Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saatteko vastauksia työhakemuksiin?

Vierailija
08.11.2013 |

Olen viime aikoina hakenut tosi moneen lastentarhaopettajan tai opettajan paikkaan. Kuitenkaan en ole saanut kuin kourallisen kieltäviä vastauksia tai haastattelukutsuja. Eikö varsinkin opettajanviroissa ole pakollista ilmoittaa montako hakijaa oli ja kenet hyväksyttiin?

Kuinka kauan haastattelukutsua on järkevää odottaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/10 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa viroissa ja muistakin työpaikoista on tehtävä valituskelpoinen päätös. Tämä perustuu ihan lakiin, ja kaikki hakupaperitkin ovat julkisia. Voit siis käydä lukemassa jossakin kunnanvirastossa kaikkien hakemukset. Kuntien, kaupunkien ja valtion viroista tulee aina ennemmin tai myöhemmin päätös, mutta nykyään yksityisistä paikoista yhä harvemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain haastattelukutsun 2 kk sen jälkeen, kun haku oli ollut. Lienee kuitenkin harvinaisempaa. Valitettavasti, et tullut valituksi -viestejä on tullut jopa lähes puoli vuotta haun jälkeen. Nauratti, että kerrankin kesätöitä haettuani sain tuollaisen viestin kesän jälkeen. 

En tiedä millaisia rekrytointiprosessaja hakemallasi alalla on mutta yllättävän pitkäänhän niissä menee. Prosessi voidaan aloittaa heti, kun hakemuksia alkaa tulemaan mutta voipa rekrytoinnista vastaava olla lomallakin silloin. Itse luovun toivosta päästä haastatteluun yleensä kuukauden kuluttua hausta. Suurin osa haastatteluista on kuitenkin tapahtunut siihen mennessä.

Vierailija
4/10 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valitettavasti..."

Vierailija
5/10 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep nykyään vastauksia ei aa niin usein.

Vierailija
6/10 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/10 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä on jo ollu vakkarit valmiina,eikös joissakin kunnissa laiteta kaikkien opettajien paikat hakuun tyyliin neljän vuoden välein. Ainakin näin täällä kaakonkulmalla olen ollut näkevinäni kun hakevat välillä ala-ja yläasteen+lukion opettajat kaikki kertaheitolla ja silti ne on aina ne samat vanhat naamat..pienestä kunnasta kun kyse. Voisko johtua koulujen epävarmasta tulevaisuudesta..jos ovat jatkuvasti läheellä lakkautusta??

Vierailija
8/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
9/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua eikö kukaan osaa vastata edes tähän?

Vierailija
10/10 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kunnat ilmoita kuka tuli valituksi ja montako hakijaa oli?