Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teistä on tätä mieltä?

Vierailija
08.11.2013 |

Onko kenelläkään teistä tällainen mielipide, jos on, niin kertokaa käytännön esimerkkejä ja käytännön kokemuksia miten olette tuohon tulokseen tulleet:

"Tavis, terve ihminen tulee paremmin toimeen downin kuin aspergerin kanssa, Aspergerit ja autistit ovat niin äärettömän kaukana ihmisestä, jolle sosiaaliset suhteet ovat elämän perusta.

Downilla on hyvät sosiaaliset taidot, mutta alhaisempi älykkyys. Aspergerit ovat kuitenkin monin verroin rasittavampia, koska heidän ihmissuhteensa ovat niin pahasti mutkalla.

Assi tekee koko ajan itselleen haittaa edes tajuamatta sitä. He ovat agressiivisia, etsivät vikoja muista, kun asiat eivät suju. Harvoina "kirkkaina" hetkinään he myöntävät, etteivät ehkä sittenkään ole aina oikeassa, mutta tämä ei välttämättä ole vilpitöntä, vaan vain ympäristön syöttämää.

Jos minun pitäisi jättää esim. lapseni hoitoon kyseiset ominaisuudet omaaville henkilölle, valitsisin downin, koska mielestäni lapseni olisi hänen luonaan paremmassa "turvassa", kuin tunnekylmän kirjoista lapsenhoidon oppineen (eikä maalaisjärkeä käyttävän) assin kanssa."

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:35"]

Assi tekee koko ajan itselleen haittaa edes tajuamatta sitä. He ovat agressiivisia, etsivät vikoja muista, kun asiat eivät suju. Harvoina "kirkkaina" hetkinään he myöntävät, etteivät ehkä sittenkään ole aina oikeassa, mutta tämä ei välttämättä ole vilpitöntä, vaan vain ympäristön syöttämää.

[/quote]

Mä en ota mihinkän muuhun kantaa, paitsi tuohon ylläolevaan. Se ei pidä paikkaansa yhdenkään tuntemani assin kohdalla (ja heitä on muutamakin), mutta minusta tuntuu, ettät sinun kohdallasi kyllä.

[/quote]

Tunnetko minut sitten miten hyvin? oletko nähnyt minut jossakin?

Tuota minä just inhoan että minua mitenkään tuntematta luullaan minusta ja osaamisestani tai osaamattomuudestani kaikenlaista vaikka ei olla minua nähty ikinä missään sitä aiemmin.

Missä oot minut tavannut ja mikä oli käytännön tilanne jossa tuota ilmeni?

[/quote]

Sinun tekstisi on aggressiivista, ja suhtautumistapasi tiettyihin asioihin on pakkomielteistä ja harhaista. Kirjoituksestasi saa kuvan, että jankutat asioita loputtomiin etkä anna periksi, et myöskään osaa hyväksyä toisten mielipiteitä tai olla erityisen empaattinen. Se lienee tyypillistä taudinkuvassasi, joten siinä mielessä ymmärrettävää.

[/quote]

Ne mielipiteet kun eivät edes ole mielipiteitä, vaan ennakkoluuloja. Sen todistaa se, kun ne mitkä minut tuntee, ovat eri mieltä kuin te. heidänkin joukostaan löytyy monenlaisen mielipiteen omaavaa, mutta eri mieltä kuitenkin kuin te.

Miksi pitäs antaa periksi? ja mitä tarkoittaa tässä antaa periksi? että mukautuisin teidän, ventovieraitten mielipiteisiin ja hylkäisin niitten mielipiteet mitkä on hankkineet mielipoteensä minusta sitä kautta kun ovat minut kauan tunteneet?

Vierailija
2/18 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että ihmisiä ei voi luokitella tietynlaisiksi, vaikka heillä olisi sama diagnoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:59"]

Olen sitä mieltä, että ihmisiä ei voi luokitella tietynlaisiksi, vaikka heillä olisi sama diagnoosi.

[/quote]

Minun ongelma onkin JUST SE, että pelkäm diagnoosin vuoksi, muuten minua yhtään tuntematta tai taustojani muutenkaan sen kummemmin tuntematta ensimmäinen tukihenkilöni oletti minusta asioista diagnoosin perusteella, siis vain diagnoosin, ilman että tiesi käytöksestäni mitään muuten ja vielä ihan alkuvaiheessa kun oliko se eka tai toka tapaaminen vuonna 2011...

Vierailija
4/18 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samaa mieltä. Ei minulla ole mitään downeja vastaan, mutta satun seurustelemaan toista vuotta asperger-diagnoosin omaavan miehen kanssa. Toi tänään mm. ruusuja, halaili ja pussaili (mitä tekee ihan perus arkenakin ja vielä omasta alotteestaan, ei ole ns. "tunnekylmä") ja oli varannut kylpyläreissun meille. Vähän ohis, mut ei minulla muuta :)

Vierailija
5/18 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Downit ja heikkolahjaiset ovat uppiniskaisia ja hemmoteltuja, kuten sinä vaikutat sairaalta ja pakkomielteiseltä, joka ei kuuntele ketään eikä pysty oppia mitään tai mistään, osaat vain ihmisten taivuttelun.

