Hullu Dobermanni hyökkäsi lasten kimppuun
Uutiset | Kotimaan uutiset Karannut dobermanni retuutti tyttöä ja puri pojan sairaalakuntoon Torstai 07.11.2013 klo 15:24 (muokattu 07.11.2013 klo 16:54) Isokokoinen dobermanni hyökkäsi 7-vuotiaiden tytön ja pojan kimppuun Mikkelin Tupalassa tänä aamuna.
Kommentit (137)
Kyllä eläinkin tietää, että pieni olento on helppo saada hengiltä. Siksi ne lasten kimppuun ensisijaisesti aina hyökkää.
Lapsi on täysin puolustuskyvytön koiraa vastaan.
Täälläkin naapurustossa voi toisten lapsia arvostella, mutta koiria ei.
Perkele, pitäkää ne koiranne kiinni.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 19:20"]
niin, miltähän taholta olet sen sitten selvittänyt että juuri takaapäin ? :)
Tuoltahan se selviää hyvinkin selvästi.
Ikävä tapaus. Näitä aina sattuu, vaikkei tietenkään pitäisi. Vahinko, mikä vahinko.
Uutisointi taas ärsyttää. "Kookas dobermanni" ja kuva typätystä ryhdikkäästä koirasta. Uutisessa oli ollut aiemmin piikkipantainen koira, mutta kuva jouduttiin vaihtamaan piikkipannan laittomuuden takia. Mitä jos kuva olisi ollut esim tämmöinen: http://www.cartinafinland.fi/fi/imagebank/image/80/80841/dobermannin+poseeraus+80841.jpg
Eipä näytä enää pelottavalta. Ihan yhtä hyvin kultainen noutaja tai villakoira olisi voinut hypätä ja nyppäistä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 19:31"]
Ikävä tapaus. Näitä aina sattuu, vaikkei tietenkään pitäisi. Vahinko, mikä vahinko.
Uutisointi taas ärsyttää. "Kookas dobermanni" ja kuva typätystä ryhdikkäästä koirasta. Uutisessa oli ollut aiemmin piikkipantainen koira, mutta kuva jouduttiin vaihtamaan piikkipannan laittomuuden takia. Mitä jos kuva olisi ollut esim tämmöinen: http://www.cartinafinland.fi/fi/imagebank/image/80/80841/dobermannin+poseeraus+80841.jpg
Eipä näytä enää pelottavalta. Ihan yhtä hyvin kultainen noutaja tai villakoira olisi voinut hypätä ja nyppäistä.
[/quote]
Hypätä ja nyppäistä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 18:50"]
Kumma juttu että jaksetaan väittää ettei se ole rodusta kiinni. Joku pikkukoira voi purra mutta kun ei ne käy kimpuun tuolla lailla. Vai oikeestiko se on niin että ihminen makaa maassa ja fifi käy kimppuun uudestaan ja uudestaan.
[/quote]
Ja vaikka se pikku chihu kimppuun kävisikin tulla tavoin, niin seuraukset olisi "pikkaisen" eri luokkaa. Tuskin saisi pienellekään lapselle mitään vammaa aikaan.
Ei tee pikku fifien hyökkäyksista (jos näitä nyt paljoa onkaan) hyväksyttävämpiä (myös ne fifit pitää kouluttaa!), mutta ovathan ne kuitenkin huomattavasti vaarattomampia.
Munanjatkekoirien omistajien asenne pelottaa. Puhutaan hyppäämisestä ja nyppäisemisestä kun totuus on tämä:
"Niin ikään Tupalassa asuva mies sai revittyä koiran irti. Hän sanoi sen olleen kauheaa katseltavaa, Halme sanoo."
Satunnainen ohikulkija siis sai revittyä hirviön irti pojasta?
Jos mies ei olisi osunut paikalle, olisi tullut ruumiita!
Miehelle tulisi myöntää hengenpelastusmitali ihan jo senkin vuoksi, että asia saisi laajaa maanlaajuista mediahuomiota. Näitä sattuu ihan liian usein nykyään.
Se koira voi käydä mun vieressä kulkevan koiran kimppuun niin silloin kyllä saan sen linkkarin taskustasi oikein hyvin. Koira ei pääse vahingossa vapaaksi. Niitä päästetään tahallaan vapaaksi. Olin kerran tilanteessa jossa koirat hyökkäsi rantaveteen ja eräs lapsi säikähti todella pahasti. Omistaja selitti että koirat pääsi vahinhossa vapaaksi. Olin aiemmin kävellyt koirien ohi ja ne seisoi omistajan vieressä vapaina eli omistsja valehteli.
Eikös se niin ole, että dobberiharrastajat ovat ihan onnessaan kun saavat purkaa aggressioitaan huutamalla paniikissa olevalle koiralle?
Olen käynyt kylässä kodissa jossa on dobberi ja ei voi kun ihmetellä, kuinka dobberille huudettiin ja koiraa läimittiin niin, että se juoksi korvat luimussa pakoon toiseen huoneeseen, ihan kauheaa katsottavaa. Sitten kun koira tuli takaisin, se ulisi peloissaan sohvan takana ja tärisi. Siis dobberi. Ei voi kuin miettiä, että mitä sille koiralle oikein tehdään kun kotona ei ole vieraita, on vain se omistaja ja koira. Sanoin asiasta, että olet aika raisu koiran kanssa, niin omistaja totesi, että tämä nyt on vaan vähän vaativa rotu, mutta tuollainen kouluttaminen/huutaminen/raisut otteet on kuulemma ihan normaalia.
:(
Minä en millään tavalla puolustele tuon koiran omistajia - ihmisten PITÄÄ pitää huolta, etteivät koirat pääse KENENKÄÄN kimppuun, ei lasten, ei muiden koirien, eikä aikuisten!!! - mutta noista vaatekuvista näkee, että tuo koira on tosiaan vain "nyppinyt" vaatteista sieltä täältä. Tiedän, mitä koira tekee tappoaikeissa, ja se puruote on täysin erilainen. Jos se koira olisi tosissaan purrut, jälki olisi ollut ihan erilaista, eikä se todellakaan olisi alkanut leikkiä tytön repulla... Ei tuollainen käytös tietysti ole millään muotoa hyväksyttävää - koira pitää kouluttaa ja kontrolloida, ettei se käy "leikkimässä" ihmisten kanssa kaataen, raapien ja hampaitaankin käyttäen. Mutta tosiaankaan mistään tappajakoirasta ei vaikuta olleen kyse.
Otsikkokin on taas kovin harhaanjohtava: "poika sairaalaan", ja tekstissä käy ilmi että poika vietiin sairaalaan tarkastettavaksi. No totta kai?
Voi kurjuus, toivottavasti koira ymmärretään nukuttaa ikiuneen eikä ole vaaraksi enää kenekllekään.
Omistaja kertonut kaksi vaihtoehtoa joko piikille tai maalle vanhemmilleen. Mitäpä sitten jos koira sekoaa ja tappaa omistajan vanhemmat?
Sillä nyppimsellä se alkaa ja sitten kun sitä jatkuu, tulee haava ja sitten noitten koirien päässä kuuluu naps koska siihen ne on pohjimmiltaan jalostettu aikanaan.
Koiranomistajana ja äitinä sanon ettei tuollaisella koiralla ole elinedellytyksiä. On vaaralinen ja pitäisi nukuttaa ikiuneen. Toivottavasti lapset kunnossa.
Tämä kyseinen rakki on vuosia jo aiheuttanut pahennusta. Nyt toivon että tämä oli viimeinen hyökkäys ihmisiä tai toisia koiria kohtaan ja tuo koiran omistaja saa sakkojen lisäksi eläintenpitokiellon. Ei tollasille vastuuttomille ihmiselle voi antaa koiraa, varsinkaan koiraa joka vaatii säntillisen koulutuksen ja paljon liikuntaa. Juttujen mukaan tätä koiraa ei kotipihan ulkopuolella juurikaan näy, eli heti kun tilaisuus tulee niin koirahan nauttii vapaudesta ja ottaa hatkat ja seuraukset on sitten tälläiset.
Mistä ihmeestä te eräät ääliöt olette saaneet päähänne että lapset olisivat tehneet jotain koiralle? Koira karkasi avoimesta ovesta ulos ja kävi lasten kimppuun tiellä!
Nappiin otsaan tuollaiselle koiralle ja roimat sakot omistajalle!
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 14:38"]
Ja tässä teille kaikille lasten vihaajille. Kuulkaas ei ole mitään kaunista katseltavaa:(
http://kotiliesi.blogspot.fi/2013/11/iso-koira-hyokkasi-poikani-kimppuun.html
[/quote]
Pahan näköiset jäljet! Että sellaista leikillistä hyppimistä
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 19:43"]
Satunnainen ohikulkija siis sai revittyä hirviön irti pojasta?
Jos mies ei olisi osunut paikalle, olisi tullut ruumiita!
Miehelle tulisi myöntää hengenpelastusmitali ihan jo senkin vuoksi, että asia saisi laajaa maanlaajuista mediahuomiota. Näitä sattuu ihan liian usein nykyään.
[/quote]
No, jaa. On mahdotonta tietää, mitä asiassa oikeasti tapahtui. Minä olin jonkin aikaa sitten pienen koirani kanssa lenkillä, ja yhdestä pihasta ampaisi suuri (ihan oikeasti jättiläismäinen) sekarotuinen koira. Säikähtäessäni kaaduin. Koira ei purrut minua, eikä varsinaisesti koiraanikaan, mutta kävi kuitenkin koiraani härkkimässä, ja minä yritin paniikissa pitää koiraa omastani erossa, jottei syntyisi tappelua. Huidoin, huusin ja iso koira pomppi ympärilläni kun olin maassa. Onneksi ohikulkeva mies tuli apuun, ja raahasi ison koiran takaisin aitaukseensa.
Olisi tuostakin saanut helposti sellaisen uutisen aikaiseksi, että sankarimies sai jättiläiskoiran revittyä maassamakaavan naisen kimpusta, mutta se ei olisi vastannut totuutta. Verta tuli polvesta, mutta se johtui kaatumisesta.
niin, miltähän taholta olet sen sitten selvittänyt että juuri takaapäin ? :)