Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisin liikuttua riittävästi nyt raskaana?

Vierailija
09.11.2013 |

Ennen raskautta kävin salilla säännöllisesti ja muutenkin liikuin aktiivisesti, nyt ei vois vähempää kiinnostaa. Synkkä, kylmä ja märkä sääkin vaikuttaa asiaan ja se, ettei mitkään ulkoiluhousut mahdu jalkaan. Salille en halua mennä mahakkaana ja kotona en saa aikaiseksi treenata, vaikka täältä löytyy vaikka mitä välineitäkin ja aikaakin järjestyisi, jos vain olisi motivaatiota ja jaksamista. Blääh. Olen kohta ihan rapakunnossa. Nyt on rv 17.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi hankkia ulkoiluhousuja tai lainata miehelrä? Mikset voi mennä

salille? Tai uimaan? 

Vierailija
2/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä sitä, mikset voisi mennä salille tai jumppaan. Tietenkin omien tuntemusten mukaan, mutta netistä löytyy varmaan monta blogia, joissa joku kertoo liikkumisestaan raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon kotijumppa! Netistä löytyy ohjeita. Musat soimaan ja eikun jumppaamaan.

Vierailija
4/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita huolehtia arkiliikunnasta, siis kävellen kauppaan tms., se ei tunnu niin pahasti liikunnalta, koska se on oikeastaan pakollista. Muuten lepää - jos motivaatiota ei ole, sitä ei vaan ole. Salille voi kyllä mennä mahankin kanssa, ne jotka tuijottaa,  ihailee vaan että viitsit pitää itsestäsi huolta myös raskaana ollessasi. Mutta lepo pn nyt tärkeintä, koska sulla on juuri ensimmäinen kolmannes vasta ohi, ja se on yleensä kaikkein rankin vaihe raskautta.  Siitä toipuminen kestää myös,  ja raskaus alkaa tästä eteenpäin koko ajan enemmän ja enemmän vaikuttamaan liikkumiseesi, jopa ihan vain olemiseesi. Ja tämä vuodenaika on kaikkein rankin ja väsyttävin kaikille, saati sitten raskaana oleville.

Vierailija
5/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama ongelma. Ei huvita yhtään lähteä salille varomaan, kun siellä käydessään on tottunut riuhtomaan niin että pyörryttää ja oksennus meinaa lentää. Nyt mulla on vielä muutenkin pitkä tauko salilla käymisessä, niin en uskalla aloittaa riuhtomista uudelleen kesken raskauden (vko 15 menossa). Jossain suositeltiin "kevyttä salitreeniä", mutta ei se ainakaan mua innosta. Kaikki tai ei mitään.

Uiminen ja spinning kiehtoisi itseäni, pitäisi vain ostaa sopivan kokoiset vaatteet. Ja kuukauden päästä ilmeisesti uudet, kun maha kasvaa lisää..... Mistä muuten saisi raskausulkoiluhousuja?

Vierailija
6/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään ei saa sopivia ulkohousuja/toppahousuja. Miehen housut ovat ihan liian pitkä. En tykkää uimahalleista, järvessä voisinkin uida - jos olisi lämmin kesä! Kotijumppaan olen saanut isteni pakotettua kolme kertaa raskauden aikana, huom. pakotettua. Ei ole ollut mukavaa, vaan ihan pakkopullaa.

Salillakäynnin lopetin kokonaan n. rv 8 heikotuksen ja pahoinvoinnin takia. En halua maksaa salista (laitoin jäsenyyden jäähylle), jos en voi treenata kunnolla ja nivelten löystymisen takia pitää oikeasti olla varovainen, etenkin kun kesällä venäytin olkapääni, joka on alkanut nyt raskauden löystymisen takia vähän oireilla uudestaan.

Ulkoillut olen jonkin verran (sauvakävelyä kerta viikkoon, lisäksi kauppareissuja tms.) ja venyttelen kun on pakko (paikat jumittaa).

Paino on noussut 5 kg ja lihakset tietysti huvenneet :(

Meillä on kotona mm. spinning-pyörä, mutta VIHAAN sen polkemista! (20 min. olen polkenut raskauden aikana ja tuli huono olo)

Tänään ostettiin miehen kehotuksesta pilates-rengas kun oli tarjouksessa, vaan ei ole yhtään motivaatiota katsoa netistä liikkeitä sen käyttöön. Kahvakuuliakin meiltä löytyy ja osaan myös pilatesta, mutku ei vaan huvita. Nukuin viime yönä yli 9 tuntia, mutta silti on ennemmin väsynyt kuin pirteä olo.

ap

Vierailija
7/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viikko 16 ja sama tilanne. Olen juossut aktiivisesti 5-15 km lenkkejä, mutta nyt olen koko raskauden ajan voinut niin huonosti, etten kertakaikkiaan jaksa. Oksettaa, kuvottaa ja pyörryttää. Kotona 4- ja 2-vuotiaat ja lisäksi pitää duuni hoitaa. Aiemmin juoksin työmatkoja, nyt ei mitään saumaa, että reppu selässä juoksisin sitä kahdeksaa kilsaa. Olen käynyt vesijuoksemassa kaverin kanssa, kotijumpannut (liitoskipuihin on pakko reagoida jo nyt) ja kävellyt. Mutta aikansa kutakin, kyllä tästä jossain vaiheessa taas päästään liikkumaan kunnon tehoilla.