Vierailija
6/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että ihmisiä ei voi luokitella tietynlaisiksi, vaikka heillä olisi sama diagnoosi. Olen myös sitä mieltä, että tämän ketjun aloittajalla on vaikea pakkomielle.

Vierailija
7/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan. Mieheni on diagnosoitu asperger, eikä sitten millään tavalla rasittava, aggressiivinen, muista vikoja etsivä jne. Sellainen paljon omissa oloissaan viihtyvä nörtti-ihminen vaan. 

Vierailija
8/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tunnen yhden ihan todella väkivaltaisen downin, joten missään nimessä en jättäisi lasta hänen vahdittavakseen. Aspergeria on sitten niin montaa sorttia myös, että vaikea sanoa miten toimisin.

Vierailija
9/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä en ota mihinkän muuhun kantaa, paitsi tuohon ylläolevaan. Se ei pidä paikkaansa yhdenkään tuntemani assin kohdalla (ja heitä on muutamakin), mutta minusta tuntuu, ettät sinun kohdallasi kyllä.

Vierailija
10/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsen edun mukaista olla hyväksymättä hänen sairauttaan.

Kyllä, arvasin että sinun lapsellasi on aspergerin sydrooma ja sinä kerrot "voisiko joku ajatella näin" tyylisesti siitä mitä itse tunnet tai pelkäät että voisit tuntea..

Liittykää autismi- ja aspergerliittoon ja käykää kokouksissa, kyllä se siitä. Tärkeintä on että sinä hyväksyt lapsesi ja hänen sairauden.

Vierailija
11/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tuota minä just inhoan että minua mitenkään tuntematta luullaan minusta ja osaamisestani tai osaamattomuudestani kaikenlaista vaikka ei olla minua nähty ikinä missään sitä aiemmin.

Vierailija
12/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressiivisuus, vikojen etsiminen muista yms ei sinällään edes kuulu aspergerin syndroomaan vaan tuo viittaa narsistiseen luonnehäiriöön tai psykopatiaan. Aspergerin syndroomaan se ei kuulu, mutta asperger voi lisäksi olla myös psykopaatti.

Vierailija
13/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinun tekstisi on aggressiivista, ja suhtautumistapasi tiettyihin asioihin on pakkomielteistä ja harhaista. Kirjoituksestasi saa kuvan, että jankutat asioita loputtomiin etkä anna periksi, et myöskään osaa hyväksyä toisten mielipiteitä tai olla erityisen empaattinen. Se lienee tyypillistä taudinkuvassasi, joten siinä mielessä ymmärrettävää.

Vierailija
14/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:41"]

No mä tunnen yhden ihan todella väkivaltaisen downin, joten missään nimessä en jättäisi lasta hänen vahdittavakseen. Aspergeria on sitten niin montaa sorttia myös, että vaikea sanoa miten toimisin.

[/quote]

Näin on, voi myös Down olla psykopaatti ihan yhtä lailla kuin asperger-henkilökin. kumpaankaan ei sinällään liity aggressivisuutta mutta kumpikin voi lisäksi olla myös psykopaatti.

Vierailija
15/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai helvetti, pitkästä aikaa palsta-assburger linjoilla!

Vierailija
16/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:56"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minun on vaikea ymmärtää tai hyväksyä minulle entuudestaan tuntematonta ihmistä, joka on eri mieltä kuin minä. Koen sellaisen viholliseksi. tuttujen ihmisten kanssa tulee joskus erimielisyyksiä, se on luonnollista ja tuttujen kanssa riidat on helposti sovittavissa ja periksi annettavissa. Mutta vieras joka minun reviirille tunkeutuu on aina vihollinen. Vieraan pitää suhtautua minuun mahdollisimman hillitysti ja neutraalisti, jos ei suhtaudu, vaan puuttuu minun asioihini, pidän sitä vihollisena jota vastaan sodin vaikka henkeni edestä armottomasti enkä anna periksi millään. pitää ensin tuntea minut hyvin ennen kuin voi turvallisesti osoittaa olevansa eri mieltä.

Vierailija
17/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:59"]

Ai helvetti, pitkästä aikaa palsta-assburger linjoilla!

[/quote]

pitkästä aikaa Jammun kyrvän imijä linjoilla! voi vittu sentään! turpa kiinni tai yhet ukot hakkeroi sinun ip-osoitteen ja tulevat pilkkomaan sinut moottorisahalla ja vanha äitisi suree sitä kun hänen skeittaileva lapsensa on sahalla pilkottuna metsässä.

Vierailija
18/18 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasti mie tiiän semmosia ukkoja jotka on ennenkin uhannu jonkun ihmisen pilkkoa moottorisahalla ja niillä voi olla yhteyksiä johonkin semmoiseen joka osaa hakkeroida tietokoneen ja ne tulee ja pilkkoo sinut kohta sillä sahalla. onko kivaa. kohta sinäkin räkänokka pojankloppi oot metsässä moottorisahalla pilkottuna jos ei tuo paskas jauhaminen jo lopu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän