Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Menisi mielenterveys sielä hulinassa ja kuvitellussa kiireessä. Se kun tarttuu helposti se kiireen tunne, kun on paljon menijöitä. Toki työ olisi kiva, mutta valintoja on tehtävä jokaisen itselleen. Nyt olisi alani duunia tarjolla 100% pelkästään sielä etelässä, mutta mikään palkka ei ole tarpeeksi vastinetta työn ulkopuolisesta, turhasta stressistä.

Kommentit (11)

Vierailija

Missä täällä on hulinaa ja kiirettä? Sehän riippuu ihan siitä, missä vietät vapaa-aikasi. Toki ihmisillä on täällä töihin ja kotiin mennessään tapana kävellä reippaasti, metron perään juostaan vaikka seuraava tulee 5min päästä ja myös liikennevaloihin juostaan, ettei joudu odottelemaan seuraavia. Mutta vapaa-ajalla otetaan rennommin eikä hötkyillä. Vapaa-aikaa viettää jokainen tavallaan. Toiset viihtyy kodin rauhassa, toiset ulkoilevat koiran kanssa. Ulkoilumaastoksi on tarjolla puistoja, merenrantaa, metsää ja ihan korpea/erämaata läheisissä kansallispuistoissa. Veneellä pääsee saaristoon ja talvella sitten hiihdellään metsissä ja merenjäällä, jos kelit suovat. 

Täällä voi aikalailla vaikuttaa siihen, minkälaiseksi sen oman elämänsä rakentaa. Voi asua kaupungissa palvelujen lähellä ja kulkea työmatkat kävellen tai julkisilla, tai voi asua vähän syrjempänä lähiössä ja jonotella toisten kanssa moottoritiellä molempiin suuntiin. 

Työttömänä voi aika huonosti vaikuttaa siihen missä ja miten asuu, mitä harrastaa, perheen perustaminen vähän nihkeää jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mikä hulina ja kiire täällä muka on? Kyllähän tuolla hieman enemmän on liikenteessä ihmisiä ja autoja, kuin Ypäjällä, mutta ei siellä ole mikään pakko kilpailla. Ajaa ja kulkee omaa tahtiaan, kiireiset ohittaa, mitäpä siitä stressiä repimään?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En minäkään sinne Lähi-itäkeskukseen muuttaisi.

M

Minä olen mieluummin työtön Itä-Helsingissä kuin muuttaisin landelle. Ei minulla ole kiire mihinkään. Laitan työhakemuksia niin ettei uusi aktiivimallikaan muuta mitään. Ikää on sen verran että duunia ei löydy. Asun omassa asunnossa meren läheisyydessä erittäin viihtyisällä alueella.

Vierailija

Vähissä ovat hulinat täällä olleet korona-aikana. Hiljaista kuin huopastiflatehtaalla.

Voisin mä landellakin budjaa, mut fiude täytys pulittaa.

Vierailija

Asun pientaloalueella kehä kolmen lähellä ja käyn Helsingissä todella harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. En myöskään hengaile noissa järkyttävissä uusissa kauppakeskuksissa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat