Minkä kaupinhin kautta lento Miamiin?
Onko väliä, missä on välilasku matkalla Miamiin? Viime vuonna lennettiin Lontoon kautta. Onko eroa, jos lennon ottaa esi, Milanon tai Madridin kautta?
Kommentit (13)
Me ollaan menossa Frankfurtin kautta Lufthansalla. Muutaman tunnin vaihtoaika, ehtii hyvin muttei jää turhaa luppoaikaa.
Onkohan koneiden laaduissa eroa, jos lentää Lufthansalla, Air Breliinillä tai American Airlinesillä. Viimeksi American Airlinesin kone oli ahdas ja nuhjuinen.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:44"]
EI suurta väliä, kunhan koneenvaihto ei tapahdu Jenkeissä - se mutkistaa matkaa ihan turhaan.
Yksi toimiva yhteys on Air Berlin, heillä on usein myös hyviä tarjouksia tuolle reitille. Vaihto on helpompi kuin Heathrowlla.
[/quote]
Miten se mutkistaa matkaa?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 15:53"]
Onkohan koneiden laaduissa eroa, jos lentää Lufthansalla, Air Breliinillä tai American Airlinesillä. Viimeksi American Airlinesin kone oli ahdas ja nuhjuinen.
[/quote]
Konetyypistä tuo on kiinni, ei vain yhtiöstä.
Näkeekö tuon konetyypin jostain kun varaa matkaa?
Meillä lento Finnairilla New Yorkiin ja sieltä vaihto Miamiin.
En halua koneen vaihtoa Usassa. ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 16:00"]
Näkeekö tuon konetyypin jostain kun varaa matkaa?
[/quote]
tottakai
Tyhmänä kysyn, mistä sitten tietää mitkä konetyypit on tilavia ja mukavia?
Tosiaan koneenvaihto mieluiten Euroopassa, Jenkeissä jos on vaihto niin kannattaa katsoa että aikaa useampi tunti koska siellä jonottaessa rajatarkastukseen voi kestää helposti 2 tuntia tai ylikin. Tietenkin uusi lentoyhteys järjestetään jos myöhästyy mutta turha sitä on ehdointahdoin järjestää itsensä myöhästymään toisesta koneesta.. Ja niin eipä sillä muuten ole juuri väliä, Lufthansalla Frankfurt ja Munchen ihan hyvä, Heathrow myös. Pariisissa CDGllä lähes poikkeuksetta kylläkin hukataan laukut (olen lentänyt jenkkeihin kaks kertaa sitä kautta ja molemmilla kerroilla laukut tuli perästä, mutta tulivat kyllä siis ihan perille eikä jäänyt lopullisesti kadoksiin) Ja niin Finnairilla JFK ja sieltä Miamiin kanssa ihan hyvä vaihtoehto, voi saada ihan hyvään hintaakin kun finski markkinoi muidenkin oneworld-alliansin lentoyhtiöiden lentoja niin American Airlinesilla saattaa päästä suht kätevästi jatkamaan.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 16:17"]
Tyhmänä kysyn, mistä sitten tietää mitkä konetyypit on tilavia ja mukavia?
[/quote]
Katsopa http://www.seatguru.com/
AA on ehdottomasti huonoin, Air France hyvänä kakkosena. Pariisin CDG lentokenttänä huonoin, Frankfurtissa on matkatavaroilla taipumusta kadota jollei vaihtoaikaa ole todellakin riittävästi. Ota huomioon, että ison koneen boarding alkaa jo tunti ennen lähtöä, joten mä ottaisin 3h vaihtoajan Euroopan isoilla kentillä. Etenkin jos on vielä terminaalin vaihto edessä. Talvella voi Suomessakin lähtö viivästyä, vaikka onkin harvinaista. Kööpenhamina on talvella paha vaihtopaikka, koska siellä koneet myöhästelee paljon jos tulee lunta (siellä on vain kaksi jäänpoistopaikkaa koko kentällä). Heathrow on alttiimpi myrskyille kuin Frankfurt. Jenkeissä ei kannata vaihtaa, koska siellä joutuu sitten tekemään ne maahantuloproseduurit ja siinä voi mennä arvaamattoman paljon aikaa. Nykiin pitäisi varata kuuden tunnin vaihtoaika eikä se ole kauhean kivaa jos on 8h lento takana.
EI suurta väliä, kunhan koneenvaihto ei tapahdu Jenkeissä - se mutkistaa matkaa ihan turhaan.
Yksi toimiva yhteys on Air Berlin, heillä on usein myös hyviä tarjouksia tuolle reitille. Vaihto on helpompi kuin Heathrowlla.