Mikä sairaus mulla voisi olla?
Mikä sairaus mulla voisi olla näiden oireiden perusteella:
- lonkkakipuja, aaltoilevat ja voivat olla tosi kovia yhden päivän ja häviävät yhtäkkiä. Alkoivat keväällä.
- solisluun nivel tulehtui keväällä, sain tulehduskipulääkekuurin, joka auttoi, mutta nivel ei ole tullut kuntoon vaan kipeytyy helposti rasituksessa.
- palelu, kylmät jalat, ei kuitenkaan kuumetta/lämpöä.
- asioihin tarttuminen ja tekeminen vaatii ponnisteluja.
- pahentunut tinnitus (vaivannut teini-iästä lähtien)
-saan herkästi flunssia.
- 5-v sitten oli reumalabrat marginaalisesti koholla (sisätautilääkärin mielestä ei reumaa). Sormien nivelet jäykät, päkiät kipeät aamulla, lonkkakipuja. Oireet loppuivat kuin seinään kestettyään n. 1,5v.
Kommentit (18)
nivelvaivoihin en osaa sanoa mitään mutta noihin muihin selityksenä voisi olla joko raudan puute tai sitten kilpparin vajaatoiminta. vajiksessa ainakin oireita niin paljon että ei pysty oireiden perusteella varmaksi sanomaan mutta labraan aika ja verikokeisiin niin selviää nopeasti!
Minulla on ainakin kilpirauhasen vajaatoiminnassa useita samoja oireita. Nyt kamppailen niveltulehdusten kanssa.
Onko punkki purrut? Onko ollut ulkomaanmatkoja? Reumakokeetkin voisi vielä kontrolloida...
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 16:22"]
http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/reumataudit/systeeminen_lupus_erytematosus_s/
[/quote]
Ei kyllä ole tuo, millään muotoa.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 16:22"]
http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/reumataudit/systeeminen_lupus_erytematosus_s/
[/quote]
Ihottumaa ei ole kaikilla....
Ei kyllä ole tuo, millään muotoa.
[/quote]
Luulotauti (hypokondrio) ei nosta reuma-arvoja tai aiheuta niveltulehdusta.
Luulotauti (hypokondrio) ei nosta reuma-arvoja tai aiheuta niveltulehdusta.
mulla epäily reumasta ja samanlaisia oireita. Esim jännetupintulehduksia yms jotka ei ihan luulotaudista tule.
Erikoislääkäri totesi lantion kipujen johtuvan tulehduksesta limapusseissa (lonkkaluun päässä).
Katso tuolta reumaliiton sivuilta fibromyalgia.
16 jatkaa. tulehtuneet limapussit aiheuttavat siis päkiänkin kipuilun painamalla issiashermoa joka kulkee niiden vierestä.