Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajat: ällöttävintä mitä olette työssänne kohdanneet?

Vierailija
08.11.2013 |

toisessa ketjussa retostellaan siivoojien ällöttäviä kokemuksia. No entäs lähihoitajat tms. jotka vaihtaa aikuisille vaippoja? Onko ällöttävää?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kerta kaikkiaan kykenisi tuollaiseen työhön, en vaikka miten yrittäisin totutella ja karaista itseäni.

Vierailija
42/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle ällötyksen aihe on todella pahat haavat. Jos meidän osastolle tulee joku jolla on haava, niin työkaverit tietävät kenet voi pyytää puhdistamaan se mätivä haiseva haava. En tiedä miksi mutta mitä enemmän katetta, niin sitä suurempi himo mulle tulee päästä putsailemaan niitä keltaisia/mustia haavoja mekaanisesti.

On ollut haavoja kun ei tiedä mikä on jänne, mikä on kate. Kauan sitten putsailin isoa haavaa, piti vain varoa ettei osu reiden luukalvoon, kalvoa/luuta näkyi varmaan 15cm matkalta. Myös kadonneen kantapäiden metsästyksissä olen ollut mukana, kun haava on kasvanut niin suureksi ettei kantapäätä enää ole.

Sacrumin alueen onkalohaavat ja niiden katteiden poisto sieltä 5cm syvyydestä tuo jo hieman haastetta. + se että haavalappu pitää asettaa niin ettei uloste pääse haavaonkaloon.

Mut pahinta mulle on noroon sairastuneet potilaat. Ei se oksennuksen tai ripulin siivous, vaan se pelko että noro tarttuu. Kärsin oksennusfobiasta. Sata kertaa mieluummin imen paksua vihertävää limaa nielusta, vaihdan falskanneen avannepussin uuteen, puristelen valtavia mustapäitä jne kuin olen noropotilaan lähellä, vaikka mulla olisikin kaikki suojavaatteet päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain nöyrästi kiittää teitä jotka ed.mainittuja töitä teette. Olen sairastanut d.tyyppi 1.kköstä 47v., koskaan en tiedä olenko kohta yökötyksen aiheena jossakin hoitopaikassa.....anteeks.

Vierailija
44/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos lähtee myös täältä niille kotihoidossa työskenteleville lähihoitajille ja sairaanhoitajille jotka hoidatte omaa omaistani.

En pystyisi samaan.

Vierailija
45/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatunnosto myös minulta kaikille hoitajille. Näiden juttujen perusteella arvostan työtänne vielä enemmän, kuin aiemmin. 

Vierailija
46/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vielä vastaan varsinaisesti ällöttävää, vaikka kotoa on vainajia löytynyt, asiakkailla on erilaisia haavoja tai ulosteessa olleet itse tai kämppä. Enemmän vain työtä sillä kertaa. Veri ei ällötä, ei toisen pistäminen tai vastaavat, jotenkin hajut suodatan pois sulkemalla nenän ja erikoistilanteissa toimin ja siirrän tunteet sivuun. Ainut asia miksi kavahdan jotain tilannetta on lähinnä ettei itse saa asiakkaalta oksennustautia, mrsaa, kosketuksessa leviäviä elikoita jne. Mietin, olenko osaltani auttanut ja helpottanut kohtaamani ihmisen elämää työni mukaisesti, siksihän niitä haavoja kaavitaan että asiakas parantuisi tai tila ei ainakaan pahentuisi.

Vierailija
47/64 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspiraatiopneumoniapotilaalta imetty mädänynyt lima keuhkoista oli todella hirvittävän hajuista. "Onneksi" potilas oli puolitajuton, niin ei nähnyt yökkäilyämme.

Myös kuukauden jalassa olleet vaipat oli järkyttävä riipiä irti potilaasta. sanoinkuvaamaton kalman löyhkä, joka ei todellakaan lähtenyt pesemällä ja leijui käytävällä vielä pitkään potilaan poistuttua...

Vierailija
48/64 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää!

Vierailija
49/64 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 00:33"]

Kun tutkin jonkun 13-15v:n pojan penistä, pojalle tuli siemensyöksy... Suoraan käsilleni. Se ällöttää vieläkin :(

[/quote]Suloista :) 
Mutta miksi lähihoitaja tutkii teinipojan penistä? Eikö se ole terveydenhoitajan tai lääkärin tehtävä?

Vierailija
50/64 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 00:33"]

Kun tutkin jonkun 13-15v:n pojan penistä, pojalle tuli siemensyöksy... Suoraan käsilleni. Se ällöttää vieläkin :(

[/quote]Suloista :) 
Mutta miksi lähihoitaja tutkii teinipojan penistä? Eikö se ole terveydenhoitajan tai lääkärin tehtävä?

[/quote]

Miten mulla on sellanen mielikuva, että lähihoitajasta voi "erikoistua" sairaanhoitajaksi tmv?

