Miksi miehet ei postaa kuvia vaimoistaan/tyttäystävistään someen?
Oletteko kiinnittäneet tähän asiaan huomiota? Hyvin harva mies poistaa naisestaan kuvia ainakaan kovin usein, sen sijaan naiset postaavat miehistään melko usein. Pätee myös noihin "vaikuttajiin". Miehet saattavat postata esim kuvia lapsistaan aika paljonkin, mutta "akan naama" loistaa poissaolollaan. Miksi??? (Itse olen sinkku joten minua tämä ei kosketa, olen vain kiinnittänyt tähän huomiota.)
Kommentit (59)
Parsikuntayhteiskuvia postaavat miehet (näkee onneksi tosi harvoin!) on kyllä aika epämiehekkäitä. Ja samoin ne miehet, jotka suostuu selkeästi naisen asettelemiin parisuhdekuviin naisensa somessa. Ei ole yhtään coolia!
Meillä ei kumpikaan postaa yhteiskuvia someen. Ainoa yhteiskuva on ulkopuolisen henkilön ottama kuva eräissä juhlissa eikä siihenkään ole tägätty kumpaakaan eli se ei näy kummankaan omalla aikajanalla.
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa piilottaa sen, että niillä on tyttöystävä/perhe. Joko ne haluaa muka olla vapailla markkinoilla tai sitten jotain muuta.
Onhan se hieman omituista, että miehen profiilissa ei näy mitään merkkiä siitä, että hän on varattu tai, että hänellä on lapsia. (en tarkoita, että vaimon ja lasten naamojen tarvis olla esillä, mutta se ei käy MISTÄÄN ilmi, toisin kun naisilla)
Miksi someprofiilista pitäisi käydä ilmi perhesuhteet? Minä olen nainen eikä ole tullut missään vaiheessa mieleen, että parisuhdestatukseni kuuluisi sinne. Kyllä ne ihmiset tietävät parisuhteestani, joita se kiinnostaa (lähisukulaiset ja läheiset ystävät). Muille FB-kontakteille se ei ole millään tavalla relevantti asia.
Miehet jotenkin esittävät itsensä aina itsenäisenä yksilönä mutta naiset usein jonkun vaimona, tyttöystävänä, tyttärenä tms. Ei ole omaa itsenäistä persoonaa. Miksi?
Jos some on jollekin noin iso asia, niin ollaan kyllä jo täysin menetettyjä tapauksia.
Eksä on postannut aiempien tapojensa vastaisesti muutaman kuvan, jossa nykyinen hoikka unelmiensa prinsessa on. Haluaa varmaan näin tehdä yhteisille tutuillemme selväksi että hyvä kun pääsi siitä aiemmasta rumasta ämmästä eroon, nyt on jotain paljon parempaa.
Itse en ole kokenut tarvetta laittaa nykyisestä miehestä kuvia tai päivittää mitään parisuhdestatuksia. Haluan pitää sen puolen yksityisenä.
No eipä kuules facessa näy varatuilla naisillakaan ukoistaan kuvia.
Ettei niiden side chick saa tietää ihastustensa olevan varattuja.
Haluavat pitää vaihtoehdot avoinna.
Minä en luota yhteenkään mieheen joka puhuu vakavista naisasioistaan julkisesti. M35
Vierailija kirjoitti:
Naisille tuntuu parisuhde ja kumppani olevan elämässä tosi tärkeitä asioita, heidän elämä tuntuu usein olevan täydellistä sitten vasta kun he pääsevät parisuhteeseen miehen kanssa.
Ylipäätänsä ihmettelen sitä miksi naiset puhuu niin paljon miehistä ja miehestä eritoten silloin kun nainen on parisuhteessa. "Mies sitä" "mies tätä" "mun mies" "mies on siellä".
Miksi naiset korostavat kumppanin sukupuolta puhekielessä?
Korostuu alemmissa yhteiskuntaluokissa tämä. "Mies" on sellainen sosiaalinen asuste ja saavutus, jota kuuluu esitellä. Eikä yleensä ole mitään väliä millainen mies, kunhan on vaan joku.
Olen kieltänyt laittamasta mitään kuvia someen.
Menee vähän ohi aiheen, sori siitä. Naistenhuoneella facessa oli joku oma mies -ketju. Naiset postaili sinne onnessaan ukkojensa kuvia. Itse ajattelin että kaikkien kanssa sitä muijat pariutuukin ja kehtaa niitä vielä ylpeänä esitellä. Ei ole suomalainen mies sen ketjun perusteella ulkonäöllä pilattu...
Vierailija kirjoitti:
Menee vähän ohi aiheen, sori siitä. Naistenhuoneella facessa oli joku oma mies -ketju. Naiset postaili sinne onnessaan ukkojensa kuvia. Itse ajattelin että kaikkien kanssa sitä muijat pariutuukin ja kehtaa niitä vielä ylpeänä esitellä. Ei ole suomalainen mies sen ketjun perusteella ulkonäöllä pilattu...
Menee tosiaan viuhuen ohi aiheen, mutta pakko oli päästä miehiä haukkumaan. :D
Tyhmeliinit kirjoitti:
Lähes poikkeuksetta ne miehet, jotka eivät postaa vaimostaan kuvia, pettävät ja pitävät pääsuhteensa muilta naisilta salassa. :) Vaimolle selitetään, että ne muut naiset jotka tykkäävät kuvista ja laittavat sydämiä ovat "vain kavereita", vaikka käy niitäkin panemassa. :)
Olipas järkyttävä määrä paskapuhetta.
Lähes poikkeuksetta naiset jotka lisäävät itsestään paljon kuvia pettävät.
Mäkin laitoin tällaisen kommentin johon ei ole mitään perustetta jne.
Vierailija kirjoitti:
No ei! Tosi vähän näkee komeita suomalaisia missään. Nyt on sitten tosi vaikea pariutua kun satuin komistuksen kanssa seurustelemaan ja ikään kuin haen samaa tasoa, vaikka tiedän ettei sen pitäisi olla tärkeä!
Ei ole mitään tarvetta postailla kuvia. Ihailen kotona livenä.
Ja omaa komeaa pärstää voidaan esitellä.
ap