Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläastelainen oikomishoitoon pakolla? Ei onnistu :(

Vierailija
06.11.2013 |

Tuossa iässä ei enää voi pakottaa, jos ei toinen suostu menemään niin ei mene. Vai miten on?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni on jopa laitonta pakottaa oikomiseen. (En tiedä että olenko oikeassa) Jos lapsi ei tunne tarvitsevansa hoitoa niin ei sitten edes aloiteta.

Vierailija
42/43 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa aika monta tonnia, kun rupeaa aikuisena itse oikomaan. Totta kai pakottaisin lapsen siis hoitoihin. Minulla on yläasteaikoina oiottu ylähampaat. Kaksi hammasta otettiin pois, jotta hampaat mahtuivat kasvamaan suoraan. Pari vuotta siihen meni. Ei kukaan kiusannut eikä huomauttanut asiasta. Nyt aikuisena kuulen jatkuvasti kehuja, kun on niin kaunis hymy ja suora hammasrivi. Itseä kyllä harmittaa, että alahampaita ei oiottu, ne kun menevät ihan vinksin vonksin. Olisi sieltäkin pitänyt pari hammasta ottaa pois, jotta olisivat mahtuneet kunnolla suuhun. Mutta ei niitä sen kummemmin särje eikä niitä kukaan näe kuin irvistäessä, joten en viitsi vaivautua niitä oikomaan nyt enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kaduttaa, että en oikonu mun hampaita sillon kun siihen oli mahdollisuus. Tai joo, kävin mä oikomishoidossa, mutta en pitäny niitä irtokojeita, ne kiinteet mulla oli jonkun aikaa, mutta purenta on väärä, koska niitä muita en pitäny..Joo toki niitä vois vielä nyt aikuisena oikoa,mutta kallistahan se on, enkä mä enää niitä kiinteitä kojeita suuhuni halua. Joten jos mulla joskus on lapsia, ja niille ehdotetaan oikomishoitoa, aion kyllä puhua niille, että kannattaa miettiä tarkasti, kannattaako jättää välistä ja katua aikuisena.