Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuletko itseäsi vanhempien naisten kanssa toimeen??

Vierailija
07.11.2013 |

Olen hieman alle nelikymppinen ja huomaan usein etten tule itseäni vanhempien naisten kanssa toimeen. Noin viisikymppisistä ylöspäin olevien kanssa on melkein mahdotonta hoitaa mitään muita asioita kuin pakolliset. Tiedän että parikymppiset ja sitä nuoremmat ajattelevat samoin minun ikäisistäni. Meneekö muilla tunne sinne asti että olisi valmis tappelemaan heidän kanssaan??

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen toimeen. Olen vajaa 40. Musta on kiva esim. leipoa ja laittaa ruokaa vanhempien naisten kanssa, meidän suvussa on paljon sellaisia Martta tyyppisiä tätejä.

Olen menettänyt äitini nuorena ja välillä mietin, onko se jotain äidin kaipuuta, että tykkää touhuta vanhempien naisten kanssa ja kuunnella heidän juttuja ja saada neuvoja ja kuunnella kokemuksen ääntä. En ole aikuisella iällä enää saanut olla oman äitini kanssa.

Vierailija
2/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naisesta. Jotkut vanhemmat (sanotaan nyt vaikka 50 ja siitä ylöspäin) naiset ovat ihan todella rasittavia. Itse siis olen noin nelikymppinen. 

Duunissa olen huomannut, että kun tulee uusia työntekijöitä, niin jos ovat nuoria naisia niin joutuvat aivan kohtuuttoman paljon näiden rasittavien mummeleiden hampaisiin. Miehiä evät kritisoi koskaan! Eivät nuoria eivätkä vanhoja. Itsekin kun tähän työpaikkaani menin, jouduin törmäyskurssille parin "vanhuksen" kanssa. Ei ole unohtunut. Työt pystyn heidän kanssaan hoitamaan ok, mutta mitään ylimääräistä en rupattele. No, ovat saaneet uutta riistaa näistä nuoremmista tytteleistä.

Toisaalta taas on työkavereina myös vanhempia naisia, joiden kanssa tulen ihan loistavasti toimeen. Tuntuu että jotkut vanhemmat naisihmiset kokevat nimenomaan itseään nuoremmat naiset kauheana uhkana. Pitää etsimällä etsiä vikoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun toimeentulemiseni ei ole iästä kiinni. Joko tulen tai en tule, oli nainen tai mies, ikä 0-120 vuotta.

Vierailija
4/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentuleminen ei ole kiinni iästä vaan ihmisestä ja hänen luonteestaan. Parissa naisten liikuntaharrastusporukassa pyörin, toisessa ikäjakauma on n. kolmestakympistä yli viiteenkymppiin, toisessa paristakympistä yli viiteenkymppin. Molemmissa tulen toimeen eri-ikäisten kanssa iästä riippumatta, vain luonne-erot aiheuttavat ongelmia jos ovat aiheuttaakseen, ja näitä siis tulee eteen samalla tavalla oman ikäisten ja nuorempien kanssa. 

Vierailija
5/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten kanssa tulen toimeen, toisten kanssa en. Vanhemmatkin naiset on yksilöitä, keskenään erilaisia.

41-vuotiaana olen muuten sitäkin mieltä, että ongelma ei aina ole ollenkaan siinä, että vanhemmat naiset kokisivat nuoremmat jotenkin itselleen uhaksi, vaan siinä, että nuoremmat pitävät vanhempia automaattisesti ikänsä takia merkityksettöminä loosereina, joiden ammattitaitoa, valtaa tai seksuaallisuuttakaan ei tarvitse edes miettiä, koska sell by date meni jo. Asiantuntija-ammeteissa se ei päde ja siitä seuraa ongelmia niille nuoremmille itselleen.

Vierailija
6/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen toimeen, tosin minullekaan tämä ei ole mikään ikäkysymys. Itse asiassa pidän vanhempien naisten seurasta aivan erityisesti. Olen miettinyt, et se varmaan johtuu osaltaan siitä että välimatka omaan äitiin on ollut niin pitkä ja anoppia tai muita iäkkäämpiä naissukulaisia minulla ei ole. On kiva kuunnella ihmisiä, joilla on elämänkokemusta. Minä olen kokenut, että vanhemmat naiset ovat usein tosi kannustavia ja rohkaisevia kun pääsee sen alkukitkan yli.

Vierailija
7/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 15:29"]

Tulen toimeen. Olen vajaa 40. Musta on kiva esim. leipoa ja laittaa ruokaa vanhempien naisten kanssa, meidän suvussa on paljon sellaisia Martta tyyppisiä tätejä.

Olen menettänyt äitini nuorena ja välillä mietin, onko se jotain äidin kaipuuta, että tykkää touhuta vanhempien naisten kanssa ja kuunnella heidän juttuja ja saada neuvoja ja kuunnella kokemuksen ääntä. En ole aikuisella iällä enää saanut olla oman äitini kanssa.

[/quote]

Mielenkiintoista. Minulla taasen on hyvin määräilevä äiti jonka asenne minuun on aina vaan että hän tietää ja minä en tiedä vieläkään mistään mitään.:DD Vittu. 

Vierailija
8/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kuin vanhan vitsin mies, joka oli muuttanut 10 kertaa ja anna oli v..maiset naapurit.

Vierailija
9/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulunut sanonta, mutta sopii tähän: Ikä on vain numero. 

Olen itse kolkytkuus ja tykkään niin parikymppisten kuin viisikymppisten naisten seurasta, riippuu ihan siitä ihmisestä itsestään. Persoonat ja huumori jos kohtaa, niin ei ole iällä mitään merkitystä. 

Vierailija
10/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi yli 50v nainen tulee kanssani toimeen.  Mutta hän onkin laihempi, varakkaampi ja korkeammin koulutettu kuin minä. Yleensä jopa ikäiseni ovat minulle kateita, hänen ei tarvitse :)

Vierailija
11/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen. Ei voi yleistää iän perusteella. Kyllä se on ne henkilökemiat jotka ratkaisevat, ei ikä. Mulla on erittäin hyviä ystäviä itseäni huomattavasti vanhemmissa naisissa.

Vierailija
12/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen. Mulla on kaikenikäisiä työkavereita ja paras ystäväni on mua kahdeksan vuotta vanhempi.

Vierailija
13/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 15:29"]

Riippuu naisesta. Jotkut vanhemmat (sanotaan nyt vaikka 50 ja siitä ylöspäin) naiset ovat ihan todella rasittavia. Itse siis olen noin nelikymppinen. 

Duunissa olen huomannut, että kun tulee uusia työntekijöitä, niin jos ovat nuoria naisia niin joutuvat aivan kohtuuttoman paljon näiden rasittavien mummeleiden hampaisiin. Miehiä evät kritisoi koskaan! Eivät nuoria eivätkä vanhoja. Itsekin kun tähän työpaikkaani menin, jouduin törmäyskurssille parin "vanhuksen" kanssa. Ei ole unohtunut. Työt pystyn heidän kanssaan hoitamaan ok, mutta mitään ylimääräistä en rupattele. No, ovat saaneet uutta riistaa näistä nuoremmista tytteleistä.

Toisaalta taas on työkavereina myös vanhempia naisia, joiden kanssa tulen ihan loistavasti toimeen. Tuntuu että jotkut vanhemmat naisihmiset kokevat nimenomaan itseään nuoremmat naiset kauheana uhkana. Pitää etsimällä etsiä vikoja...

[/quote]

Tämä on totta. Muttei ne pidä uhkana vaan toivottoman tyhminä ja eivät itse ole sen älykkäämpiä. Tulen erinomaisesti toimeen nuorten kanssa mutta vihasuhde vanhempien ämmien kanssa on jatkunut niin kauan kuin muistan eikä se taida mihinkään muuttua. Vanhemmista voin tulla toimeen sellaisten kanssa jotka kokevat itsensä nuoriksi. 

Vierailija
14/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 15:34"]

Toisten kanssa tulen toimeen, toisten kanssa en. Vanhemmatkin naiset on yksilöitä, keskenään erilaisia.

41-vuotiaana olen muuten sitäkin mieltä, että ongelma ei aina ole ollenkaan siinä, että vanhemmat naiset kokisivat nuoremmat jotenkin itselleen uhaksi, vaan siinä, että nuoremmat pitävät vanhempia automaattisesti ikänsä takia merkityksettöminä loosereina, joiden ammattitaitoa, valtaa tai seksuaallisuuttakaan ei tarvitse edes miettiä, koska sell by date meni jo. Asiantuntija-ammeteissa se ei päde ja siitä seuraa ongelmia niille nuoremmille itselleen.

[/quote]

Tuo on kyllä niin idioottimainen asenne, etten ole ikinä törmännyt. Tuohan on sama kuin ampuisi itselleen kuulan kalloon tai sahaisi omaa oksaansa poikki. Eikö tuollaiset ääliöt tajua itse vanhenevansa hurjaa vauhtia?? Sehän on kuin silmänräpäys kun itse on jo vanha, ei se perikymppisyys kestä kuin pienen hetken. Tuolla asenteella ei tule muuta kuin hirvittävän katkeraksi kun itse vanhenee, ei pysty arvostamaan itseäänkään iän lja näkee kaikki nuoremmat vihollisina koska ajattelee että ne ovat samanlaisia kuin itse oli nuorena.

Naisten pitää arvostaa ja tukea toisiaan, myös itseään vanhempia koska heissähän näkyy oma tulevaisuus. Vanheneminen on paljon helpompaa kun tietää tulevansa arvostetuksi ikänäs myötä. Se tietenkin vaatii sen, että osaa käyttäytyä sen mukaisesti myös niitä nuorempiaan kohtaan.

Vierailija
15/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvin, olen aina tullut vanhempien ihmisten kanssa paremmin toimeen.

Vierailija
16/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 16:00"]

Vanheneminen on paljon helpompaa kun tietää tulevansa arvostetuksi ikänäs myötä. Se tietenkin vaatii sen, että osaa käyttäytyä sen mukaisesti myös niitä nuorempiaan kohtaan.

[/quote]

Ja tätä eivät kaikki osaa. Itse en viitsi kumarrella ketään pelkän iän takia. Esim. työpaikalla ollaan tasavertaisia, jos kerran samaa hommaa tehdään. Ja tietysti toisinpäin, tyhmää nuoremmiltakaan mollata vanhempia naisia. 

Kolmonen

Vierailija
17/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan tullut edes ajatelleeksi koko asiaa. Olen itse 50+ ja tulen toimeen kaikenikäisten naisten kanssa. Olen aina tullut ihan riippumatta siitä, minkä ikäinen olen. Väitän, että muiden kanssa toimeentuleminen on pitkälti itsestä ja omasta asenteesta sekä avoimuudesta kiinni.

Vierailija
18/18 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää minulla on 39 ja olen töissä asiakaspalvelussa. Tulen toimeen hyvin erilaisten ja eri ikäisten ihmisten kanssa, niin miesten kuin naistenkin. Olen jo ihan pienestä saakka istunut naapureiden ilona höpöttämässä ja kaverina. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä