Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hullu Dobermanni hyökkäsi lasten kimppuun

Vierailija
07.11.2013 |

Uutiset | Kotimaan uutiset Karannut dobermanni retuutti tyttöä ja puri pojan sairaalakuntoon Torstai 07.11.2013 klo 15:24 (muokattu 07.11.2013 klo 16:54) Isokokoinen dobermanni hyökkäsi 7-vuotiaiden tytön ja pojan kimppuun Mikkelin Tupalassa tänä aamuna.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 11:59"]

Tuosta jää lapselle ihan varmasti elinikäiset traumat, vaikka missä terapioissa kävisikin nyt.

[/quote]

Ei ole tarkoitus vähätellä lapsen kokemusta, mutta tuo että ihan varmasti jää elinikäiset traumat on naurettava väite. Itse sain lapsena suurinpiirtein samanlaiset jäljet kuin tuo poika kun kaksi häkistään karannutta metsästyskoiraa kaatoi maahan ja retuutti, minkäänlaisia traumoja tai edes pelkoa ainoastaan niiden rotuisia koiria kohtaan ei jäänyt.

Aika paljon riippuu varmaan lapsesta itsestään ja miten aikuiset ympärillä suhtautuu tuohon hyökkäykseen.

Vierailija
122/137 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, pitäisi varmaan tehdä töstäkin kansalaisaloite, vaaralliset koirat pois ihmisiltä jotka eivät niitä osaa käsitellä. Yksikin tuollainen ihmisen kimppuun käyminen on liikaa, ja varsinkin kun uhrina on lapsi, niin sen vakavampi sanktio omistajalle ja päävikainen koira piikille välittömästi. Turha on tuhlata resursseja koirapsykologille tai vastaaville, eihän se selvästikään ole kelvollinen ihmisten seurassa elämään. Onko se sitten koirallekaan elämisen arvoista rlämää, jos joutuisi loppuelämän elämään kuonokopassa tai häkissä? Parempi lopettaa se heti ja varmistaa näin, ettei muita pääse enää raatelemaan.

Käytännössä lakimuutosta olisi ehkä hankala toteuttaa, mutta ehkä niin, että koiravero suuremmaksi, ja niillä rahoilla lisätään valvontaa. Koira voi olla tappava ase, ja jos omistaja ei pysty jokaisessa tilanteessa hallitsemaan koiraansa, niin parempi, ettei annata pitää sellaista "asetta".

Pikaista paranemista pienelle pojalle ja enkeleitä suojelemaan unta ja parantamaan henkiset haavat ja pelot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää ne koirat ja lapset kiinni. Lapsien ja koirien omistajille "ajokortit", niin ei tule vastaan näitä ongelmatapauksia. Perinnöllistä mielenvikaisuutta voi tietysti aina esiintyä, vaikka kuinka opettaa :-(

Vierailija
124/137 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 21:23"]

Pitäkää ne koirat ja lapset kiinni. Lapsien ja koirien omistajille "ajokortit", niin ei tule vastaan näitä ongelmatapauksia. Perinnöllistä mielenvikaisuutta voi tietysti aina esiintyä, vaikka kuinka opettaa :-(

[/quote]

Koira on eläin ja lapsi on ihminen, uskon että vähänkin älyllinen ihminen ymmärtää eron. Tässä aloituksessa oli kyse mielenvikaisesta koirasta, vika oli ainoastaan koirassa, koiran omistajassa ja irti päästäneessä ihmisessä. Lakikin velvoittaa pitämään koirat kytkettyinä. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?!

Samaa mieltä olen siinä että kyllä lapsikin on helppo kasvattaa kieroon tai jättää kasvattamatta, sekä lasten että eläimen kasvatus vaatii osittain samanlaisia periaatteita, jämäkkyyttä, rakkautta ja johdonmukaisuutta. Siihen ne yhtäläisyydet sitten taitaa jäädäkin..

Vierailija
125/137 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 18:50"]

Kumma juttu että jaksetaan väittää ettei se ole rodusta kiinni. Joku pikkukoira voi purra mutta kun ei ne käy kimpuun tuolla lailla. Vai oikeestiko se on niin että ihminen makaa maassa ja fifi käy kimppuun uudestaan ja uudestaan.

[/quote]

Nyt on pakko kommentoida!

Että mua sylettää! Ja toisekseen, satun kyseisen henkilön ja koiran tuntemaan. Ensinnäkin omistaja on tehnyt koiran kanssa jo ehkä liikaakin töitä. Koirahan siis on ikänsä ollut sellainen, että alkaa pomppimaan ja nyppimään vaatteita JOS SEN EDESSÄ HUIDOTAAN! Joten kaikille ihan tiedoksi, ei se koira mikään "tappaja" ole, on ongelmakäytöstä ja tuo oli väärin, mutta ei se ihan "tuosta vaan" päälle ole käynyt. Muistakaahan leidit että joku päivä teidänkin pikku puudelit saattaa olla otsikoissa

[/quote]

Tietääkseni ainakin omalla tontillani saan hyppiä ja pmoppia ja vaika tanssia saksanpolkkaa kuinka ja jos naapurin wt-mamman vapaana oleva dobermanni käy kimppuun, on se naapurin vika, vaikka koira kuinka vihaisi huitovia ihmisiä. Ja sama tietenkin, oli kyseessä mikä koirarotu tahansa.

Vierailija
126/137 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pomppia ja vaikka tanssia

Vierailija
127/137 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 22:40"]

Jos ihan jostain lähetään, koira lähtee ihan osaavalle ihmiselle. Piikille tuskin on menossa. Ja paikka jonne menee, on sellainen ettei siellä vieraita ihmisiä näy. Ja otattehan huomioon, koiran omistaja on ottanut yhteyttä pojan perheeseen ja myös sanonut korvaavansa kaiken mikä on korvattavissa. Lopettakaa tuo älytön älämölö tästä aiheesta. Antakaa näiden ihmisten keskenään hoitaa asiat. 

Ei teilläkään varmaan muuta tekemistä ja mietittävää ole kun voivotella mitkä jälet koira on saanut aikaiseksi...missäs se tyttö on joka oli kanssa osallisena? aika hassua et tää akka kersansa kanssa nostaa hirveet jutut pystyyn, mut tyttö pysyy jossain nurkan takana. Aika kumma!

[/quote]

Luultavasti tytöllekin jää traumat. Eläintenpitokielto tuon koiran omistajalle, olkoon kuinka ollut yhteistyössä poliisien kanssa. Jännä että lehtijuttujen perusteella koko tupalassa ei ollut yhtään dobermannia. Enemmänkin kiinnittäisin huomiota tähän. Ja jos tuon yhden kirjoiitajan juttu on totta, ja koira on ollut aina ongelma, siitä tuskin saa yhteiskuntakelpoista enää. Seuraava hyökkäys vie jonkun hengen.

Vierailija
128/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei tykkää olla kopissa, sillä on sellainen, mutta se tykkää tähystää pihalla. Enkä ole varma hyökkääkö koira kenenkään kimppuun, ikinä ei ole sitä tehnyt, mutta itse ainakin hyökkäisin tuollaisen kiusaamisen jälkeen.

Mä olen selvittänyt lasten vanhemmat, mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, monet vanhemmat eivät usko, että heidän kullannuput tekevät mitään tyhmää.

Mun koira haukkuu pihalla ollessaan muille koirille, jos ne haukkuvat sille, mutta lenkillä ei ole mitään ongelmaa. Ehkä johtuu siitä, että koira ei koe vaaraksi muita koiria, kukaan koira kun ei ole sitä satuttanut koskaan.

Ehkä mä en ole tehtävieni tasolla. Toisaalta en mäkään katsoisi hyvällä ihmistä, joka satuttaa mua ja käy ilkkumassa päivästä toiseen tontin rajalla ja roikkumassa aidalla huutelemassa mulle. Ehkä mäkin olen huonosti kasvatettu yksilö, joka olisi ansainnut paremmat vanhemmat.

Vierailija
129/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tavallinen tarina? Naapurustossa on joku dobberi tai muu iso koira joka ryntää hulluna ikenet vilkkuen ketjua vasten kun joku menee ohi, kuumakallekakarat käy ärsyttämässä sitä tahallaan miehuuskokeena ja pelokkaille lapsille tulee puoli kilometriä lisää koulumatkaa kiertoteiden takia. Sitten kun se pääsee irti ja tulee vahinkoa, syy on lapsissa eikä missään tapauksessa rodussa yhdistettynä osaamattomaan omistajaan ja täysin väärään paikkaan pitää kyseistä rotua.

Vierailija
130/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä puolustamaan oli se nyt sitte iso dobermanni tai maitopurkin kokoinen  terrieri.Helvetti jos ei saada koiraa koulutettua niin että se on turvallinen lasten kuin aikuistenkin seurassa ni se vika ON sielä omistajassa tai omistajissa.Perkele pitääkö sitä ottaa näitä koiria olenkaa jos niitä ei osata kouluttaa tai ei tajuta ajoissa luopua kun huomataan että ei musta ollutkaan hallitsemaan sitä.Omistan itse domermannin (7vuotta) ja minulla on kaksi lasta.En koskaan ottaisi/pitäisi koiraa jonka tietäisin olevani vaaraksi perheeleni tai naapurustolle.Meidän koirat totutettiin ja koulutettiin lapsiin jo ennen kuin ensinmäinen lapsemme syntyi.Ottakaa ihmiset vastuu koiristanne ja lopettakaa se puolustelu. Ei koko rotu ole sitä mitä yksi koira ja sen perseelleen kasvattaneet omistajat antavat ymmärtää. 

Vierailija
131/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 13:30"]

Mitä sitä puolustamaan oli se nyt sitte iso dobermanni tai maitopurkin kokoinen  terrieri.Helvetti jos ei saada koiraa koulutettua niin että se on turvallinen lasten kuin aikuistenkin seurassa ni se vika ON sielä omistajassa tai omistajissa.Perkele pitääkö sitä ottaa näitä koiria olenkaa jos niitä ei osata kouluttaa tai ei tajuta ajoissa luopua kun huomataan että ei musta ollutkaan hallitsemaan sitä.Omistan itse domermannin (7vuotta) ja minulla on kaksi lasta.En koskaan ottaisi/pitäisi koiraa jonka tietäisin olevani vaaraksi perheeleni tai naapurustolle.Meidän koirat totutettiin ja koulutettiin lapsiin jo ennen kuin ensinmäinen lapsemme syntyi.Ottakaa ihmiset vastuu koiristanne ja lopettakaa se puolustelu. Ei koko rotu ole sitä mitä yksi koira ja sen perseelleen kasvattaneet omistajat antavat ymmärtää. 

[/quote]

Aamen

Vierailija
132/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 19:31"]

Ikävä tapaus. Näitä aina sattuu, vaikkei tietenkään pitäisi. Vahinko, mikä vahinko. 

Uutisointi taas ärsyttää. "Kookas dobermanni" ja kuva typätystä ryhdikkäästä koirasta. Uutisessa oli ollut aiemmin piikkipantainen koira, mutta kuva jouduttiin vaihtamaan piikkipannan laittomuuden takia. Mitä jos kuva olisi ollut esim tämmöinen: http://www.cartinafinland.fi/fi/imagebank/image/80/80841/dobermannin+poseeraus+80841.jpg 

Eipä näytä enää pelottavalta. Ihan yhtä hyvin kultainen noutaja tai villakoira olisi voinut hypätä ja nyppäistä.

[/quote]

Jokainen koiranomistaja pitäisi laittaa suoraan vastuulliseksi koiransa toimista. Siis jos koira hyökkää lasten kimppuun, siitä pitäisi tuomita kuin ihminen itse olisi hyökännyt aseellisesti lasten kimppuun.

Ei ole mikään vahinko ottaa tuollainen elukka kotiinsa. Jos on, niin tuolla lainmuutoksella  ne vahingot loppuisi mukavan pian. En ymmärrä mikä oikeus ihmisillä on huvin vuoksi pitää tuollaisia hallitsemattomia tappokoneita, ja sitten kohautella hartioita, että huos, kävi vahinko.

Vierailija
133/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:59"]

Mun koiraa kiusataan. Jos se on narussa pihalla ja koululaiset näkevät sen, niin ne alkavat haukkumaan, ulisemaan, pysähtyvät kiljumaan koiralle, talvella jotkut älykääpiöt ovat jopa heitelleen sitä lumipalloilla. Kerran yhdelle poikaporukalle huusin, että haluatteko, että päästän koiran vapaaksi. Olivat ihan hiljaa ja lähtivät juoksemaan karkuun..

Tosiasia on se, että koira muistaa kiusaajat ja jos mun koira pääsisi vahingossa ulos ja joku kiusaajista kävelisi silloin talomme ohitse, niin koira hyökkäisi taatusti lapsen kimppuun. Ja taas olisi otsikoissa kuinka tappajakoira puri lasta. KUKAAN ei ottaisi huomioon sitä, että lapsi on itse aiheuttanut sen kiusaamisellaan.

Enkä todellakaan väitä, että ne lapset, jonka päälle dopperi hyökkäsi, ovat kiusanneet sitä, kirjoitin vain yhden näkökannan minkä kaikki aina unohtavat. Kaikki lapset eivät ole kilttejä ja suloisia, vaikka äidit aina niin luulevatkin.

[/quote]

Mitäs jos :

a) siirtäisit sen koiran ulkoilupaikan sellaiseen paikkaan, mistä koululaiset ei kulje ohi? Sulla on varmaan takapihakin?

b) lenkittäisit koiraasi kuten normaalit ihmiset, etkä pitäisi narussa ulkona?

Todellakin jos koirasi hyökkää jonkun lapsen kimppuun, se ei ansaitse kuin napin otsaan, ja sinä myös, kun et kerran pysty edes eläintäsi kiusaamiselta suojelemaan.

Vierailija
134/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä teille kaikille lasten vihaajille. Kuulkaas ei ole mitään kaunista katseltavaa:(

http://kotiliesi.blogspot.fi/2013/11/iso-koira-hyokkasi-poikani-kimppuun.html

Vierailija
135/137 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 14:30"]

Todellakin jos koirasi hyökkää jonkun lapsen kimppuun, se ei ansaitse kuin napin otsaan, ja sinä myös, kun et kerran pysty edes eläintäsi kiusaamiselta suojelemaan.

[/quote]

Koiralla on oikeus hyökätä lasten kimppuun, jos lapset kiusaavat sitä. Koira on eläin, sillä on oikeus puolustautua. Jos lapsesi kiusaavat koiria, on parasta, että lapsesi kidutetaan hengiltä.

Vierailija
136/137 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 22:46"]

Jokos peräkylien miehet ovat lähdössä kuola valuen koirajahtiin, kuten silloin kun on suden nähty tai kuultu tulevan 15 km lähemmäs ihmisasutusta. Nämä rakit sen sijaan raatelevat ja hyökkäilevät kimppuun harva se päivä. Kuka lähtee messiin?

[/quote]

"Peräkylien miehet" :D

Pakko se jonkun on pitää lapset turvassa kun city-isit paskoo housuunsa jo pelkän rotan näkemisestä roskakatoksessa haha

[/quote]

No oletteko lähteneet koirametsälle, nehän niitä lapsia tappaa ja raatelee? Vai vieläkö pelkäätte mörköjä, lumimiehiä, tappajasusia ja muita satuolentoja

Vierailija
137/137 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyylös

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän