Tällaista näin päiväkodin ikkunasta
Satuin kulkemaan erään oululaisen yksityisen päiväkodin ikkunan ohi tänään, kun kävin asioimassa siellä.
Näin, kuinka hoitaja repäisi lapsen ilmeisesti ruokailuhetkellä tuolista ilmaan ja retkautti lapsen kehon todella pahan näköisesti ilmassa ja vei muualle.
Satuin tulemaan erikoiseen aikaan, että en tiedä olisiko muuten nähnyt... Valot oli sisällä päällä, niin että näin kyllä laajoista ikkunoista todella selvästi tapahtuman. Olen järkyttynyt, kyseessä vielä tuliterä päiväkoti?! Huhhuh...
Kommentit (15)
Siis kuinka pahasti se sen nosti? Tee joku ilmoitus, jos näytti siltä, että sattuu. :(
Mitenkös mahdoit puuttua asiaan?
Toivottavasti et vain tyytynyt tulemaan tänne päivittelemään...
Trolli.
En viitsi kertoa enempää yksityiskohtia, ettei tule itselle seuraamuksia, mutta mietin että lähettäisinkö kirjeen päiväkodin johtajalle tuosta?
Olen ihan järkyttynyt, vieläkin varmaan shokissa.
No kirjoita johtajalle, tai soita, niin tiedät menevän perille!
No totta kai teet jotain, ilmoitat päiväkodin johtajalle ja teet rikosilmoituksen. Pahimmassa tapauksessa pelkkä johtajalle ilmoitus ei ehkä johda mihinkään.
Laitat tiedon asiasta poliisille tai lastensuojeluviranomaisille. Muuten asia pimitetään.
Oletko varma, ettei kyseessä ollut tilanne, missä lapsi meinasi tukehtua ruokaan? Tuo selostuksesi oli tosi epämääräinen. Mitä siellä oikeasti tapahtui, kuvaile tarkemmin?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 19:26"]
En viitsi kertoa enempää yksityiskohtia, ettei tule itselle seuraamuksia, mutta mietin että lähettäisinkö kirjeen päiväkodin johtajalle tuosta?
Olen ihan järkyttynyt, vieläkin varmaan shokissa.
[/quote] mitähä seuraamuksia mahdat pelätä. Lopeta päivittely jos et aio asiaan puuttua.
Kuvauksen perusteella en sanoisi mitään väärinkäytöstä tapahtuneen. Ei lapsi ole mikään posliinikuppi, eli jos tilanne ei oikeasti näyttänyt tuottavan tälle vahinkoa, turha päivitellä.
Jos tilanne oli sellainen, että lapsen hyvinvointi oli vaarassa, silloin olet velvollinen ilmoittamaan asiasta eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 19:15"]
Satuin kulkemaan erään oululaisen yksityisen päiväkodin ikkunan ohi tänään, kun kävin asioimassa siellä.
Näin, kuinka hoitaja repäisi lapsen ilmeisesti ruokailuhetkellä tuolista ilmaan ja retkautti lapsen kehon todella pahan näköisesti ilmassa ja vei muualle.
Satuin tulemaan erikoiseen aikaan, että en tiedä olisiko muuten nähnyt... Valot oli sisällä päällä, niin että näin kyllä laajoista ikkunoista todella selvästi tapahtuman. Olen järkyttynyt, kyseessä vielä tuliterä päiväkoti?! Huhhuh...
[/quote]
miten se tähän liittyy, onko tuliterä vai ei?
Tuliterä, siten että hoitajien kuvittelisi olevan vielä innoissaan uudesta ympäristöstä ja uusista lapsista, ettei tarvitsisi repiä.
Soitan huomenna sille johtajalle, ja kysyn että mahtoiko siellä olla tänään jokin läheltäpiti-tukehtumistilanne...
Ja siis ihan vaan kävelin siitä, ja näin miten hoitaja tuli lapsen luokse ja repi lapsen sieltä ja kantoi muualle...
Ja taas kerran provo, joka on ihan paska!
Mistä tiedät ettei se ollut itse johtaja joka sitä lasta repi? Eivät ne johtajat missään toimistossa istu vaan ovat toiminnassa mukana.