Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen väsynyt mieheni masennukseen

Tuikkis
15.09.2020 |

Siinä se. On raskasta olla vastuussa kaikesta, myös siitä perheen toisesta aikuisesta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Voi miestä tukea eri asunnoissa asuessa ja onhan hänellä muukin läheinen. Ellet sitten etsi jotain vertaistukea ja ajattele että se menee häneltä ohi. Joskus parisuhde voi pahentaa toisen oireita, varsinkin jos on lapsia, joita pitää hoitaa. Omassa rauhassa hän saa ehkä paremmin koottua itsensä ja löytää uutta elämään. Sinun ei tarvitse ottaa liikaa velvollisuuksia, jos omat voimasi menevät siinä.

Vierailija
2/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihöhän se mies ole ihan yhtä väsyny suhun. Ties vaikka masennus johtuis susta mutta ei uskalla sanoa että haluaa erota.

Ehkä parempi että pakkaat kamas ja muutat pois. Ei sen masennus ainakaan parane kun sillä on tommonen puoliso joka ei ajattele ku itteensä.

Toivottavasti masennut itsekkin ja koet kun sut hylätään kun ei tommosesta masentuneesta hyödy mitään eikä siitä oo mitään iloa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Mulla mies sairastanut masennusta aina. Välillä rankkaa, välillä helpompaa. Yhdessä ollaan oltu liki kaksikymmentä vuotta. Kyllä arjen pyörittäminen on aikalailla vaan mun harteilla.

Pidä huoli, että sulla on omia harrastuksia ja käy sitkeästi tapaamassa ystäviä ja sukulaisia vaikka toinen ei haluaisikaan lähteä.

Määräänsä enempää ei voi toista kannatella. Jaksamista. Mua pitää pinnalla huonoina hetkinä esim. se, kun ajattelen kaikkia hyviä aikoja mitä meillä on ollut ja koitan uskoa, että niitä taas tulee.

Vierailija
4/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa.

Helpottaa.

Vierailija
5/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki väsyvät masentuneisiin. Sen takia kaveritkin kaikkoavat masentuneena. 

Terveisin masentunut.

Vierailija
6/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina tarjotaan ratkaisuksi eroa? Joskus esim. D-vitamiinin puute aiheuttaa ja lisää masennusta. Siis vaikka taustalla voi olla muitakin ongelmia. Perheen sisäisen kriisin hoitoon on monia apukeinoja.

Voimia aloittajalle, tarkoitus ei ollut lisätä taakkaa ❤️

Vierailija
7/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin puoliso on masentunut, mutta kyllä mä katson että hän on silti itse vastuussa itsestään. Itsensä ruokkimisesta ja omien asioidensa hoitamisesta siis, ja niistä valinnoista mitä hän elämässään tekee, esim. itsestään huolehtimisen suhteen.

Vierailija
8/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitä miestä niin masentaa? Miesten elämä on etenkin nyky-Suomessa todella etuoikeutettua ja kaikki tarjotaan nenän eteen valmiina.

Vierailija
9/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa neuvo täällä on aina eroa.

Osoittaa miten tyhmiä ihmisiä täällä liikkuu.  Sairas ihminen jo valmiiksia masentunut pitäisi vielä jättää yksin.

Monet ihmiset sairastaa nykyisin masennusta myös nuoret.

Pitäisikö ne nuoretkin potkia ulos kotoa, kun äiti jaksa niitä.

Mitä jos ap olisi itse masentunut, miltäs te tuntuisi jos siihen päälle vielä tulee avioero?

Kyllä jonkin verran pitäisi jaksaa lähimpien sairautta kestää, oli se sitten henkinen tai fyysinen.

Itsekkyys on huipussaan nykyihmisillä.  Ihan kauhistuttaa tuo välinpitämättömyys muita kohtaan

Vierailija
10/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Olen siis väsynyt mieheni MASENNUKSEEN, en mieheeni. Aika jännää että ihmiset täällä ovat sitä mieltä että masenut pitäisi jättää pärjäämään yksikseen. Kertoo aika paljon palstan ihmisistä. 

Vierailija
11/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen masentunut ja välillä toivoisin että kumppani jättäis mut ja saisin olla omissa paskafiiliksissä. Mutta sitten aina kun voin vähän paremmin, kaikki on aivan toisin. 

Vierailija
12/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikkis kirjoitti:

Ap täällä. Olen siis väsynyt mieheni MASENNUKSEEN, en mieheeni. Aika jännää että ihmiset täällä ovat sitä mieltä että masenut pitäisi jättää pärjäämään yksikseen. Kertoo aika paljon palstan ihmisistä. 

Raskastahan se on. Saako miehesi apua masennukseen (terapia tms)?

Vierailija
13/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitä miestä niin masentaa? Miesten elämä on etenkin nyky-Suomessa todella etuoikeutettua ja kaikki tarjotaan nenän eteen valmiina.

Kuka tarjoaa ja mitä nenän eteen valmiina? Voisit perustella vähän kommenttiasi.

Vierailija
14/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia ei luulis masentavan kun niiden suurimpia ponnistuksia on siivoaminen kun mies tekee elättämisestä lähtien kaiken muun.

Vierailija
15/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Miehellä on masennuslääkitys, hoitotaho yliopistosairaalassa ja lääkärinkontrollit kerran kuukaudessa, Kelan kustantama työkykyarvio on myös tulossa. Terapiaan ei ole suostunut. 

Pikkuhiljaa parempaa kohti mennään, eilen jaksoi jopa pelata lasten kanssa. 

Vierailija
16/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
17/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua varmaan rassaisi sun tilanteessa se, jos mies ei suostuisi terapiaan vaikka siihen olisi oikeutettu. On todistettu, että lääkitys yhdessä toimivan psykoterapian kanssa on kaikkein toimivin yhdistelmä masennuksen hoidossa.

18/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikkis kirjoitti:

Ap täällä. Miehellä on masennuslääkitys, hoitotaho yliopistosairaalassa ja lääkärinkontrollit kerran kuukaudessa, Kelan kustantama työkykyarvio on myös tulossa. Terapiaan ei ole suostunut. 

Pikkuhiljaa parempaa kohti mennään, eilen jaksoi jopa pelata lasten kanssa. 

Terapia juuri auttaisi. Mistä syystä hän ei halua toipua masennuksesta`?

Vierailija
19/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena paha masennus. Olisi helpottanut, jos sillon mieheni olisi hoitanut enemmän lapsia ja kotia. Ja ollu selvinpäin.

Vierailija
20/22 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama diagnoosi ja ap:na kyllä vaatisin miestä terapiaan. Lääkkeet+terapia on tutkitusti paras hoitomuoto masennus- ja ahdistuspotilailla. Miksi miehesi ei suostu terapiaan? Itse olen terapian ja lääkkeiden avulla saanut diagnoosiani lievennettyä vaikeasta keskivaikeaan ja vaikka elämä on edelleen tosi ankeaa, olen ajoittain toimintakykyinen. Pakon edessä lääkkeiden syönnin voisin lopettaa, mutta terapiaa en mistään hinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä