Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko päälle 40v äidit äidillisempiä

Vierailija
06.11.2013 |

Olen saanut tänään lukea, kuinka vanhat äidit osaavat nauttia elämästä ja lapset voivat hyvin. He eivät ole itsekkäitä ja eivät halua kiirehtiä siihen omaan elämään ja elämään miehen kanssa. Heillä on kova hoivavietti, samaan aikaan, kun nuoremmat odottaa kiihkeösti että lapset kasvaa ja niistä pääsis eroon

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin kärsivällisempi ja viisaampi.

Vierailija
2/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paremmassa kunnossa kuin moni nuorempi äiti. Suvaitsevaisempi hja johdonmukaisempi

Olen aikuinen ihminen ja ymmärrän, että parisuhde voi odottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yli nelikymppisenä tajuaa miten hauras, aito, utelias ja oppivainen lapsi on. Ja kuinka lyhyt aika elämästä on lapsuus ja mikä merkitys sillä on tulevaisuuteen sekä osaa ottaa tämän huomioon lapsen kannalta ja siltä mikä merkitys äidillä on? Pahin minäminämulle-vaihe on jo eletty ja saavutettu.

Vierailija
4/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitat koko ajan nämä 40v ja vauva ketjut? Mistä olet ahdistunut?

Vierailija
5/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä en ymmärrä, millaiset neljäkymppiset kirjoittelevat tänne. Ette järin adekvaattia kuvaa anna itsestänne määrittelemällä muita ihmisiä oman itsenne kautta. Okei, sinä et ollut valmis äidiksi nuorena, ja okei, sinä olet nyt ensimmäisen saadessasi vanhana äidillisempi. Mutta eihän se, että sinä olet jotain, tarkoita että muut olisivat samoin. Toiset ihmiset ovat ns. syntyneet äideiksi ja syntyneet hoivaamaan, tai muuta samanlaista. Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä; jos sinä halusit käyttää elämästäsi 10vuotta bailaten, joku muu ei halunnut. Joku toinen, jopa sinua nuorempi, koki tärkeämmäksi lukea satuja lapselleen niinä iltoina.

Vierailija
6/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kun minä tiesin tuon jo 24-vuotiaana äitinä. Meidän lapsemme ei ollut kertaakaan hoidossa, koska halusimme nauttia hänestä kaikin siemauksin. Olimme myös hyvin perhentyneitä lapsen kehityksen eri aspekteihin.

Eihän sinun oma kokemuksesi kerro kuin sinusta itsestäsi! Jos olit itse pentu 25-vuotiaana, moni muu ei ollut. Kuka näitä ketjuja aloittaa? Todella häiriintynyttä.

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:08"]

Ehkä yli nelikymppisenä tajuaa miten hauras, aito, utelias ja oppivainen lapsi on. Ja kuinka lyhyt aika elämästä on lapsuus ja mikä merkitys sillä on tulevaisuuteen sekä osaa ottaa tämän huomioon lapsen kannalta ja siltä mikä merkitys äidillä on? Pahin minäminämulle-vaihe on jo eletty ja saavutettu.

[/quote]

Vierailija
7/7 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillisyys ei ole kyllä iästä kiinni! Eivät kaikki vanhemmat äidit ole automaattisesti äidillisiä. Mitä ihmettä tämäkin nyt taas on?