Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joss teillä on viinakaappi täynnä viiinaa miten pystytte ottamaan vaan ne yhdet rentouttavat päivässsä?

Vierailija
15.09.2020 |

?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysi viinakaappi on ensinnäkin aika utopistinen ajatus omassa kodissa

mutta kyllä mä osaan ottaa vain lasillisen perjantai-iltana jos sattuu tekemää mieli

jos ei satu itse muistamaan kaataessa, niin viimeistään aamulla urheilukello muistuttaa kuinka paljon pari annosta alkoholia heikentää yöunia, siksi en nykyään viitsi ottaa edes sitä yhtä

Vierailija
22/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista mitään viinakaappia. Juon vain olutta tai viiniä ja niitä ostan tarpeen mukaan, en varastoon. Tai no, yksi olut kaapissa taitaa seistä, jäi viikonlopusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on näköjään taas ollut tahaton kuukauden tipaton, vaikka kaappi on täynnä.

Välillä oikein harmittaa, kun ei tee mieli yhtään.

Eli ihan hyvin pystyy olemaan ilman, jos ei ole tehnyt itseään riippuvaiseksi.

Vierailija
24/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa omistaa varsinkin erilaisia hyviä viskejä. Niitä kuuluu nimenomaisesti nautiskella lasillinen silloin tällöin. En minä sellainen miljonääri ole, että niillä voisin kännejä vetää.

Jos ihan tosissaan tätä pohtii, niin kokeile muutaman kerran vain se yksi lasillinen ja huomioi hyvin tarkasti miten se vaikuttaa ja millainen olo on seuraavana päivänä. Jos ei siitäkään huolimatta onnistu, niin ehkä ei kannata kotona alkoholia säilyttää.

Minulle se yksi lasillinen kotona silloin tällöin on nimenomaan sitä "arjen luxusta" ja kännit vedetään kaveriporukassa jonkin hauskan äärellä.

Vierailija
25/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, kun ei olla mitään juoppoja.

Vierailija
26/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää ketjun perusteella, että viinat jakautuu väärin.

Vierailija
27/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kaikenlaista alkoholia kaapissa, tuon reilummin jos käyn ulkomailla ja ei juoda edes joka vko sieltä mitään😊Sama kun meillä on myös se herkkukaappi mitä parjataan laihdutusohjelmissa, ja sieltäkään ei syödä koko ajan😊Tykkään ostaa sinne kun edullisesti saan ja on sit aina jotain mitä syödä jos tekee mieli.

Vierailija
28/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole temppu eikä mikään ihmiselle, joka ei ole alkoholisti.

Vierailija
29/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tuolla olla 3-4 litraa viinaa kaapissa, ja itse olemme vaimon kanssa juoneet 10 viimeisen vuoden aikana ehkä max. 5 dl viinaa yhteensä. Oluet ja viinit tuohon erikseen päälle. Mutta viinaa ei kulu. Enemmän on viimeisen 20 vuoden aikana juotettu vieraille, kuin itse juotu.

Vierailija
30/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää ketjun perusteella, että viinat jakautuu väärin.

Hauska kommentti.

No, jos viinat olisivat niillä jotka eivät saa mielenrauhaa niin kauan kuin talossa on mitään juomatonta, viikon päästä sitä viinaa ei olisi kenelläkään. Kunnes niille vähän juoville alkais taas kertyä.

Vierailija
31/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos kerran kuussa juon jotain jossa on alkoholia

Vierailija
32/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko on viinakaappini ja sieltä otan tarvitsemani viinat. Joskus otan vain yhden ryypyn, mutta usein otan pari päivää putkeen, eli pötköön.

Vierailija
33/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 pulloa kaikkea mahdollista keräilyjuomista perus viineihin. Juuri mies haki roséviiniä laatikollisen kun sitä on niin vaikea saada.

Ei oteta kerran päivässä tai edes viikossakaan.

Vierailija
34/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viinakaappi täynnä viinaa ja viinikaappi täynnä viiniä ja vielä oluttakin jääkaapissa. Enkä todellakaan ota edes sitä yhtä rentouttavaa päivässä. Jos kokee tarvitsevansa sen yhden rentouttavan päivittäin, on jotain jo pielessä. Ihmisellä pitää olla muitakin tapoja rentoutua kuin alkoholi. Alkoholi voi nauttia sitten satunnaisesti hyvässä seurassa ja/tai hyvän ruoan kanssa tai vaikka yhden oluen saunan jälkeen. Ja jos se ei jää siihen yhteen, vaan aina tulee otettua enemmän - no tämänhän ap tiesit jo aloitusta kirjoittaessasi - on alkoholisti.

Vierailija
35/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty ottamaan vain yhtä. Siitä hetkestä asti, kun ekan kerran join, en pysty ottamaan vain yhtä, jos kotona on jotakin saatavilla. Siksi en säilytä alkoholia kotona, jos tarkoitus ei ole niitä juoda.

En myöskään osaa ottaa vain yhtä karkkia. Tai suklaapalaa. Tai muutamaa sipsiä. Vedän koko pussin tai vähintään kourallisen mitä tahansa herkkua . En säilytä herkkuja kotona.

En osaa katsoa edes sarjaa vain yhtä jaksoa kerralla. Katson aina monta jaksoa ja joskus koko kauden putkeen.

Aivoissani on ihan selvästi jotain sellaista, mikä tekee niistä alttiit riippuvuuksille. En ajattele niin, että olisin jotenkin huonompi tai tyhmempi. Aivojen neurobiologia on vain jotain sellaista, minkä saa syntymässä, ja sen kanssa sitten yrittää elää ja tulla toimeen.

Vierailija
36/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan tuo on, arkisin ei oteta. Periaate.

Vierailija
37/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meillä aina ruokaakin kaapissa mutta ei sitä silti syödä aina kerralla kaikkea pois. Ei se alkoholi sen kummempaa ole. Käytetään vain tarpeen mukaan.

Vierailija
38/38 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä omaa suhdetta viinaan, sillä se voi olla perittyä, opittua tai hiljalleen kehittynyttä.

Omalla kohdallani vanhempani ovat käyttäneet melko runsaasti alkoholia: lähes joka ilta olut tai pari rentoutukseen, ja viikonloppuisin usein jopa kännit. Suvussa on myös pahasti alkoholisoituneita henkilöitä, joten tiedostan tämänkin riskin omalla kohdallani.

Itse olen tietoisesti rajannut alkoholinkäytön niin että arkisin välttelen sitä (jos joku erityistilanne niin voin yhden ottaa), ja viikonloppuisinkin otan vain jos tekee erityisesti mieli tai on jotkut juhlat. Näin yli kolmekymmentävuotiaana niitä juhlia ei ole enää joka viikko, enkä itsekään halua olla jatkuvasti pöhnässä, joten alkoholia kuluu melko vähän. Pari olutta silloin tällöin viikonloppuisin, ja joskus harvoin isommissa juhlissa sitten enemmän. Lärvejä en vedä tietoisesti, mutta ehkä kerran vuodessa saatan riehaantua juomaan liikaa.

Alkoholia on kaapissa eri laatuja melko paljon: niitä on kerääntynyt lahjaksi ja itsekin ostettuina eri tilanteiden varalle. Turhan vähän niitä tulee käytettyä, joten etenkin vahvemmat säilyy vuodesta toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi