Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastensuojeluilmoitukset ei tunnu enää missään. Sinne vain edellisten perään odottelemaan

Vierailija
25.04.2024 |

Olen kahden vammautuneen nuoren yksinhuoltajaäiti. Olen myös työelämässä. Isä on lähtenyt vuosikausia sitten menemään ja perustanut uuden perheen. Ei ole siis mukana lasten elämässä mitenkään tai näe heitä, maksaa vain elatustuen. Isän sukulaiset käänsivät myös selän. Omat vanhempani ovat menehtyneet.

Tipuin henkisesti polvilleni jo kauan aikaa sitten. Kaikki ylpeyden rippeet ovat hävinneet. En toivo enkä odota enää mitään, en haaveile mistään. Elän vain päivän kerrallaan ja toivon että henki pihisee siihen asti että saan lapset aikuiseksi ja heille löytyy paikka tässä elämässä.

Lastensuojeluilmoituksia sataa tasaiseen tahtiin unohtuneista lääkärikäynneistä, koulusta, hammaslääkäristä, naapurista. Olen hyväksynyt etten muista kaikkia palavereja ja käyntiaikoja ja teamseja joita saattaa olla viikossa 4-5 kappaletta. Aina jotain unohtuu useammankin kerran, tai aikoja joutuu siirtämään, eikä langat pysy käsissä 100%. Vammat vaikuttavat myös käytökseen. Lähteminen ei aina onnistu. Lasten käytös saattaa aiheuttaa kummastelua naapureissa ja lasua pukkaa tietämättömien taholta. Viimeksi hammaslääkäristä kerrottiin että joutuvat tekemään lasun kahden peräkkäisen unohtamisen takia. Vastasin että hyvä juttu, tehkää vain, ja saisimmeko uuden ajan. Sieltä änkyttettiin että ymmärränkö että he siis tekevät LASTENSUOJELUILMOITUKSEN. Sanoin että kyllä ymmärrän, mahtava asia, ja olisi upeaa jos lastensuojelu saisi lapsen hammaslääkäriin. Pyysin toistamiseen ja pahoittelen että ystävällisesti voisivat lähettää vielä uuden ajan. 

Huomaa miten ihmiset käyttävät lastensuojelua ratkaisukeinona ja pelotteena. Ei ole mitään käsitystä lasun resursseista ja tehtäväkuvasta. Oli ongelma melkein mikä vain, niin lasun numeroon soitetaan ja odotetaan ihmeitä. Odotetaan myös että nyt kun mainitaan lasu, niin tuhma äiti oppii. 

Väärin. Ei tunnu enää missään. Itse asiassa olen palanut niin karrelle että aivan sama millä uhkaillaan. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika leimii

Vierailija
2/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saat juosta sinne "lastensuojeluun" pari kertaa viikkoon kuulemaan kuinka heikko olet? 

Sitten huomaavat, että lapsilla on poissaoloja (koska juoksette siellä kesken koulupäivän)

Aloittavat aktiivisemman hiillostamisen, koska lisääntyneet poissaolot.

Sen jälkeen kun kerrot että täällä juokseminen aiheuttaa poissaoloja olet hankala. Alkaa hiillostaminen kiireelliseen sijoitukseen.

Jne.

Siinäpä se apu ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi lasua käytetään pelokkeena muutenkin jo uupuneelle äidille. Ja vielä uhkailuna että nyt äiti sitten terhistäytyy. Kun vika on näissä nuorissa.

Vierailija
4/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas päiväkirja.

Tänään opin ettei kaikkien tarvitse huolehtia edes omasta elämästään.

Se suretti minua hetken kaiken kiireen keskellä, mutta sitten unohdin

XOXOX

Vierailija
5/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen, että se lasu ei näköjään tee mitään. Jos huoltaja ei pysty hoitamaan vammaisten lasten terveydenhoitoa, asiaan pitäisi puuttua jämäkästi.

6/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vammaiset lapset on kotona? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
7/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonostipa lapsesi hoidat, jos et saa heitä edes hammaslääkäriin vietyä!

Vierailija
8/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron sulle salaisuuden: ei lastensuojeluilmoitusten ole tarkoituskaan "tuntua" sinusta miltään. Ei niitä tehdä sen takia, että ne aiheuttaisivat sinussa jotain tuntemuksia.

Vierailija
9/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ikinä kalenterista kuullut? 

Vierailija
10/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi nyt ihmeessä jotain apua sieltä lastensuojelusta! 

Vierailija
11/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, että se lasu ei näköjään tee mitään. Jos huoltaja ei pysty hoitamaan vammaisten lasten terveydenhoitoa, asiaan pitäisi puuttua jämäkästi.

Väärin. Unohtuu välillä ja sitten varataan uusi aika. Ei jätetä vallan hoidotta. Ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
12/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli ollut kotihoidossa siihen asti kun aloitti eskarin. Yhdessä eskarin palaverissa varhaiskasvattaja erittäin epämääräisesti mainitsi lisätuen tarpeesta. Ei sanonut mitään suoraan enkä ilmeisesti ymmärtänyt mitä kierteli ja kaarteli. Mistään en silti kieltäytynyt, kun en edes ymmärtänyt että tarjosi jotain.

Sanoi sitten kuitenkin sen suoraan, että tekee lasun jos en suostu siihen mitä hän ehdottaa.

Nyt tuo eskarilainen on kohta peruskoulusta pääsevä ihana, fiksu, rauhallinen nuori mies. Joka on kyllä tarvinnut erityistä tukea koko peruskoulun ajan. Pointtini on kuitenkin siinä, että minulle ei ollut kukaan koskaan missään, ei edes neuvolassa ja lääkärintarkastuksissa, sanonut että pojalla on minkäänlaista ongelmaa. En tiennyt että yhtään mikään olisi poikkeavasti, ennen kun sitten kun uhataan lasulla.

Vierailija
13/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi oli ollut kotihoidossa siihen asti kun aloitti eskarin. Yhdessä eskarin palaverissa varhaiskasvattaja erittäin epämääräisesti mainitsi lisätuen tarpeesta. Ei sanonut mitään suoraan enkä ilmeisesti ymmärtänyt mitä kierteli ja kaarteli. Mistään en silti kieltäytynyt, kun en edes ymmärtänyt että tarjosi jotain.

Sanoi sitten kuitenkin sen suoraan, että tekee lasun jos en suostu siihen mitä hän ehdottaa.

Nyt tuo eskarilainen on kohta peruskoulusta pääsevä ihana, fiksu, rauhallinen nuori mies. Joka on kyllä tarvinnut erityistä tukea koko peruskoulun ajan. Pointtini on kuitenkin siinä, että minulle ei ollut kukaan koskaan missään, ei edes neuvolassa ja lääkärintarkastuksissa, sanonut että pojalla on minkäänlaista ongelmaa. En tiennyt että yhtään mikään olisi poikkeavasti, ennen kun sitten kun uhataan lasulla.

Mitähän tämmöinen tarkoittaa, kotiin annettavaa tukea vai tehostettua tai erityistä tukea päiväkotiin tai eskariin? Ei siihen tehostettuun tukeen lupia tai lasuja tarvita, senkun "tukee". Erityisessä tuessä yleensä epäillään jotain kehitysviivettä tai vaikeita käytösongelmia tm. jolloin psykologi tutkii lasta erillisillä testeillä. Miksi uhkaili siis?

Vierailija
14/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämmöinen tarkoittaa,

Hyviä kysymyksiä, mutta kuten sanoin, en edes itse siitä kiertelystä ymmärtänyt että jotain tarjosi. Ja miksi uhkaili, enpä tiedä kun en olisi mistään kieltäytynyt enkä kieltäytynytkään siinä vaiheessa kun selveni mitä piti tehdä. Itse sanoisin että huono kommunikaatio hänen suunnasta ja sitten heitetään tämä perusuhkaus. Sillähän ei ole väliä joillekin onko sille uhkaukselle mitään perusteita, sehän oli aloittajallakin kai osittain pointtina.

Vierailija
15/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vammaisperheet on muutenkin jo lastensuojelun asiakkuudessa jo sen kehitysvammaisen lapsen palveluiden takia. Höh vaan jos joku ei ymmärrä mitä VAMMAISUUS tarkoittaa ja miten se vaikuttaa perheen arkeen. 

Vierailija
16/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Unohtuu välillä ja sitten varataan uusi aika. Ei jätetä vallan hoidotta. Ymmärrä lukemaasi.

Käytä kalenteria, ei se voi olla vaikeaa. Oothan sinä ne lapset pusertanut tähän maailmaankin. 

Vierailija
17/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kalenteria, ei se voi olla vaikeaa. Oothan sinä ne lapset pusertanut tähän maailmaankin. 

Kiitos erinomaisesta neuvosta. Kaikessa oli kyse KALENTERISTA! Olenpas ollut ihan höpsö.

Ap

Vierailija
18/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kun että ne siellä hammaslääkärissä kyllä tietää, että lasusta ei ole mitään apua eikä siellä hammashoitolassa tai koulussa ketään kiinnosta sun elämäsi tai sun lastesi elämä sen vertaa, että kiinnostaisi sillä sua uhkailla. Se kokemus on ihan sun omasi vaan.

Kaikki tämän maan ammattilaiset tietää, että apuja lasusta ei saa. Koulussa tehdään lasuja poissaoloista, koska opettaja tekee virkavirheen, jos sitä ei tee. Lasu kuormittuu entisestään ja se ope ja se hammaslääkäri kyllä jo tietää lasua tehdessään, että ei siitä mitään seuraa. 

Vierailija
19/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos erinomaisesta neuvosta. Kaikessa oli kyse KALENTERISTA! Olenpas ollut ihan höpsö.

Ap

Miksi sarkasmi? Tottahan tuon, että jos kaikki menot merkkaa kalenreriin, ja sieltä aina katsoo missä milloinki pitää olla niin ei pääse unohtumaan.

Vierailija
20/27 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä? Tuon kirjoituksen mukaan toistuvasti ja peräkkäin.