Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako muille tämä kaamos järkyttävän ruokahalun?

Vierailija
07.11.2013 |

Voisin syödä koko ajan. Tekisi koko ajan mieli jotain. Vaikka söin hyvän amupalan ja hyvän lounaan, haaveilen koko ajan jostain karkista tai pullasta tai muusta hyvästä. Näin käy aina kun tulee tämä pimeä vuoden aika ja väsyttää.

Nukun riittävästi, ulkoilen sen verran kuin työssäkäyvä perheellinen ehtii ulkoilla. Syön D-vitamiinia, kaikki veriarvot on kohdillaan, siitä ei ole kyse. Kesän ja syksyn aikana pääsin laihduttamisessakin hyvään vauhtiin, söin terveellisesti ja kevyesti ja hyvin. Mutta nyt ei mikään riitä, koko ajan tekee mieli suklaata yms. Voisin puputtaa jotain koko ajan.

Kääk!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikutusta syömiseen, nukkua voisin kyllä paljon enemmän.

Vierailija
2/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vaan syödä ja nukkua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa. Viime Hyvä Terveys lehdessä oli muuten tästä asiantuntijan vastaus että miksi näin käy: "Mieliteot muuttuvat sitä sokerisemmiksi, mitä vähemmän valoa on tarjolla. Makeaa tekee mieli, koska sisäisen kellomme toiminta, kuten uni-valverytmi, häiiriintyy valon vähentyessä. Samaan aikaan ruokahaluamme säätelevän välittäjäaine serotoniinin pitoisuus laskee."

Lehdessä oli myös 10 keinoa jolla asiaa voi helpottaa.

Vierailija
4/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä kaivaa tuo lehti esille. ap

Vierailija
5/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mätän makeaa hullun lailla :/ Jotenkin tuntuu aina siltä kuin elämänhallinta hupenisi tosi pahasti tähän aikaan vuodesta. Voisin tosiaan vaan syödä ja nukkua, ainoastaan ihan pakolliset jutut saan tehtyä ja nekin viime tingassa. Urheilisin kyllä mielelläni (se jonkin verran hillitsee makeanhimoa), mutta olen neljättä viikkoa pikkuflunssassa joten eipä sitten urheillakaan.

Vierailija
6/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ruokia syön valtavia annoksia ja perään on saatava jotain makeaa, illalla mässään karkkia oli arki tai vloppu, koko ajan puputan omenaa, rypäleitä ym..vettäkään en muista juoda tarpeeksi eli osittain syön myös janoon..oon raskaana vkolla 24 ja odotan tyttöö niin sekin on osasyy herkkujen mielitekoon, isäntä iltavuorossa vkon ja illalla syön yksinäisyyttäni ku lapset oon saanu nukkuun..ärsyttää olla taas sokerikoukussa..:(

Vierailija
7/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voisi aiheuttaa, yleensä aiheuttaa, mutta stressi kumoaa sen, joten pitää ihan syömällä syödä jotta tulee kunnolla syötyä, yöks.

Vierailija
8/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Syön ensinnäkin ruokaa paljon isompia määriä kuin aiemmin, ja jatkuvasti tekee mieli syödä jotain. Etenkin kaikkea epäterveellistä, suolaista tai makeaa. Tällä viikollakin olen joka päivä syönyt jotain hyvää. Tänään yritän sinnitellä himoja vastaan, mutta ei ole helppoa.

Vierailija
9/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli raa'asta banaanista saa tryptofaania joka muuttuu serotoniiniksi aivoissa.

Vierailija
10/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mullakin. Normaalisti syön lounaaksi salaatin tai kasviskeiton ja se riittää hyvin. Nyt tuntuu, että on pakko saada tukevampaa, lihaa ja perunaa tms.

Mulla ei ole univelkaa, olen nukkunut ihan hyvin ja silti nytkin on sellainen "krapulainen" olo, joka tulee yleensä valvomisesta. Alkoholia en siis ole käyttänyt, siitä ei ole kyse.

ap

Vierailija
11/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaan nälkä muuttaa muotoaan. Nyt maistuu kaikki padat ja keitot, mitä tuhdimpaa ja mausteisempaa, sen parempi. Oikeastaan makeaa ei tee mieli. Konvehti tai pari aterian jälkeen kahvin kanssa maistuu kyllä.

Unen määrä on lisääntynyt, mikä on mielestäni ainakin omalla kohdalla hyvä asia. Kesäaikana tulee nukuttua ihan liian vähän, n 4-5 tuntia, mutta nyt parina viime yönä olen nukkunut noin 8 tuntia.

Vierailija
12/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaamos ole vielä edes alkanut. Pohjoisinta Lappia myöten aurinko nousee ja laskee joka päivä vielä jonkin aikaa.

Vierailija
13/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pikemminkin päin vastoin.

Vierailija
14/14 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin syksyllä vain nukkua ja syödä ja katsella telkkaa puolikoomassa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän