jää myymättä.
Toisin kuin monella, mulla on pelkästään hyviä kokemuksia Lindexin asiakaspalvelusta. Apua oon saanut kun olen kysynyt ja ystävällistä palvelua. Yhtä asiaa en ikinä vaan muista kysyä, onko Stockan kortista mitään hyötyä Lindexillä.
Huh, taidan jättää Lindexillä asioimisen väliin!
Ei niitä hälyjä kuulu saumoihin laittaa. Sehän olisi sama kuin jättäisi ne kokonaan laittamatta koska taskualennuksia ottavat vain purkaa sovituskopissa saumat ja jättää hälyttimet esim. Myynnissä olevan takin taskuun.
Ja näin saavat hyvä vaatesaaliin ilmaiseksi, kunhan vaan kotona hurauttavat saumat takaisin kiinni.
Oikeaoppisesti laitettu hälytin ei jätä reikiä vaatteisiin.
Joskus vaatekudos on vain venynyt hälytinpiikin ympäriltä ja korjaantuu pesussa.
-toisen liikeketjun myyjä-
Voisjo joku laittaa tän ketjun eteenpäin jollekin lindexin tyypille? Ite surffaan puhelimella ni en millään jaksais. Mutta ehkä siellä on joku henkilö jota kiinnostaisi että niin moni o ongelmaan törmännyt?
Vaatealalla hetken työskenneltyäni vastaisin näin:
Mitä vähemmän vaatteessa on joustavaa kuitua, kuten elastaania, riski hälyn jättämään reikään on suurempi. Oikeaoppisesti hälypiikki pitää pyöräyttää lankakuitujen välistä. Riippuu tietenkin hälyistä, millaisia missäkin liikkeessä ja Lindexissä käytetään. Pyöräyttämällä ei kuitenkaan tule reikää, mutta tietenki joustamaton tuote väljääntyy piikin ympäriltä jättäen aukon, joka lähtee 100% varmuudella venyttämällä kangasta pysty-/vaakasuuntaan, kunhan lanka vaan ei ole rikki. Valitettavaa on että useissa tapauksissa hälytintä ei olla pyöräytetty, jolloin lanka jää väliin ja napsahtaa poikki, tällöin tulee pysyvä reikä. Tunnolliset ja kokeneemmat työntekijät tunnistavat nämä tuotteet jo kaukaa ja osaavat laittaa hälyt oikein. Vaateliikkeillä on myös paljon harjottelijoita, jotka hoitavat yleensä tätä hälytystä/henkarointia kun eivät kassaa osaa, osasyy menee myös heidän tietämättömyydelleen (vaikkakin heille olisi kerrottu ja opetettu kankaiden eri laadut, yleensä oppii vasta kokemuksen ja kantapään kautta).
Itsekin myyjänä hämmästyn kyseisen asiakaspalvelijan asenteesta. Itse olisin sinulle tapauksessasi ehdottanut vähintään vaihtoa; jos tuote on lopussa, rahat takaisin. Katsonut muiden liikkeiden varastotilannetta ja/tai ottanut tietosi ylös siltä varalta jos ko. tuotetta saapuisi vielä liikkeeseen ja ottaisimme sinuun myöhemmin yhteyttä, ehdottanut myös nettikauppaa jos tuote on sellainen ettei sitä enää saavu liikkeeseen. Tällanen käytäntö ei ole yhtään outoa, useissa liikkeissä täysin arkipäivää. Surullista on, että asiakaspalvelijoita löytyy molemmista ääripäistä.
Hälyistä sen verran vielä, myyjät eivät päätä hälyjen paikkaa. Ylä- ja alaosilla on niin alus- kuin arkivaatteissa omat paikkansa, erikseen säädetyt, edelleen ei myyjien säätelemät. Jos on reikiintyvä tuote, tunnolliset laittaa hälyn vasten sääntöjä pesulappuun tmv. (saumojakin kokeiltu ja ei ne varkaat siitä hätkähdä, onko häly saumassa vai kankaassa, on niitä keskeltä tuotettakin leikattuja hälyjä sovituskopeista löydetty).
Myyjät eivät voi sellaisille asioille mitään, kuten liikkeen tavoille tehdä asioita (mm. hälyt). Myyjät pystyvät vastaamaan vain omasta asiakaspalvelustaan, josta ylhäällä jo erikseen mainitsin. Jos todella haluaa nähdä muutoksia, niin suosittelisin ottamaan ko. vaateliikkeen asiakaspalveluun yhteyttä. Tällöin se saavuttaa varmemmin asioista päättävät tahot. Jos haluaa tämän tehdä kuitenkin kasvotusten niin pyytäkää edes se liikkeen myymäläpäällikkö paikalle, hän voi asialle enemmän kuin perusmyyjät.
- itsensä kuseen joka päivä laittava vaatemyyjä -
Mäkin olen huomannut vasta kotona, että on pikkuinen reikä hälyttimestä esim. keskellä bodyn selkää (just Lindexin tuotteissa). En ole vaivautunut edes valittamaan, mutta ikävä kuulla, ettei siitä edes ole hyötyä. En kyllä ymmärrä, miksei Lindexissä laiteta hälyjä huolellisesti huomaamttomaan kohtaan sauman kohdalle, niin kuin muissa liikkeissä.
Olen kyllä huomannut, että Lindexissä on yleensä kaikkein happamimmat myyjät, joilta ei edes pientä tervehdystä heru, saati hymyä tai ole hyvää.