Vierailija
8/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mulla onkin "jo" viikko 18... Jotain kummaa kipua on ollut välillä toisessa lonkassa/pakarassa, siis nivelissä, onkohan liitoskipua?! Kipu on pahentunut aina lenkin jälkeen, mutta ei ole ollut mitenkään liian häiritsevää. Juoksua vihaan yli kaiken, raskaana tai en (bussiin juokseminen riittää)! Hiihto voisi olla jees, jos olis lunta. Mutta MITÄ puen päälleni? Lenkillä mulla on ollut sellainen onepiece -haalari takin alla, kun on lämmin vielä tällä kelillä. Saahan sinne alle sitten raskaussukkahousut/leggarit... Mutta ei se haalarikaan mahdu kiinni, kun maha on suurimmillaan.

ap

Vierailija
9/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesijuoksu ja vesijumppa on olleet mun lempilajit raskaana

vesijuoksuvyön saa aseteltua ihan hyvin raskausmahan alle

Vierailija
10/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin mahtuu koon 46 ulkoiluhousut, rv 17 täälläkin. Kaikki paidat kyllä menee, ja takit. Uimassa kävin eilen, uikkarikin sopii kyllä. 

Mutta kyllä mullakin on ollut nihkeää liikkumisen suhteen. Olen ollut huonovointinen ja väsynyt ja työ + viisi pientä lasta vie kaikki mehut. Mutta kyllä tämä alkaa tästä helpottaa, väsymys väistyy eikä pahoinvointikaan ole enää ihan niin tavallista.

Vierailija
11/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka pidempiä kävelylenkkejä? Saat omaa aikaa, raitista ilmaa ja muuta ajateltavaa :) Kaiken lisäksi voit tehdä joitakin lähiseutuja itsellesi tutuiksi!

Vierailija
12/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 19:52"]

Oho, mulla onkin "jo" viikko 18... Jotain kummaa kipua on ollut välillä toisessa lonkassa/pakarassa, siis nivelissä, onkohan liitoskipua?! Kipu on pahentunut aina lenkin jälkeen, mutta ei ole ollut mitenkään liian häiritsevää. Juoksua vihaan yli kaiken, raskaana tai en (bussiin juokseminen riittää)! Hiihto voisi olla jees, jos olis lunta. Mutta MITÄ puen päälleni? Lenkillä mulla on ollut sellainen onepiece -haalari takin alla, kun on lämmin vielä tällä kelillä. Saahan sinne alle sitten raskaussukkahousut/leggarit... Mutta ei se haalarikaan mahdu kiinni, kun maha on suurimmillaan.

ap

[/quote]

Mä oon viikolla 11+ raskaana, ja mulla on ollut ehkä samoja tuntemuksia pakarassa. Mulla se on iskiasta :( tän lisäksi matala verenpaine, alhainen hemoglobiini, järkyttävä pahoinvointi ja väsymys.. täysin laiskistunut olen minäkin. Harrastan aktiivisesti ratsastusta, mutta eihän sitä tässä tilassa voi harrastaa lainkaan. Mikään muu laji ei tunnu yhtä motivoivalta. Täytyisi vain ottaa itseä niskasta kiinni ja liikkua sen

Vierailija
13/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin breikkitunneilla alkuraskaudesta ja uimassa, vesijuoksemassa ja kävelemässä loppupäästä.

Vesijuoksua suosittelen: käsivarret saa hyvää treeniä samalla, ja selkä pysyy kunnossa.

Ja liikuntaa ylipäätään suosittelen myös: istut sisällä sohvalla ihan tarpeeksi paljon sitten kun saatte nyyttinne kotiin, näes.

Vierailija
14/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kun inhoan kävelyä yksin, eikä aina saa seuraa. En myöskään edes uskaltaisi/haluaisi kävellä pimeässä yksin missän pimeillä lenkkipoluilla. Lähiseudut on jo moneen kertaan kävelty ympäri ämpäri ja vähän kauemmaksikin. Kävely ei myöskään vahvista lihaksia yhtään.

Voisipa vain olla stressaamatta tätä liikunta-asiaa ja tehdä edes jotain, mikä huvittaa, kun väsymys on lähes jatkuva vaiva.

ap

Vierailija
15/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin: vesijuoksemassa kävin Yrjönkadulla Helsingissä, eli en tarvinnut uimapukua. Suosittelen naku-uimaloita!

Vierailija
16/16 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne!!! olen tottunut aktiiviseen liikuntaharrastukseen mutta nyt raskaana kerta kaikkiaan ei kykene!! ärsyttää todella paljon. 

Raskauspilateksessa olen saanut käytyä, se on ohjattua liikuntaa tässä tilassa oleville eli turvallista. mutta olen tottunut rankkaan aerobiseen harjoitteluun, nyt on outo olo ilman.