Kierukan asetus vituiksi
Olin kierukan asetuksessa, mutta se epäonnistui. Ei saatu kohtuun asti. Varattiin uusi aika kokeneemmalle laittajalle, mutta jännityksellä odottelen, nimittäin tämä ensinnäinen kerta ei ollut ihan kevyt kipuineen. Onko joku saanut puudutteen asetuksen yhteydessä ja auttoiko?
Muitakin juttuja liittyen hormonikierukkaan saa kommentoida, niin hyviä kuin huonoja!
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Eikö sterilointi olisi parempi ratkaisu?
Miehen.
Tai naisenkin, jos mies pelkää.
Ei auta runsaisiin kuukautisiin :)
No more kids kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen.
Ei auta runsaisiin kuukautisiin :)
Mjaa sellainen pulma. Nimimerkki antoi ymmärtää muuta.
Kierukka on pelottava kapine. Kun mulle laitettiin sellainen, pyörryin jalustimiin.
Kun se otettiin pois, lääkäri sanoi: Jaahas, tämän ympärille on kasvanut kudosta.
Ja riuhtaisi.
Potilasta oksetti ja hän itki.
Silloin päätin että tuli mitä ikinä, tämä kohdun sorkkiminen saa nyt riittää, kiitos paljon.
Mummoni runsaisiin kuukautisiin auttoi muuten kohdunpoisto.
-sama
Minä pyysin puudutetta, mutta kuulemma kohdunkaulan puuduttaminen on itsessään todella kivulias toimenpide. Ei se kierukan asentaminen kuitenkaan onnistunut noin vain, olen synnyttämätön ja jo kohdun mittaus sai oksentamaan kivusta. Kierukka sitten laitettiin "humautuksessa", gynekologi sanoi että se on paljon puudutusta helpompi vaihtoehto. Kierukan tarkoitus oli siis endometrioosin hoito.
Mulle on tehty kaikki gynekologiset tutkimukset humpsautuksessa, kun en niitä muuten kestä. En tajua ollenkaan, miksei niitä potilas vaadi useammin.
Vierailija kirjoitti:
Minä pyysin puudutetta, mutta kuulemma kohdunkaulan puuduttaminen on itsessään todella kivulias toimenpide. Ei se kierukan asentaminen kuitenkaan onnistunut noin vain, olen synnyttämätön ja jo kohdun mittaus sai oksentamaan kivusta. Kierukka sitten laitettiin "humautuksessa", gynekologi sanoi että se on paljon puudutusta helpompi vaihtoehto. Kierukan tarkoitus oli siis endometrioosin hoito.
Mulla on kohdunkaula puudutettu imukaavinnan takia eikä se sattunut yhtään. Vähän neula nipisti. Itse toimenpide olikin sitten aika helvetillisen kivulias.
[/quote]
Kun se otettiin pois, lääkäri sanoi: Jaahas, tämän ympärille on kasvanut kudosta.
Ja riuhtaisi.
Silloin päätin että tuli mitä ikinä, tämä kohdun sorkkiminen saa nyt riittää, kiitos paljon.
[/quote]
Siis apua! Mitä kudosta siihen voi kasvaa päälle? Lähteekö se sitten repäisemällä pois? Kuulostaa aika kamalalle. Parilla kaverilla on lähtenyt itsestään pois siinä vaiheessa kun hormonivaikutus on ruvennut vähenemään ja sitten tullut yllättäen sellaiset runsaat kuukautiset.
Otsikkotasolla kuitenkin sinne päin. Eli lähes oikein.
Joo, ehkäisytehon lisäksi hakusessa hieman maltillisemmat kuukautiset.
Ja kyllä, kierukan asetus meni kirjaimellisesti päin vittua, vaikka toiveena oli kohti kohtua 😁
En ole kovinkaan luottavainen, että sitä saadaan asetettua, oli sen verran jo räpellystä tuo ensimmäinen kerta 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ja riuhtaisi.
Siis apua! Mitä kudosta siihen voi kasvaa päälle? Lähteekö se sitten repäisemällä pois? Kuulostaa aika kamalalle. Parilla kaverilla on lähtenyt itsestään pois siinä vaiheessa kun hormonivaikutus on ruvennut vähenemään ja sitten tullut yllättäen sellaiset runsaat kuukautiset.
Näin hän mulle sanoi että kudosta on kasvanut. Ja repäisi. Kesti pari tuntia palautua. Ei kaikilla ole näin kamalaa. Mulla ei ole synnytyksiä, en tiedä vaikuttaako se.
sama
En lähtisi koittaa uudelleen, ehkäisypillerit auttaa aivan yhtälailla runsaisiin kuukautisiin kun kierukka.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi koittaa uudelleen, ehkäisypillerit auttaa aivan yhtälailla runsaisiin kuukautisiin kun kierukka.
En jaksaisi muistaa syödä joka päivä pillereitä 😬 Yhdistelmäehkäisy ei myöskään vaihtoehto.
No more kids kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi muistaa syödä joka päivä pillereitä 😬 Yhdistelmäehkäisy ei myöskään vaihtoehto.
Eipä siinä mitään. Jäljellehän jää vielä sukupuolenvaihdos.
Vierailija kirjoitti:
No more kids kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä mitään. Jäljellehän jää vielä sukupuolenvaihdos.
Jos kokeillaan sitä kierukkaa ensin, siitähän oli puhe 😘
Toivoit kokemuksia kierukasta. Yleensähän näihin ketjuihin kirjoittavat ne, joilla kauhukokemuksia. No, minulla meni hyvin asennus, poisto ja uuden asennus, ei ollut kivuliasta eikä kestänyt kauan. Hormonikierukka kyseessä. Ennen niukat kuukautiset jäivät käytännössä pois, en jäänyt kaipaamaan. Pidin eka kierukkaa pidempään kuin viisi vuotta lääkärin suosituksesta. Eka kierukan alussa oli supistuksia ja tiputteluvuotoa useamman kuukauden, ei säikäyttänyt, koska lääkäri oli varoittanut. Muuten ei mitään haittavaikutuksia.
Viimeisimmällä kierukanlaittokerralla gyne puudutti, kun kerroin, että pelkään kipua. Aiemmin kierukanlaitto on sattunut todella paljon, koska kuulapihdillä on otettu kohdunnapukasta kiinni, jotta kohdunkaulakanava suoristuu laittoa varten. Siis se pihtihän on sellainen, että se lävistää sen napukan kudoksen läpi. Nyt siis gyne suihkutti kohdunkaulakanavaan puudutussuihketta ja antoi vaikuttaa enkä n. 5-10min. Sen seurauksena kierukan laitto ei sattunut juuri ollenkaan.
Miehen.