Yllätinpä esimiehen sitten jauhamasta paskaa työkaverin kans .. musta :(
Huhheijaa aloitin viikko sitten uudessa työssä, oon nauttinu iha älytön työstä, mun unelmaduuni, ajatellu että onpas hyvä henki täällä .. no niinpä niin .. yllätin tänään esimiehen jauhamasta työkaverin kans sontaa minusta.. sermin takana puhuivat. Satuin tulemaan siihe taakse ja siel jauhoivat ja hetken päästä tulivat pois, näkivät minut ja en tiedä tajusivatko (?) että minä kuulin kaikki :( Oli kyllä niin paska fiilis ja on edelleen :( Nämä 50+ naisia ja minä 30+. Eipä tälle pahalle ololle ole mitää järkeä, itkettää ja harmittaa, enkä voi uskoa että tuommostako se sitten tulee olemaan.. eikä voi kenelläkää oikein puhuakkaa ku nämä kaks on näköjää kimpassa jossai liitossa :( Onpa vaan paha olla :(
Kommentit (15)
Kuulin mitä puhuivat. Tämä toinen työkaveri haluaisi minulle lisää hommia "sen hommissa" ja olen sanonutkin , että tottakai autan kun omat prokkikset saan hoidettua. Aloin siis vetämään tässä firmassa täysin uutta projektia. Siitä sitten jauhoivat että iha niinku olisin jotenkin vastustellut auttamista.. vaikka olen sanonut että tottakai autan jos tarve vaatii. Olen kuitenkin vasta viikon ehtinyt olla tässä firmassa ja nyt jo arvostellaan :( Ja minäkin kun otan niin itteeni tämmöset ja kolahtaa tosi pahasti vaikka en omasta mielestä ole mitää väärää tehny ?
Pari kertaa tässä itkun lomassa käyny mielessä, että mitä hittoa mä murehin ja itken, niillä se vasta noloa onkin? Itse en ikinä esimiehenä alentus haukkuu toisia. Hohhoijaa :(
Kuulostavat sen tyyppisiltä ihmisisltä, joille ainoa tapa keskustella on etsiä jokin negatiivinen puheenaihe muista ihmisistä. On tosi kurjaa saada semmoinen työkaveriksi, mutta yritä olla ottamatta sitä itseesi. Vaikeaa se toki on. Minullakin on pari työkaveria jotka aina kahvipöydässä puhuvat tosi pahansisuiseen sävyyn muista, niistä jotka eivät ole siinä paikalla. Sellaista on tosi kurja kuunneella, koska arvata saattaa, että he puhuvat minustakin niin, kun en ole paikalla. Se tuntuu olevan heidän tapansa, eiväosaa aloittaa keskustelua muuten kuin haukkumalla muita ja se jutun juuri kaivetaan ihan mistä vaan vaikka mitään varsinaista haukuttavaa ei olisikaan.
Ja aikuiset naiset, se tässä tuntuuki aivan uskomattomalta ... :(
Tajusivat iha varmasti, että minä kuulin. Mulla oikeesti on tosi paha olla !!! :( Ei todellakaa tunnu mukavalta tämmönen!
AP
voi, noita valitettavasti löytyy. Surullisen usein työpaikoilla haetaan yhteenkuuluvuuden tunnetta toisia haukkumalla ja juoruilemalla. Naiset varsinkin, mutta myös miehet osaavat.
Paras tapa käsitellä asia on tehdä duuninsa ihan hemmetin hyvin, olla ystävällinen kaikille ja pidättäytyä itse puhumasta paskaa muista. Yleensä muutaman kuukauden jälkeen alkaa saada kunnioitusta työntekijänä.
Inhottavaahan tuo on työpaikalla, ymmärrän että harmittaa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 20:50"]
Pari kertaa tässä itkun lomassa käyny mielessä, että mitä hittoa mä murehin ja itken, niillä se vasta noloa onkin? Itse en ikinä esimiehenä alentus haukkuu toisia. Hohhoijaa :(
[/quote]
No jos huomasivat että kuulit niin todella on heille nolompaa kuin sinulle, ja ihan erityisesti esimiehelle. Jos olisin itse esimiesasemassa ja kävisi noin niin voi että hävettäisi.
"toinen työkaveri haluaisi minulle lisää hommia"
"Siitä sitten jauhoivat että iha niinku olisin jotenkin vastustellut auttamista"
Ei kuulosta paskanjauhamiselta vaan siltä, että pohdiskelevat uuden työntekijän rahkeita ja motivaatiota. Mautonta tosin käydä keskustelua muiden korvien kuuluvissa, mutta ihan taatusti tällaisia pohdutaan kaikkialla. Pohtisit sinäkin, jo olisit saanut uuden alaisen.
Nokka pystyyn, aurinkoa kasvoille. Osoita työlläsi, että olet ahkera ja valmis kaikkeen mitä osaat. Älä jää inisemään ja huonoilemaan. Se on todella ärsyttävää.
Kiitos tsempeistä! :) Tosiaanki mietin, että hehän siinä itsensä nolasivat .. jäivät luuloon, mitä kuulin, mitä en. . mutta huomasivat että mulla alko asia vaivata kun tulivat sieltä. Aivan varmasti pohtivat kuulinko vai en ja olin loppupäivän aika allapäin ja pettynyt että tommostako se on.
Ajattelinkin olla välittämättä. Hemmetin noloa heille. Ja toisaalta hyvä että kuulin jo näin alussa että jauhavaat tollasta paskaa niin osaan vähä olla varuillani heidän kanssaa. Todettakoon, että hän on mun lähiesimies ja koko lafkan pomo on toisella paikkakunnalla .. että ei iha ole koko paikan bosse.
Salaa kuuntelija kuulee harvoin itsestään hyvää.
Minusta olet ap tehnyt ihan oikein sanomalla että autat kyllä mielelläsi, kunhan saat omat projektit kondikseen. Monet nuoret (ja miksei vanhemmatkin) työntekijät suostuvat ottamaan liikaa projekteja, töitä ja "auttamaan vähän" miellyttämishalussaan, kehujen kaipuussaan ja haluamalla osoittaa olevansa ahkera ja Hyvä Työntekijä. Minusta tärkeämpää on kuitenkin että osaa myös vetää rajat ja sanoa ei. Muuten sitten ihmetellään miksi työtaakka on valtava ja burn out uhkaa. Se uhkaa just näitä kilttejä tyttöjä jotka on kasvatettu ajatukseen että ei saa sanoa ei. Voihan olla että nuo selkäsi takana puhuneet ovat itse sellaisia ja ihmettelevät sitten miten jollain "voi olla pokkaa" pitää terveesti työmääränsä sopivana. Jolloin myös siis tekemäsi työsi laatu on parempaa, kuin soheltamalla monen asian parissa yhtä aikaa.
Niin ei mustakaan kuulosta kovin pahalta, jos miettivät mitä oot valmis tekemään jne... "Paskanpuhuminen" on minulle ainakin ihan jotain muuta. Tottakai uudesta työntekijästä pari sanaa vaihdetaan.
Tottakai jos työyhteisöön tulee uusi ihminen, hänestä puhutaan. Se on aivan selvää ja sitä tapahtuu aina.
Paskanpuhuminen on ilkeiden ja / tai perättömien huhujen levittämistä. Sinusta ei käsittääkseni puhuttu paskaa. Kunhan muuten vaan puhuttiin.
no mee hyvä ihminen puhuttelemaan niitä. Sano että onko teillä jotain sanottavaa, jos ei niin ei. jos on niin sanokaa nyt ja puhutaan asiat selväks. vaatii munaa, mut on ainoo ratkasu tollaseen tilanteeseen, plus ne kaks menis ihan paskaks jos lähetsyt noin. ja sit niitä hävettää.
ehkä mä sit ylireagoin ?
Ehkä mulla oli liia ruusuinen kuva, en tiiä.
Ei hyvältä tuntunu vaa mut hyvä että kuulin.. eli ei oo teä mielestä paskanjauhantaa ? selkeästi epäilivät autanko heitä tarpeen vaatiessa.
Eihän tuo kuulosta mitenkään älyttömän pahalta, mutta kyllä usein noissa keskusteluissa on motiivina pahantahtoisuus ja tarve juoruta. Minusta on törkeää mennä toisen selän takana edes vihjaamaan tämän esimiehelle että X ei viitsi tehdä sitä ja sitä.
Voi hitto! Tosi mautonta. Kuulitko mitä puhuivat? Kerro tarkemmin, niin osataan auttaa? Arvostelivatko osaamista vai persoonaasi?