Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko kissaa pestä?

Vierailija
08.11.2013 |

Siis sisäkissaa, joka ei kurasäällä tai juuri muulloinkaan ulkoile? Miksi pitäisi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kissaa, valkoinen lyhyt karvainen ja tumman harmaa pitkäkarvainen(maatiaisia). Kumpikin pestään noin 2 kertaa vuodessa. Lisäksi pitkäkarvaista harjaillaan n. kerran päivässä (menee ihan silittelyn lomassa) ja lyhyt karvaista pari kertaa viikossa. Kumpikin tykkää harjailusta, mutta pesusta ei pitkäkarvainen pahemmin välitä.

Vierailija
2/23 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii pestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin mirri kannattaa pestä. Varsinkin pitkäkarvainen alkaa lemuta aika tunkkaiselle ja karvoihin tarttuu vaikka sun mitä.

Vierailija
4/23 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pitkäkarvainen kissa, joka tykkäsi tulla kanssani suihkuun ja se piti myös pestä tai suihkuttaa. Harjaamisesta se tykkäsi. Siinä oli myös se huvittava puoli, että kun otin pölynimurin esiin, niin se piti myös imuroida. (Ei toki täydellä teholla)

Vierailija
5/23 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatiaista ei yleensä tarvitse pestä

Vierailija
6/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi pitäisi? Ei mitään lemmikkiä tarvitse pestä, ellei sitten ole pyörinyt jossain eläimelle haitallisessa tai muuten pahanhajuisessa ryönässä.

Vierailija
7/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
8/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisissa oloissa ei. Mutta meidän katti on kaksi kertaa käynyt tutkimassa takan piipun ja kerran ilmastointilaitteen hormin (älkää kysykö, miten se sinne pääsi). Näiden kertojen jälkeen se oli kyllä pakko pestä.

Vierailija
9/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissat on nyt 6v ja 7v. En ole niitä muuten koskaan pessyt, mutta joskus pentuna oli toisella ripuli ja peräpäätä oli pakko vähän huuhtaista, ettei kurat leviä esimerkiksi sohvalle.

Kissa kyllä siistii itse itsensä, monta kertaa päivässä.

Näyttelykissoja kyllä pestää ja puunataan, mutta ei yleensä kotikisuja.

Vierailija
10/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:30"]

Niin, miksi pitäisi? Ei mitään lemmikkiä tarvitse pestä, ellei sitten ole pyörinyt jossain eläimelle haitallisessa tai muuten pahanhajuisessa ryönässä.

[/quote]

Olet väärässä. Monien lemmikkien hoitoon kuuluu niiden peseminen säännöllisesti. Kissa tosin ei ole pestävä lemmikki. Kissa pesee itse itsensä.

Vierailija
11/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäkissan pesutarve on kovin yksilökohtaista. Joidenkin kissojen talintuotanto en sellainen, että turkki voi toisinaan alkaa tuntua jotenkin möhnäiseltä. Toiset kissat taas ei kaipaa pesua koskaan. Jos kissa tuntuu puhtaalta niin mitäs sitä turhaan pesemään.

Vierailija
12/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse.

Paitsi silloin pesin, kun kissa tuli kotiin hirvenpaskalta tms haissen ja ruskeassa töhnässä. Niin karsee lemu oli, ettei voinu muuta kun pestä kissa saippualla ja vedellä. Hämmästyttävän hyvin se meni, ei kissa ollut oikeastaan moksiskaan. Suoraan suihkun alle en laittanut tai upottanut kokonaan kylpyyn, vaan pesusienellä ja vedellä + saippualla hinkkasin kissaparkaa :)

Vierailija
13/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 8 v. ulkokissa eikä sitä ole pesty ikinä. Joskus haisee savulle, mullalle tai jollekin muulle, mutta aika äkkiä se häviää. Kissan turkki ei ole koskaan rasvainen tai likaisen oloinen, kuten esim. monella labbiksella on koko ajan.

Vierailija
14/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:29"]

Siis sisäkissaa, joka ei kurasäällä tai juuri muulloinkaan ulkoile? Miksi pitäisi?

[/quote]

En mä ainakaan ole koskaan pessyt,kissahan pesee itse itseään jatkuvasti.

Vierailija
15/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan voi pestä kun huomaa et turkki tikkuuntuu tai karva on muuten likaisen näköinen.

5v ajan jaksoin käydä omien kissojen kanssa näyttelyissä muutaman kerran vuodessa joten pesin kissat pari päivää ennen näyttelyitä. Viime näyttelyviikonlopusta on melkein vuosi joten pesut ovat jääneet tietenkin vähemmälle. En ole pessyt kissojani siis vuoteen. Yhden kissan pesusta on varmaan 3v aikaa kun se ei koskaan käynyt näyttelyissä värivirheen vuoksi.

Vanhempien kissa on osittain valkoinen kotikissa. Hyvin näkee milloin kissa on likainen joten se pestään muutaman vuoden välein. Omani ovat tummia joten likaisuus ei näy yhtä hyvin.

Vierailija
16/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole pessyt ennen näyttelyäkään. Kissa on lyhytkarvainen, joten turkin huolellinen harjaus riittää. 

Vierailija
17/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaatteko te muuten kissojanne? Meillä lyhytkarvainen maatiainen, jota en ole harjaillut... mutta voisihan se olla kissan mielestä ihan mukavaa. Jos viihtyisi sylissäkin vähän paremmin eikä vinkuisi koko ajan hiirimetsälle :)

Vierailija
18/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissan silmät rähmii tai se muuten haisee likaiselle, niin kyllähän se kannattaa pestä.

Vierailija
19/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 14:38"]

Harjaatteko te muuten kissojanne? Meillä lyhytkarvainen maatiainen, jota en ole harjaillut... mutta voisihan se olla kissan mielestä ihan mukavaa. Jos viihtyisi sylissäkin vähän paremmin eikä vinkuisi koko ajan hiirimetsälle :)

[/quote]

Meillä harjataan ja kammataan lyhytkarvaisia. Kyllä ne tykkäävät, vaikka pyörivät samanaikaisesti jaloissa. Mutta eivät siis lähde karkuunkaan. Ja karvaa lähtee aina, mikä tietysti helpottaa kissaa, jonka ei sitten tarvitse oksennella kaikkia karvoja itse.

Vierailija
20/23 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen silloin tällöin.. Nii kauan ku meidän sänkyyn tulee nukkuu ni sinne ei tulla pölyisenä ja tassut kusihiekkaisena :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi