Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjätä narsistiäidin kanssa??

Vierailija
16.09.2020 |

Olen lähemmäs kolmekymppinen nainen, onnellisesti naimisissa ja parin pienen lapsen äiti.

Ongelmana on todella rajaton narsistiäiti, joka ei näe omissa sanoissaan tai teoissaan mitään vikaa, vaan onnistuu aina selittämään mustankin valkoiseksi ja olemaan se osapuoli, jota on loukattu niiiiin syvästi. Ainut vika on tietenkin minussa, kun en halua olla tekemisissä, enkä anna hänen nähdä lapsenlapsiaan.... "Äitini" on onnistunut erkaannuttamaan isänikin (sisaruksista ja muusta suvusta puhumattakaan) minusta, vaikka tulimme ennen niin hyvin juttuun keskenämme.

Miten helvetissä tämän asian kanssa voi pärjätä ja elää? Tuntuu, että kaikki voimavarat menevät tähän. Eniten pelkään, että itsestäni tulee samanlainen... Tämä on toki ollut tälläistä aina, ja huomaan itsessäni paljon luonteenpiirteitä (mm. varovaisuus, ujous, todella suuri miellyttämisenhalu, syyllisyys, jatkuva alemmuudentunne), jotka ovat todennäköisesti seurausta tästä "upeasta" äitisuhteesta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sopia äitisi kanssa vielä kun on elossa. Tarvii vaan huomiotasi, pelkää tulevansa hylätyksi. Ei sen kummempaa.

Vierailija
22/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sopia äitisi kanssa vielä kun on elossa. Tarvii vaan huomiotasi, pelkää tulevansa hylätyksi. Ei sen kummempaa.

Ilmoitin asiattomaksi. Epäasiallista ja sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii, taas uusi narsistikeskustelu!

Vierailija
24/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en edes yrittäisi

Ei me tosiaan samassa tilassa enää aikaa vietetä, mutta hän soittelee ja laittaa viestejä koko ajan minulle ja miehelleni, vaikka ei saakaan mitään vastausta... Pitäisi varmaan selvittää, miten puhelinnumeron saa estoon...

No se on kyllä ohan siinä puhelimessa perustoimintona.

Voi myös hakea lähestymiskieltoa.

Lähestymiskieltoa on kuulemma nykyään todella vaikea saada ja vaatii useita rikosilmoituksia pidemmältä ajalta ja paljon näyttöä. Lisäksi kyseessä on oikeusprosessi, joten joutuisit istumaan tämän henkilön kanssa oikeudessa. T. Narsistin aikuinen lapsi

Minä olen hakenut kolmesti.

Se on lyhyt se oikeudenkäynti.

Menikö läpi? Mitä näyttöjä tarvittiin? Jouduitko kohtaamaan tuon henkilön?

Kyllä tietenkin. Aina vuodeksi kerrallaan.

Näytöt siitä häirinnästä. Tekstareista jne.

Kyllä mutta itsensä hän siellä vain munasi.

Oliko sinulla myös rikosilmoituksia tehtynä? Onpa kurjaa, kun joutuu uusimaan vuosittain.

Ei ollut.

Sellaisen tein sitten kyllä myös myöhemmin, törkeästä kunnianloukkauksesta...

Olen pahoillani. Onko kyse myös vanhemmastasi? Saanko kysyä mitä hän teki ja menikö läpi? Teitkö tutkintapyynnön?

Vierailija
25/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain etäältä pystyt sietämään. Jos et siedä sittenkään, go no contact.

Nimim. kokemusta on

Vierailija
26/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en edes yrittäisi

Ei me tosiaan samassa tilassa enää aikaa vietetä, mutta hän soittelee ja laittaa viestejä koko ajan minulle ja miehelleni, vaikka ei saakaan mitään vastausta... Pitäisi varmaan selvittää, miten puhelinnumeron saa estoon...

Lähestymiskieltoa on kuulemma nykyään todella vaikea saada ja vaatii useita rikosilmoituksia pidemmältä ajalta ja paljon näyttöä. Lisäksi kyseessä on oikeusprosessi, joten joutuisit istumaan tämän henkilön kanssa oikeudessa. T. Narsistin aikuinen lapsi

Oliko sinulla myös rikosilmoituksia tehtynä? Onpa kurjaa, kun joutuu uusimaan vuosittain.

Ei ollut.

Olen pahoillani. Onko kyse myös vanhemmastasi? Saanko kysyä mitä hän teki ja menikö läpi? Teitkö tutkintapyynnön?

Narsistiäiti

Häirintää, stalkkaamista, lasten vaanimista, viranomaiskanteluja, kunnianloukkauksia, solvausta, herjausta, kotirauhan rikkomista...

Vierailija
27/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain etäältä pystyt sietämään. Jos et siedä sittenkään, go no contact.

Nimim. kokemusta on

Juuri näin. Muutin toiselle puolelle Suomea ja rajoitin yhteydenpitoa, kunnes teki oloni niin tukalaksi uhkauksillaan ja perättömillä viranomaisilmoituksillaan, että en voinut enää olla yhteydessä. Eipä se häntä estä lähettämästä viestejä lähes päivittäin yms..

Vierailija
28/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun pystyttäisiin vaihtamaan yhteystietoja!

Mä olen alle 30v itsekin äiti, joka yhtälailla painii oman narskuäitinsä kanssa. En anna lastani äidilleni hoitoon, eikä häntä edes oikeasti kiinnosta lapseni. Eihän häntä kiinnostanut rakastaa minuakaan, omaa lastaan. Muutama vuosi sitten "kapinoin" ja erkaannuin hänen pyörittämästä hullunmyllystä. Siitä lähtien olen ollut mustamaalattu perheelle, suvulle, ystäville, tutuille... kontaktit on minimissä, mutta äiti sotii nykyään isäni kautta, käyttäen isääni pelinappulana. Tämä on sairasta ja syö voimiani.

Vierailija
29/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en edes yrittäisi

Ei ollut.

Narsistiäiti

Häirintää, stalkkaamista, lasten vaanimista, viranomaiskanteluja, kunnianloukkauksia, solvausta, herjausta, kotirauhan rikkomista...

Ihan kauheaa.. Minulle on tehty luvattomia yllätyskäyntejä, soittoja, viestejä, uhkauksia, viranomaiskanteluja ja niillä uhkailua. Olen saanut tallennettua kaksi puhelua ja tekstareita, mutta en tiedä riittävätkö, vaikka todella sairasta settiä. Välillä on ollut kova pelko, koska kyseinen henkilö on menneisyydessä ollut minua kohtaan myös fyysisesti väkivaltainen lukuisia kertoja.

Vierailija
30/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, kun pystyttäisiin vaihtamaan yhteystietoja!

Mä olen alle 30v itsekin äiti, joka yhtälailla painii oman narskuäitinsä kanssa. En anna lastani äidilleni hoitoon, eikä häntä edes oikeasti kiinnosta lapseni. Eihän häntä kiinnostanut rakastaa minuakaan, omaa lastaan. Muutama vuosi sitten "kapinoin" ja erkaannuin hänen pyörittämästä hullunmyllystä. Siitä lähtien olen ollut mustamaalattu perheelle, suvulle, ystäville, tutuille... kontaktit on minimissä, mutta äiti sotii nykyään isäni kautta, käyttäen isääni pelinappulana. Tämä on sairasta ja syö voimiani.

Minäkin erkaannuin hullunmyllystä ja olen täysin suvun ulkopuolella eikä ystäviäkään kaiken seurauksena ole. Vapaudesta joutuu valitettavasti maksamaan kovaa hintaa. Tosin sekään ei ole aitoa vapautta, koska vaino jatkuu eri muodoissa.

Vierailija
31/33 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa sopia ei sotia.

Vierailija
32/33 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa sopia ei sotia.

Narsistin kanssa ei sovita yhtikäs mitään. Hänelle ollaan vain uhri, tai ei mitään. Suosittelen jälkimmäistä.

Ja se ettei alistu väkivaltaan ei ole sotimista.

Vierailija
33/33 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorillapareilla on myös narsistisia piirteitä toisiaan kohtaan ikävä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan