Lue keskustelun säännöt.
Tarvitseeko kissaa pestä?
08.11.2013 |
Siis sisäkissaa, joka ei kurasäällä tai juuri muulloinkaan ulkoile? Miksi pitäisi?
Kommentit (23)
Ei, kissaa ei tarvitse pestä, koska kissa huolehtii itse hygieniastaan normaalioloissa.
Kerran olen joutunut pesemään kissan ja kissa ei nauttinut siitä pakkopesusta yhtään.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
On myös kuivasampoota, joten kissaa ei tarvitse välttämättä kastella. Löytyy ainakin eläinkaupoista.
Kissaa olen pessyt lähinnä silloin, kun se on ollut oikein likainen ja kun sen olisi hankalaa saada itsensä puhtaaksi. Esimerkiksi kerran kuljetuksen aikana kissa säikähti ja pissasi niin, että kasteli itsensä märäksi. Silloin se kyllä antoi pestä itsensä eikä vastustellut yhtään. Varmaan se tajusi itsekin, että peseminen oli (sillä kertaa) hyväksi. Luulen, että kissat kyllä tajuavat aika hyvin eron. Tuo sama kissa kyllä muuten vihasi pesemistä ja vettä, mutta likaisena oli varmaan niin kurja olo, ettei sitten pesua viitsinyt vastustella. Luulisin, että hirvenpaskaisen kissan pesemisessä on sama juttu: kissasta ei itsekään ole mukavaa haista pahalta.