Olisko tämä narsisti?
Vuosi sitten tutustuin seuratoiminnassa erääseen ihmiseen, joka alussa tuntui kivalta. Sitten alkoi tuntua, että hän haluaa huomiota ja kehuja kaikilta ja koko ajan. Kiinnitin myös huomiota siihen, että hän ei itse kehu ketään. Pikkuhiljaa hän alkoi riitaantua muiden kanssa yksi toisensa jälkeen. Vihamiehiksi valikoitui paljolti niitä kaikista pidetyimpiä ihmisiä. Hän alkoi ihmisille sepitellä tai liioitella juttuja näistä ja sai mukaansa kaveriksi entisiä ihmisiä. Minä tulin hänen kanssaan ihan hyvin toimeen. Olin toki joistakin epäkohdista - ja olen yhä - samaa mieltä, mutta hän paisutteli niitä. Kun huomasin hänen toiminnassaan yhden lainvastaisen asian, sanoin ihan nätisi vaan, että valitettavasti näin ei voida tehdä, meidän on muutettava toimintatapaa. Tästä sanomisesta minusta tuli vihamies ja minä dissaan häntä ja haukun ja vaikka mitä. Näistä mikään ei pidä paikkaansa, ainoastaan tuon sanoin ja pakko oli. Olin jo huomannut, että hän on hyvin herkkä sille, jos häntä mennään neuvomaan ja koetin tehdä tuon tosi varovasti. Silti oltiin kavereita, ei ystäviä siihen asti kunnes hän räjähti jostain - en vieläkään tiedä kunnolla, mikä se asia oli. Sen jälkeen hän on riitaantunut jo kahden ihmisen kanssa, joiden kanssa ystävystyi ja lopettanut yhteydenpidon myös näihin. Nyt hän vaihtanut uuteen seuraan ja kaikki siellä kehuvat häntä. Ymmärrän tämän. Hän osaa olla todella mielistelevä - alussa. Sitten kun kehut laantuvat alkuinnostuksen jälkeen, hän kokee sen dissaamisena. Eiköhän se seura ole vuoden vaihteeseen mennessä ihan paska ja kaikkea vastaavaa.
En ole aiemmin tavannut ihmistä, joka tuntuu aluksi miellyttävältä ja on kuitenkin hommannut itselleen jo toistakymmentä vihamiestä vuodessa. Minulle hän on yhdentekevä, mutta hän edelleen kuulemma jatkaa seuramme haukkumista. Tuossa toisessa seurassa on muitakin kovaäänisisesti lähteneitä - yhden toimia on nyt alettu tutkia kun on huomattu, että seuran omaisuutta on jäänyt palauttamatta ja muitakin epäselvyyksiä on.
Kuulostaa kieltämättä sille. Lueppa Psykopaatit ympärilläni teos. Se voi valaista asioita.