Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monelleko ihmiselle "joudut" ostamaan joululahjan?

Vierailija
06.11.2013 |

Minä ostan noin 30 ihmiselle. On kummilapsia, veli perheineen opettajat, läheiset ystävät ym. Meillä suuri perhe ja välillä tuskastuttaa, kun joutuu ostamaan lahjoja niin monelle ja omatkin lapset tarvitsis vaikka mitä. :/

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin joululahjan 32 tärkeälle ihmiselle. Lahjat eivät välttämättä ole hintavia, vaikkapa itse neulotut villasukat 3e tarjouksessa olleesta langasta on oikein hyvä lahja.

Lapset saavat itse tehdä opettajilleen ja tarhantädeilleen jotain pientä ja askarrella kortit.

Vierailija
2/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan lahjat vain tärkeimmille ihmisille (ja eläimille) eli äidille ja isälle, 2 ystävälle sekä 2 kissalle. Panostan lahjojen laatuun, en määrään. Mikään ei ole kurjempaa kuin saada krääsää lahjapaperiin käärittynä.

En anna lahjoja ihmisille, jotka eivät arvosta niitä ja joiden kanssa en ole läheinen. Esim. kummitytölle, serkuille jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdelle lapselleni = 500-1000e

miehelle = 20-50e, lukemista tai jotain toivottua 

äidille ja isälle = jotain yhteistä pientä, ei-materiaalia 

lasten kummeille (3hlö) = viinipullo tms. per nassu 

kummilapselle = lahjakortti n. 20e

ystävän lapselle = ompelen jotain kivaa

toisen ystävän kahdelle lapselle = yhteensä 15-25 e tai jotain itsetehtyä esim. villasukat

anopille joulukukka ja villasukat

Opettajat (4kpl) yms. saavat joulukortin.

Että 17 lahjottavaa, joista tosin rahallinen panostus lohkeaa vain omille lapsille.

Vierailija
4/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjumala mitä stressi! Tosin en laske lahjaksi mitään joulukukkaa, joten jos niitä jakelee ison määrän niin ei sitten niin paha jos "lahjojen" saajia on vaikka 40.

Me annamme lahjat:

Miehen äiti

Miehen isä (ovat eronneet, muuten saisivat yhteisen)

Minun vanhemmat

Sisarukset yhteensä 3

Kummilapset 2

Toisillemme yhdet paketit

Pienelle vauvalle paketti

Isomummille annetaan joulukukka

12 lahjaa/pakettia ja yksi kukka. Tossakin on jo kauhea miettiminen, kun haluamme antaa jotain mieleistä eikä vain jotain typerää krääsää tai muuta turhaa (kuten lakanoita tai pyyhkeitä aikuisille, joilla kaapit pursuaa niitä).

Vierailija
5/45 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:53"]

Mies, vanhemmat, appivanhemmat, neljä ystävää, kuusi kummilasta, kahdeksan omaa lasta, yhdeksän lapsenlasta, kaksi miniää, kaksi vävyä, neljä lasten appivanhempaa, kolme entistä miniää, yksi sisar, neljä sisarenlasta, kolme veljeä, kolme kälyä, neljä veljenlasta, kaksi naapuria, entiset appivanhemmat, yhden lapsenlapsen kaksi sisarusta, seitsemän opettajaa, postimies, talonmies ...  seitsemänkymmenkolmeko  siitä tulee yhteensä?

[/quote]

Aivan järkyttävää!!!

Vierailija
6/45 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille kuudelle lapselle ja lapsenlapselle (monta pakettia jokaiselle) ja miehelleni.

8 siis vaan mutta kyllä palaa rahaa.

Vierailija
7/45 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mielelläni neulon villasukkia, mutta ei niitäkään viitsi joka joulu antaa.

Vierailija
8/45 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kenellekään. Onneksi läheiseni ja ystäväni eivät ole niin tyhmiä, että harrastaisivat moista perinnettä. Kukaan ei osta toisilleen mitään.

Vierailija
9/45 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ja minun vanhemmat, miehen veljet, minun veli ja sisko perheineen, miehen isovanhemmat ja kolme kaveripariskuntaa.

Eniten ärsyttää ostaa lahjoja veljen ja siskon perheille. Niillä on yhteensä 6 lasta ja odottavat, että jokaiselle tulee yksi tai mieluummin kaksi pakettia, kummilapselle nyt ainakin se kaksi, ja siis tekevät tämän ihan selväksi. Koska meillä ei ole omia lapsia, niin ne odottaa, että me sitten lahjotaan niitä sukulaislapsia "omienkin edestä". Lisäksi annetaan lahjat myös veljelle ja siskolle vaimoineen.

Minulla ja miehellä ei ole lapsia, joten me saadaan mun sisaruksilta aina yksi yhteinen lahja, viime vuonna ostivat kimpassa 30e arvoisen maljakon (jota olin kyllä toivonut ja josta tykkään kovasti). Tuntuu tosi kohtuuttomalta, että meidän odotetaan panostavan heidän perheiden lahjoihin monta sataa euroa, kun heidän lahjansa meille on 15e/perhe.

Tyhmää valittaa, mutta näin tämä on mennyt monta vuotta. Me laitetaan heidän perheiden lahjoihin reilu 200 euroa tänäkin vuonna ja luultavasti saadaan kuulla joulun jälkeen kuittia siitä et kyllähän meillä lapsettomina pitäis olla varaa hemmotella sukulaislapsia, ja takaisin saadaan jokin parin kympin kimppalahja kahdelta perheeltä.