Vierailija
51/64 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilpittömät kiitokseni teille, hoitajat!

Vierailija
52/64 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät itsessään ole ällöjä. Hoitajaa tarvitaan kun ihminen ei syystä tai toisesta pysty huolehtimaan itsestään.

Olen hoitanut ihmistä jolla oli pitkälle levinnyt kuppa. Hän ikäänkuin mätäni sisältäpäin.Se mädäntyvien sisäelinten löyhkä oli aivan järkyttävää. Ihminen ei ollut kunnolla enään tajuissaan, mutta lääkäritkään eivät osanneet sanoa auttoivatko kipulääkkeet ja jos niin minkä verran. Tätä "käynyttä" sisäelintä puski suusta oksennuksena/yskäisyinä,alapään aukoista virtsan ja ulosteen kaltaisena.

Eli rakkaat ihmiset, käykää testeissä! 

Vierailija
53/64 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri, ulosteet, limat ja oksennukset menee kaikissa muodoissaan ja kaikista aukoista ihan ok. Tosin clostridium-uloste haisee niin järkylle että vesi valuu silmistä väkisinkin kun pidättää oksennusta, jos erehtyy kerrankin vetämään henkeä nenän kautta.

Ällötävintä on sellaiset kunnon säärihaavat ja makuuhaavat. Kun luu paistaa sieltä mädäntyneen, keltaisen ja mustan mössön seasta etkä tiedä mikä riekale irtoaa siteiden mukana ja mikä kuuluu mihinkin. Haju on välillä karmiva, kun potilas tulee vaikkapa kotoaan jossa haavat on olleet hoitamatta ties miten kauan...

Ja haluan korostaa, että itse potilas ei tässä ole se ällötyksen kohde. Haluan hoitaa nämä iljettävätkin haavat hyvin, jotta potilaan olo helpottuu. Motivaation voimin itse hoitotilanteessa pystyy itsensä hillitsemään oikein hyvin, mutta jälkeenpäin voi iskeä kuvotus vielä sitä muistellessa...ihmisiähän mekin olemme.

Vierailija
54/64 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammati taitoinen hoitaja ei kerro minkääänlaisia juttuja työstään sillä ne kuuluvat työnkuvaan.Kyllä olette tyhmiä kertoessane nuita asioita jotka kuuluu lähihoitajalle 

Vierailija
55/64 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot, erittävät, haisevat, onkalomaiset ja siinä-sulle-lihasta-luita-ja-jänteitä-haavat. Kyllä kaikkea on oppinut hoitamaan ja näkemään ilman yökötystä, mutta täytyy sanoa, että hajut on mun heikkokohta - jos jokin asia haisee kuvottavalta, niin sä et pysty itteäs psyykkaamaan siinä tilanteessa millään tavalla. On vaan kestettävä.

Vierailija
56/64 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 13:10"]

Ammati taitoinen hoitaja ei kerro minkääänlaisia juttuja työstään sillä ne kuuluvat työnkuvaan.Kyllä olette tyhmiä kertoessane nuita asioita jotka kuuluu lähihoitajalle 

[/quote]

Voit kertoa asioita, kunhan et kerro niin että tunnistettaisiin. Kukaan ei ole sanonut että vuonna 1987 lappeenrannassa oli tämmöinen ja tämmöinen ällötys...

Vierailija
57/64 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidossa ehkä ällöttävintä alkoholistien kämpät. Paskaa joka paikassa ja pieniä karpäsiä jotka lentää ja tuntuu että ne menee silmiin, suuhun, korviin. Mitään maskeja tms ei tietenkään ole. Mätä haava ja  kudosneste haisee myös todella pahalle ja varsinkin kesällä jos asiakas on kuumassa asunnossa jonka ikkunat tiukasti kiinni

Vierailija
58/64 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lh ja sh. Paljon on tullut nähtyä ja koettua mutta tässä ällöttävyyksien top 4:

1. Ulostettaan syönyt ja ympäriinsä levitellyt potilas, joka heitti paskaa hoitajan päälle. Osui aika pahasti.

2. Potilas joka makasi vessassa oksennus-ja virtsalammikossa ja löi auttamaan tulleita hoitajia ja siinä tohinassa niitä eritteitä lensi ympäriinsä, mm. hoitajien hiuksiin vaatteille.

3. Itsensä tappanut potilas, tapaa en voi kertoa.

4. Potilas jolla oli märkiviä makuuhaavoja koko kroppa täynnä. Kuumana kesäpäivänä haju oli kammottava sekoittuessaan asunnon pitävään vanhan virtsan hajuun.

Vierailija
59/64 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
60/64 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottoman potilaan kengät olivat ilmeisesti olleet jonkin aikaa tauotta jalassa, kun olivat jo osittain maatuneet kiinni ihoon.. Kengissäkin oli sammalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan