Mikä on verenpaineesi?
Kommentit (25)
150/97
verenpainelääke Olmetec Plus
nesteenpoistolääke Furesis 20mg
Enpä taida katsella maailmaa enää 65-vuotiaana.
140-110/ 80-60, oman verenpainelääkkeeni nimeä en muista, onneksi muista potilaiden.:)
Terveisin sh
Mulla on nyt 115/85 ja kysynkin, onko tämä yksi oire muista kilpparin vajaatoiminnan häiriöistä? Mitattu useampana päivänä ja aina keskimäärin tuo tulos.
Ennen oli yläpaine kutakuinkin sama, mutta alapainekin joku 65-79.
Toisaalta kyllä ihmettelen noita muiden laittamia tuloksia - ollaanko noilla edes hengissä? Eikö huipi tms?
Kun mulla on kilppari vajaalla, verenpaine laskee ja syke etenkin. Verenpaine vajaalla ollut esim alapaine 55 ja yläpaine 88. Liikatoiminnalla taas on noussut esim alapaine 75 yläpaine 115. Normaalisti on tuosta välistä.
Yläpaine 125-170 ja alapaine 85-117. Verenpainelääkkeet jo määrätty, aloitan seurantajakson jälkeen.
Tänään mitattu 113/70, 44v, nuorempana oli usein tosi matala.
Hain mittarin ja mittasin varta vasten : 106/62
Oota, oon 5 min paikallani ja mittaan sitten uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 00:57"]
Hain mittarin ja mittasin varta vasten : 106/62
Oota, oon 5 min paikallani ja mittaan sitten uudestaan.
[/quote]
101/63, oletin että olis ollu vähemmän. Mulla on joskus 82/44 ja tämmösiä, noh makoillessa.
Tiistaina mitattiin kun olin sairaalassa operaatioon menossa: 116/55. Hoitsu naureskeli ettei mua ainakaan jännitä - mä olin oikeasti ihan paniikissa!!
Mulla on aina noin alhainen, jos olen todella stressaantunut niin voi nousta 120/70 mutta sitten on jo paha olo.
Pitkäikäistä sukua ollaan ja suolaa ja voita syödään;D
Tiistaina mitattiin ja 110/70 oli, aina ollut tuota luokkaa. Jännällä kyllä odotan että mitä tulevaisuus tuo, isälläni ja häenen siskoillaan on kaikilla verenpainelääkitys kokoon ja näköön katsomatta. Isäni on ainoa jolla edesauttaa kaikki riskitekijät. Muilla ei.
96/58 ja aina ollut yhtä matala. Joskus tuntuu, jos nousee liian nopeasti ylös..
Neljällä lääkkeellä keskimäärin 115/82. Ennen lääkkeitä se oli 220/160.
110/65 ja mua pyörryttää aina.se ei nouse vaikka söisi salmiakkia tai liikkuis enempi.
Noin 90/60 Ikää 41v.
Aina ollut matala.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 23:09"]
Mulla on nyt 115/85 ja kysynkin, onko tämä yksi oire muista kilpparin vajaatoiminnan häiriöistä? Mitattu useampana päivänä ja aina keskimäärin tuo tulos.
Ennen oli yläpaine kutakuinkin sama, mutta alapainekin joku 65-79.
Toisaalta kyllä ihmettelen noita muiden laittamia tuloksia - ollaanko noilla edes hengissä? Eikö huipi tms?
[/quote]
Voi hyvinkin olla. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, ja matala verenpaine (90/60) Myös suolanhimo oli oireeni.
Eikä mulla ollut pelkkä vajis vaan myös jonkinlainen kortisolihäikkä, ehkä lisämunuaisten uupumus. Nyt olen käyttänyt Reishiä sitä hoitamaan menestyksellä.
Hölmöä tietysti vastata näin, mutta mulla ei ole aavistustakaan. Mun verenpaine on mitattu viimeksi äitiysneuvolassa, eli yli 10 v sitten. En myöskään tiedä kolesteroliarvoani, sitä ei ole koskaan mitattu.
Mun äidillä ja isällä on molemmilla ollut aina korkea verenpaine ja mun iässä (45 v) ovat syöneet lääkkeitä jo monta vuotta, isäni kuoli 70-vuotiaana aivoinfarktiin. Kaikilla sisaruksillani on korkea verenpaine ja lääkitys, kahdelle veljelle on tehty pallolaajennus ja kolmas meinasi kuolla sydäninfarktiin 4-kymppisenä. Minä voin oikein hyvin, ei ole niin mitään vaivoja.
Verenpaine ei ole koskaan vakio...
90-110/40-70