Eniten tykkään antaa lahjoja anopille, äidille ja kaveripariskunnille. Heille keitän itse sinappia, hilloja ja marmeladeja, teen hedelmäsäilykkeitä ja muuta pientä pitkin vuotta. Sitten koostan niistä herkkukorin, johon ostan vielä paketin jotain parempaa kahvia tai teetä, suklaata tms. Niitä lahjoja aina arvostetaan ja jaksetaan kehua, ja niinä vuosina kun olen antanut jotain muuta, on tullut kyselyitä että miksi en antanut sitä perinteistä herkkukoria. Lisäksi on paljon kivempi antaa itsetehtyä kuin kaupasta ostettua.

Vierailija
10/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kenellekään.

Vierailija
11/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle lapselle ja miehelle, miehen kanssa ostetaan yhteisesti kummankin vanhemmille ja sisaruksille. Kummilapsia tai sisarusten lapsia ei ole.

Vierailija
12/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä, joita on "pakko" muistaa, on noin 10 lasta ja 12 aikuista. Sukulaisia ja hyviä ystäviä ja kummeja kummilapsia. Kaikille aikuisille ei välttämättä osteta omaa lahjaa vaan joku kukka/viinipullo tms saattaa mennä pariskunnalle yhteisesti.

Toisaalta tykkään muistaa näitä ihmisiä, ovat kaikki melle tärkeitä. Toisaalta joskus miettii, onko mitään järkeä ostaa kaikille jotain, mutta vaikea jättää ostamattakaan.

Lisäksi sitten oma perhe.

Vierailija
13/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidelle: kolme lasta, mies ja äiti. No, itselle myös, eli oikestaan kuusi...

Vierailija
14/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:43"]

Minä ostan noin 30 ihmiselle. On kummilapsia, veli perheineen opettajat, läheiset ystävät ym. Meillä suuri perhe ja välillä tuskastuttaa, kun joutuu ostamaan lahjoja niin monelle ja omatkin lapset tarvitsis vaikka mitä. :/

[/quote]

Etkö voisi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen (esim. lastensairaala) jonkun summan ja laittaa aikuisille joulutervehdyksen kortissa että olet tänä vuonna lahjoittanut joululahjarahat hyväntekeväisyyteen. Luulen että tämä on aikuistenkin mielestä paljon parempi kuin saada joku turha kippo tms. JOULUMIELTÄ!

Vierailija
15/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, kolme lastani, miehen kanssa päätimme ostaa kotiin uuden, ison nahkasohvan. Eli neljä. Tai itselleni ostan monta, lähinnä viiniä ja karkkia. :)

Vierailija
16/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi PITÄÄ aikuisille ostaa joululahjoja? Jos on PAKKO ostaa niin muistamiseksi riittää vinkkupullo, suklaa, juustolajitelma.. Sellainen jonka voi kuitenkin "tuhota".

Joulu on lastenjuhla. Panostakaa lasten lahjoihin mieluummin.

Vierailija
17/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, vanhemmat, appivanhemmat, neljä ystävää, kuusi kummilasta, kahdeksan omaa lasta, yhdeksän lapsenlasta, kaksi miniää, kaksi vävyä, neljä lasten appivanhempaa, kolme entistä miniää, yksi sisar, neljä sisarenlasta, kolme veljeä, kolme kälyä, neljä veljenlasta, kaksi naapuria, entiset appivanhemmat, yhden lapsenlapsen kaksi sisarusta, seitsemän opettajaa, postimies, talonmies ...  seitsemänkymmenkolmeko  siitä tulee yhteensä?

Vierailija
18/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset, aviomies ja vanhempamme. Muiden kanssa tehtiin vaihtokaupat, eli jokainen ostakoon omille lapsilleen jotain meiltä ja me puolestamme katsomme mitä meidän lapset tarvii/haluaa. Lapsille siis ostamme itse useamman paketin kun ei tule muilta kuin isovanhemmilta meidän lisäksi.

Vierailija
19/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 15:43"]

[/quote]

Etkö voisi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen (esim. lastensairaala) jonkun summan ja laittaa aikuisille joulutervehdyksen kortissa että olet tänä vuonna lahjoittanut joululahjarahat hyväntekeväisyyteen. Luulen että tämä on aikuistenkin mielestä paljon parempi kuin saada joku turha kippo tms. JOULUMIELTÄ!

[/quote]

Mä tekisin mielelläni näin, mutta lahjottavissa on aikuisia ihmisiä, jotka ei tätä arvosta. Ovat sitä mieltä, että se ei ole mikään lahja hänelle, jos joku Afrikassa saa vuoden.

Vierailija
20/45 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai teillä aikuiset ostele toisilleen lahjoja? Jos 12 aikuista ostaa toisilleen jotain krääsää,  niin onhan se aivan hullua. Minä yleensä ostan jotain kummilapsille 3kpl, joista yksi on siskon  lapsi, ja toki hänen toiselle lapselleenkin ostan, sitten omat 3 lasta. Kaikki aikuiset sanoo että ei saa ostaa mitään, kaikilla on jo kaikkea, kuitenkin ostan yleensä miehelleni jotain, ja hän ostaa jonkun kirjan minulle ja äidilleen. Minä yritän kyllä keksiä vanhemmille ja sisaruksille jotain kivaa, mutta harvoin sitä mitään sen kummempaa keksii, viinipullot olen joskus antanut, ja viime vuonna tein kaikille matonkuteesta virkatut korit. Mutta tosiaan ei ole aikuisille mikään pakko ostaa mitään, heistä harva ostaa minullekaan mitään, äiti ja toinen sisko saattavat ostaa jotain jos keksivät, mutta kyllä on ollut jouluja että ainoa paketti mulle on ollut miehen ostama kirja.