Miten sanoa avovaimolle lihomisesta?
Avovaimo on alkanut lihomaan kamalasti yhteenmuuton jälkeen. Tiedostan että kyseessä on aika henkilökohtainen asia, mutta olen menettämässä vetovoimani häntä kohtaan. Olen myös huolissaan avokin terveydestä. Voiko asiasta ylipäänsä sanoa mitenkään kauniisti/toisen mieltä pahoittamatta?
Kommentit (47)
"Lihomaan kamalasti" Siis millä aikavälillä ja kuinka paljon? Onhan siinä eroa lihooko 5kg vai 30 kg vaikkapa vuoden aikana.
Onko suhteessanne muuten tapahtunut mitään muutoksia? Oma haluttomuus on aika helppoa ulkoistaa toisen ulkonäön niskoille, vaikka syy voi olla ihan joku muu oikeasti.
Mutta jos syy tosiaan on toisen ylipaino, niin juttu on hankala. Koska yleisesti ajatellaan että rakastamaansa ihmistä haluaa ja pitää kauniina. Toinen alkaa ajatella että etkö sinä sitten rakasta ja pidä minua kauniina? Kumpikaan ei tavallaan ole väärässä, tämmöiset asiat ei välttämättä ole kovin mustavalkoisia.
Mutta ainoa vaihtoehto lienee kannustaa terveissä elämäntavoissa. Voi yrittää puhua hienotunteisesti vaikutuksesta seksielämään. Mutta mieti tarkkaan miten sanot, jos näet teidät vielä yhdessä kymmenenkin vuoden kuluttua. Jos sanot väärin niin ne sanat jäävät kyllä elämään ikuisesti.
Jos mitään ei tapahdu ja et vain kiihotu hänestä etkä halua elää tuollaisessa suhteessa, niin sitten sinulla on mahdollisuus erota.
Taas tämä provo. Keksi uusi ja parempi.
Käyttääkö avovaimosi alkoholia? Sekin lihottaa mutta otappa sinäkin yhtenä päivänä känni ja saat sanottua suoraan, että alkaa hänen lihominen etomaan. Saa nähdä laihduttaako. Jos ei, niin eroa!
Riippuu lähtöpainosta. Mä oon 170/58. Lihosin exellisessä suhteessa 4kg. Sain kuulla olevani läskiperse. Ei se kivalta tuntunut. Nyt painan 62kg. Nykyinen mieheni puhuu mulle kauniisti
Aloittakaa yhteinen ketoosiharrastus. Opetelkaa valmistamaan hyviä keto-ruokia. Sellaisiakin on olemassa. Kun paino tippuu ja olo ja mieliala paranee niin sekstailkaa enemmän.
Ja lopeta palstoilla provoaminen.
Kun joku menettää vetovoiman, se tarkoittaa, että hän itse muuttuu vähemmän viehättäväksi. Eli tässä tapauksessa sinun pitäisi kirjoittaa, että avovaimosi menettää vetovoimaansa.
Paras neuvo tulikin jo yllä: ei tästä voi mitenkään sanoa valitettavasti. Jos toinen kysyy niin sitten joo. Mutta muuten kannattaa vain itse näyttää esimerkkiä. Kieltäydy itse herkuista, ehdota terveellisiä ruokia, houkuttele häntä kanssasi liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Et osaa käyttää sanaa vetovoima.
Runoilijakaan edellisellä sivulla ei osannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielemme rappio on tapahtunut tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteleeko nainen, että mies on jo verkossa ja koukussa, enää ei tarvitse kuin mättää kermaleivoksia ja märehtiä.
Yleistätkö vai puhutko ap:sta ja avokistaan?
Ap:n tapauksesta, mutta kai tuon voisi yleistääkin. Noissa tapauksissa syy on varmaan ensisijaisesti korvien välissä, omasta asenteesta kiinni, sekä miesten, että naisten suhteen.
Jos sanoo suoraan, kyseiset ovat tyhmiä, saamattomia, velttoja ja ainakin henkisesti laiskoja, mikä heijastuu sitten kehoon. Asian voi tietysti ilmaista kauniimminkin, kuin että vetää perässään läskirekeä.
Eli fataali charmisi on katkolla ja ylipainoiseksi väittämäsi avopuolisosi ei lämpene sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen lihonut yhteenmuuton jälkeen 30 kiloa, eikä mies ole kertaakaan maininnut lihomisestani. Seksiä ja rakkautta riittää <3
Voisit palauttaa saamasi rakkauden laihduttamalla. Syöttöporsaan sietäminen on hienoa mieheltäsi. Sinä taas olet täysin välinpitämätön miestäsi kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runoilija käytti sitä tietoisesti alleviivatakseen ap:n huonoa sanavalintaa, mutta olematta suoraan kielipoliisi. Asia tiedostettiin kyllä.
t. Runoilija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihonut yhteenmuuton jälkeen 30 kiloa, eikä mies ole kertaakaan maininnut lihomisestani. Seksiä ja rakkautta riittää <3
Voisit palauttaa saamasi rakkauden laihduttamalla. Syöttöporsaan sietäminen on hienoa mieheltäsi. Sinä taas olet täysin välinpitämätön miestäsi kohtaan.
Jotkut on parisuhteessa muunkin kuin pelkän ulkonäön vuoksi.
Sano, että minä en tuollaiseen läskiin sikaan koske.
Annat aikaa laihduttaa 2 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runoilija käytti sitä tietoisesti alleviivatakseen ap:n huonoa sanavalintaa, mutta olematta suoraan kielipoliisi. Asia tiedostettiin kyllä.
t. Runoilija
Älä selitä. Ensi kerralla tiedät sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on parisuhteessa muunkin kuin pelkän ulkonäön vuoksi.
Aivan varmasti silloin kun sitä ei toisessa enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Runoilija
Älä selitä. Ensi kerralla tiedät sitten.
Olen otettu, että joku luki runon niin ajatuksella, että huomasi sanavalintani. Se oli tietoinen aloitus.
t. Runoilija
Hyviä ratkaisuja ei oikein ole, mutta reilua varmasti olisi puhua asiasta suoraan.
Ex-puolisoni aina välillä kiitti minua siitä, että en lihonut vuosien varrella ja jaksoin harrastaa liikuntaa ja katsoa syömisiä. En minä sitä hänen takiaan kuitenkaan tehnyt, vaikka niin kauan kuin rakkautta kesti, oli mukavaa, että mieskin tykkäsi ulkonäöstäni.
Minulle terveys on tärkeää, liikunta on kivaa ja vahvasti kärjistäen "skinny feels better than food tastes" ehkä enemmän "fit feels better than treats taste". Avopuolisollesi jokin on toisin, eikö terveys ole tärkeää, makunystyrät ovat tottuneet vain sokeriin tai liikuntaa tulee harrastettua vain painonhallinnan takia?
Voihan olla, että avopuolisosi ei vaan ole herännyt asiaan tai haluaa sulkea silmänsä kasaantuvilta kiloilta, silloin puolison herättely voi onnistua ihan positiivisessa mielessä. Toisaalta, taustalla voi olla hyvin kipeitä asioita, mutta jos todella toivot parisuhteen jatkuvan, jossain vaiheessa ongelmat on kaivettava turvakilojen keskeltä esille.