Voinko koska tahansa määritellä itseni halutessani muun sukupuoliseksi, vaikka passissani lukee että olen nainen?
Työtyytyväisyyskyselyssä vaihtoehtoina ovat mies, nainen ja muu. Voinko ruksia kohdan muu? Vai aiheuttaako hämmennystä tuloksia tulkittaessa?
Kommentit (10)
Kyllä, trans-ideologian mukaan pelkkä itsemäärittely riittää. Voit määritellä itsesi vaikka mieheksi jos siltä tuntuu. Eikä tämä ole vitsi.
Sinähän sen tiedät, joten jos joku valittaa, sanot vaan, että näin on näreet. Itse mietin, että onko ok identifioitua jonkun muun rodun edustajaksi. Kuka sen määrää, että minun on pakko olla suomalainen, vaikka oikeasti tunnen olevani epämääräisesti tummaihoinen, sorrettu mies.
Voit. Sillä, koetko olevasi muunsukupuolinen, ei ole käytännössä mitään vaikutusta oikeuksiisi tai velvollisuuksiisi lain silmissä, joten sitä ei ole säädelty mitenkään.
Mä olen nainen, mutta laitan aina "muu", jos en koe kysymystä relevantiksi tutkittavan asian kannalta, tai jossain liittymislomakkeessa yms. Ei sillä sukupuolella useinkaan kauheesti väliä ole, ja toivoisin että sen kysely muodon vuoksi lopetettaisiin kokonaan.
Tietysti esim. jos tutkitaan vaikka poliittisten kantojen vaihtelua sukupuolen mukaan, niin kyllä mä sitten ilmoitan oikeaksi kokemani sukupuolen.
Mutta siis identiteetiltäänhän jokainen saa olla ihan mitä on, sama se, mitä papereissa lukee.
Meidän tiimin ainoa nainen ei jostain syystä tykännyt, kun työtyytyväisyyttä mittaavan kyselyn vastauslomakkeessa piti rastittaa myös sukupuoli. Ei ihan säilynyt kyselyn alkuperäinen idea anonyyminä vastaamisesta.
Tottakai. Voi määritellä itsesi vaikka muurahaiseksi ja sitten muiden on kohdeltava sinua sen mukaan. Niinhän se nykyaika menee.
Vierailija kirjoitti:
Meidän tiimin ainoa nainen ei jostain syystä tykännyt, kun työtyytyväisyyttä mittaavan kyselyn vastauslomakkeessa piti rastittaa myös sukupuoli. Ei ihan säilynyt kyselyn alkuperäinen idea anonyyminä vastaamisesta.
Olis rastinut mies kohdan. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis rastinut mies kohdan. Problem solved.
Que?
Senkun ruksit.