Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittäjän vaimoja paikalla?

Vierailija
08.11.2013 |

Onko muita jotka ovat jääneet kotiin, koska mies on niin kiinni yrityksessä, ettei perhe pyöri muuten?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei pyöri muuten? Eihän yksinhuoltajakaan voi jäädä kotiin, vaikkei olekaan toista aikuista osallistumassa. Vai mitä ihmettä on teidän perheen "pyöritys"? Anteeksi, mutta en ymmärrä.

Vierailija
2/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kuskaaminen kouluun, harrastuksiin, läksyt, talon ja ja mökin kunnossapito, siivous, ruoanlaitto, pyykkäys, pihatyöt, vaatehuolto...

Ei vaan enää jaksettu tuota työmäärää niin että minäkin teen töitä. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja yrittäjä ja teen tosi paljon töitä, mutta kyllä se perhekin "pyörii" ihan tyytyväisenä. Mihin sinä sitä perhettä pyörität, kun se vaatii kaiken aikasi?

Vierailija
4/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku yrittäjä eli en kenenkään vaimo, mutta en minäkään oikein ehdi ja jaksa enää töiden jälkeen paneutua kotitöihin.

Vierailija
5/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe pyörii aivan hyvin, vaikka mies on töissä arkisin 6-22, joskus todella harvoin tulee jo 20-21. Viikonloput pyrkii tosissaan olemaan kotona ja silloin osallistuu täysillä, minusta joskus liikaakin, jolloin hänelle ei jää palautumisaikaa raskaasta työviikosta. Minä pystyn ns. pyörittämään arkea aivan loistavasti. Miehelle työ on tärkeä ja minä hyväksyn sen täysin.

Vierailija
6/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ks yllä. Ap

Vierailija
7/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kotona 16 vuotta. En ole kunnianhimoinen ja viihdyn kotona. Mies käy töissä, tuo rahaa taloon, tekee hoitaa ulkohommat ja autot. Mä hoidan kotiaskareet ja lapset.

Ja meidän lisäksi meidän kaveripiirissa on toinen pariskunta, joka on ollut näin kauan yhdessä. Mä veikkaan, että tämä meidän arki toimii eikä ole tarvetta katsella onko aidan toisella puolella vihreämpää ruohoa.

Vierailija
8/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi edes pitäisi. Oman työni lisäksi hoidan yrittäjämiehen asioita, kaikki oman perheen käytännön asiat ja vielä lapset ja koiran. Mies tekee vaan töitä. En siis valita vaan totean tosiasiat. Toki olis kiva jos firma tuottais sen verran, että ei tarvitsisi itse osallistua, mutta ei ole varaa palkata sihteeriäkään.

Vierailija
9/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jäänyt kotiin meillä yksi lapsi päiväkoti-ikäinen ok-talo ei mökkiä. Miehen päivät pitkiä ja tietenkin epäsäännöllinen työaika, ei paljon koskaan lomaa yms ja vaikka lapsi osa-aika hoidossa päiväkodissa niin runsaan sairastelun takia helpompi kun olen kotona.

Vierailija
10/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehelle karttuu omaisuutta ja eläkettä, sinulle pelkkää pyykkiä. Onneksi olkoon, valintasi on se typerin mahdollinen.

Vierailija
11/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta on välillä, mutta itse en viihdy kotona joten jaksan paremmin kun käyn myös töissä. Onneksi yritys tuottaa nykyisin jo sen verran hyvin, että mies voi olla joskus kotonakin ja on palkannut siivoojan ja joskus lastenhoitajankin kotiin.

Vierailija
12/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jo karttunut eläkettä noin 2500 euron edestä. Ja saan palkkaa miehen firmasta. Ap

Vierailija
13/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on yrittäjä ja minä olen yrittäjä. Arki toimii moiteetta. Hommat rullaa jo itsekeen hyvin pitkälle ja työntekijät on palkattu tekemään niitä töitä. Työ on meille lähinnä harrastus enää. Tämä ei ole tullut hetkessä, eikä ilmaiseksi. Vaan ansaittua tämä on.

Muussa tapauksessa pitäisi keksiä jokin toinen ratkaisu, kompromissejä jne.

Vierailija
14/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä työmatkoja ja muuten tiukka tempo. Pakko olla skarppina koko ajan. Pitää päästä palautumaan vapaa- aikana.

Aloin saada burnout-oireita oravanpyörässämme ja elämästä oli ilo poissa.

Ap

Vierailija
15/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kohta 10v kotona. Välillä on kokeiltu minunkin työssäkäyntiä, mutta mies ei jaksa osallistua kotitöihin yrityksen vaatiman ajan lisäksi ja lapset kaipaavat enemmän huomiota, kun olemme molemmat poissa. Elo on paljon rauhaisampaa, kun olen kotona. Ja ihan tiedoksi kaikille eläkkeestäni huolissaan oleville mammoille, asia on kunnossa ;)

p.s. on muuten aika outoa, että väsyneet ja muut apua tarvitsevat äidit saavat täällä yleensä aina kylmää kyytiä, mutta kotirouvien eläkkeistä ollaan niin huolissaan että aina joku muistaa mainita huolensa asiaa kohtaan...

Vierailija
16/16 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjän vaimo täälläkin. En suostuisi katselemaan miestä, joka on töissä 24/7. Yrityksen perustamisen syynä olikin se, että miehellä oli takana on jo yksi burn out ja hän halusi pystyä säätelemään itse työmääräänsä. Rikastumaan hänen työtahdillaan ei pääse, mutta meille hyvin vaatimatonkin elintaso riittää, tärkeämpää on, että hän pysyy työkuntoisena ja aikaa ja voimia jää myös perheelle ja muille asioille.