Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tenava-päiväkodit, onko kokemuksia?

Vierailija
07.11.2013 |

Kertokaa kaikki kokemuksenne Tenava-päiväkodeista. Kotikaupungissani on huutava pula kunnallisista päivähoitopaikoista ja vaihtoehdoksi tarjottiin tätä yksityistä päiväkotia (palvelusetelillä tuettuna). Jostain syystä yksityisen pk:n valvonta, siisteys, ruokahuolto yms epäilyttää, joten kyselen teiltä mahdollisia kokemuksia, kiitos.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työhaastattelussa joka oli elämäni oudoin. Lopulta homma tyssäsi kokonaan kun minulla oli liikaa työkokemusta, siis lue ikälisiä..😑

Vierailija
22/31 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aikoinani ollut tenavilla töissä, ja voin sanoa että riippuu aivan yksiköstä, onko paikka hyvä vai huono. Itse en veisi lastani sinne hoitoon. Henkilökuntaa välillä erittäin vähän, eikä sijaisia tahdo saada. Ja jos saa, niin välillä sijainen on erittäin hyvä, mutta joukossa on myös erittäin epäpäteviäkin yksilöitä. Sijaiseksi kelpuutetaan kuka tahansa. Yhdellä hoitajalla saattaa olla 15 lasta hoidettavana, jos paljon poissaoloja eikä yhtäkään sijaista. Siinä ei lapset paljoa huomiota kerkeä saamaan. Ja paljon poissaoloja, koska henkilökunta on niin uupunut. Hankintoja ei pysty paljoa tekemään, koska rahaa annetaan niin vähän. Mutta on siis tosiaankin niitä hyviäkin yksiköitä, joissa hommat toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kokemuksia vastaavasta paikasta. Hoitajissa todella suuri vaihtelevuus, lapset eivät ehdi kiintyä kehenkään, kun aina vaihtuu hoitaja. Yhdellä hoitajalla saattaa olla vastuullaan reilusti yli sallittu määrä lapsia, sijaisia ei palkata, kaikki tehdään hätiköiden, lapset lykätään pihalle leikkimään, kun ei ole henkilökuntaa niistä huolehtimaan, tilat tylsät ja laitosmaiset. En todellakaan veisi omia lapsia hoitoon kyseisiin paikkoihin.

Vierailija
24/31 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös lapsi hoidossa tenavissa ja olen vakavasti miettinyt paikan vaihtoa. Aamulla ei kukaan tervehdi, iltapäivällä kukaan ei kerro miten päivä on lapsellani mennyt, joka kiinnostaa minua suuresti onko ollut hyvä vai huono päivä. Olen todella pettynyt kyseiseen paikkaan. Ja sekin mielestäni kertoo jo paljon jos lapsi ei riemusta hyppien mene pkotiin tai jos menisi edes hyvillä mielin sinne. Ammatitaidotonta henkilökuntaa ihan johtajasta lähtien. Hetken vielä katselen ja sitten on päätöksen aika. En veisi lastani jos nyt olisi sama tieto kyseistä paikasta.

Vierailija
25/31 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
26/31 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin kuin kirjoitettu. Hoitajat vaihtuu niin tiuhaan,että lapsi ei heidän nimiään opi. 3v aikana ainakin 20 eri hoitajaa. Johto on täysin tasoton. Hoidonlaatu riippuu täysin kulloisestakin hoitajista. Välillä ok, välillä aivan peestä! Ainot mikä pitää tuolla hoidossa on lapsen hyvät kaverit.

Vierailija
27/31 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sitten kysyivät työhaastattelussa?

Vierailija
28/31 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kokemuksia on valitettavasti paljon tästä firmasta. Hoitajat kovilla jos paljon poissaoloja, koska sijaisia on vaikea saada/sijaiseksi pääsee kuka vaan. Jopa selkeä mielenterveysongelmista kärsivä henkilö. Silloin hoitajilla on tavallaan yksi lapsi lisää hoidettavana, eikä taakka helpotu. Sairaslomia on paljon, koska työntekijät uupuvat kovan työtaakan takia. Tosin nykyään joissain yksiköissä edes kuume ei ole perusteena olla pois töistä, eli työntekijät tekevät puoliteholla töitä...

Johtajia ei tunnu kiinnostavan, vaikka työntekijä soittaisi itkien ja kertoisi huonosta olostaan.

On myös kielletty kertomasta vanhemmille mitään negatiivista, vaikka koko paikka olisi luhistumassa.

Lyhyesti tietyissä toimipisteissä yritetään pitää lapset hengissä siihen asti että vanhemmat hakevat omansa pois päivän päätteeksi.

Eikä kuuleman mukaan ole tilanne helpottunut vaikka muuttuikin Norlandia-päiväkodiksi.

Vierailija
29/31 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse useassa kunnassa, kunnan työntekijänä ja yksityisellä puolella ja aivan samojen ongelmien kanssa painitaan kaikkialla! Tenavissa olen myös työskennellyt ja parempaa työpaikkaa saa hakea. Niin hyviä, kuin huonojakin hoitajia löytyy varmaan kaikista päiväkodeista, ei se ole kiinni sijainnista tai firman logosta. Kiireetöntä päiväkotia ei näillä nyky resurseilla ole olemassakaan. Kaikille näille äideille, jotka kuvittelevat pk-arjen rauhalliseksi, hiljaiseksi kaikkien lasten ja vanhempien tarpeisen mukaiseksi, niin voin kertoa, että kyllä se KAIKISSA paikoissa on hetkittäin sellaista "kunhan kaikki pysyy hengissä" meininkiä. Mutta senkin meiningin me toiset suoritamme täydellä sydämellä <3

Vierailija
30/31 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut töissä (koulutettu LH) ja kokemukset erittäin huonoja. Hoitohenkilöstö siivoaa ja tuurailee keittiössä. En voi suositella. Henkilökunta vaihtuu ja paljon ei koulutettuja.

Vierailija
31/31 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kokemuksia

Itse kanssa ollut sijaistamassa  vuosia ja kokemukset  todella huonoja.Henkilöstö sivoaa , henkilökunta vaihtuu ja on nuorta ja kokematonta. Myöskin voin kertoa ,että kaikissa paikoissa hetkittäin sellaista"kunhan kaikki  pysyy hengissä" saundi hyvin tyypillistä.